It is currently Sat 24 Jun 2017 07:16

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 363 posts ]  Go to page Previous  1 ... 21, 22, 23, 24, 25
Author Message
PostPosted: Thu 07 Mar 2013 14:21 

Jeg synes det blir altfor mye ideologi snakk i helsediskusjonene.
"Vil dere ha bestemor på Anbud?", "Vi må få flere varme hender", "Vi skal unngå sorterings samfunnet" etc etc.

Dette er typisk fordummende argumenter helt uten løsningsorientering, klekket ut av overbetalte partikonsulenter og beregnet på den delen av velgerne som villig ofrer andres helse, sålenge "løsningene" er ideologisk korrekte.

Samtidig ser jeg ansvaret vi alle har for at det har blitt slik i samfunnsdiskusjonene: De få gangene en SV'er tør å snakke om innvandringsproblemer, eller en Frp'er tør å godta en bomring fordi virkeligheten tilsier at det må til, blir vedkommende latterligjort både av sine egne og politiske motstandere.

Det er synd det er slik. Fornuftig tenking og intelligente diskusjoner blir skadelidende. Det er bl.a på grunn av dette jeg ikke kan tenke meg å engasjere meg partipolitisk.

Profile  

PostPosted: Tue 12 Mar 2013 10:22 

Hotrodder wrote:
Det betyr at nordmenn (sammen med Nederlendere, sist jeg så en statistikk) er av de aller sykeste folkeslag i hele den vestlige verden.

Er ikke det et interessant faktum? Hva er galt med nordmenns helse? Hva gjør at vi er så mye svakere psykisk (det er hovedssakelig psykisk sykdom som skiller ordningen vår fra andre) enn nær sagt alle andre land i verden?

Image

Profile  

PostPosted: Tue 19 Mar 2013 14:56 

Over til Finansverdenen igjen.
Se til Kypros og Hellas. På grunn av sitt overforbruk, ser staten stadig etter mer penger de kan dra inn for å tekkes EU nok til at de får mere lån.
Nå har de kastet sitt blikk på bankene. De er som vi vet fulle av penger. Det er bare en hake: Pengene eies ikke av bankene, men av innskyterne (surprise!)
Dermed blir svaret: En ny avgift. Avgift er som kjent statens måte å ta andres penger på når de ikke har gode nok argumenter ellers til å ta de.
Og vi snakker ikke om en avgift på overføringer, uttak eller betalingstjenester, men avgift på innskudd! Tenk det: Du har 100.000 i banken. Så sier staten Vi tar 10% av de. Enkelt & greit.

"Så flytter vi bare pengene til utenlandske banker" sier folket. Haha tror dere det blir så enkelt? Myndighetene setter enten en lik skatt på flyttingen, eller de forbyr å flytte pengene. Sannsynligvis det sisten, siden det dermed gir åpning for flere "engangsavgifter" senere.
"Så tar vi bare ut pengene fra banken og gjemmer de hjemme" sier folket. Haha igjen. Neste trinn fra myndighetene vil være å endre pengenes fysiske utseende, slik at pengene man hadde under madrassen blir verdiløse over natten.

Men hei! Hvor ble det av dette med at myndighetene er folkets tjenere osv? Ligner ikke dette mer og mer på en krig? Jo. Det er nettopp det det gjør. To tidligere verdenskriger startet faktisk i samme verdensdel av lignende årsaker. Kult... :shock:

Hva har vi å lære av dette?
Ikke annet enn at situasjonen her blir akkurat den samme når oljen tar slutt. I beste fall.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 363 posts ]  Go to page Previous  1 ... 21, 22, 23, 24, 25

All times are UTC + 1 hour [ DST ]