Bildene viser Giovanni Bracco som først fyller opp sin prototipo Ferrari 250 Berlinetta Vignale med brandy, sigaretter og bensin før 1952 1000 Miglia, og deretter kommer i mål. Litt børst kunne saktens være nødvendig, for på streken stilte MB med et fabrikksteam 300SL med gullrekka Herman Lang, Karl Kling og intet mindre enn selveste Rudolf Caracciola. Bracco kjederøkte, tømte flaskene, kjørte som satan selv, og vant noen minutter foran Kling. I mål kollapset Bracco fullstendig, og det var kanskje ikke så rart, for det heter dritings på godt norsk. Journalistene spøkte med om hvem som hadde størst forbruk av Bracco eller bilen. Bilen var forøvrig den første i rekken av flere modeller fra Maranello med betegnelsen 250, og i dag er det val bare pizza som er et større italiensk ikon enn Ferrari.
Dette bringer oss over til Ferrari i dag, og den definitive slutten på en epoke. Ikke før har Sergio tuppet Luca på hodet ut av døren i Maranello før han legger hele butikken ut på salg. FCA har annonsert at Ferrari skal børsnoteres på Wall Street i løpet av 2015 for å finansiere Giulia etc etc osv, og FCA-aksjen gjør et solid hopp på NYSE som det heter. Hele greia er lit trist, men sånn er det.
http://www.fcagroup.com/en-US/media_cen ... S_p_A_.pdf