It is currently Sat 24 Jun 2017 07:11

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
PostPosted: Wed 03 Apr 2013 19:10 

Jeg ser stadig oftere at det brukes nøkkelring- kamera både her og der, hvordan er bildekvaliteten på disse og hvor kjøper man helst disse?

Jeg har tenkt å bruke det på hjelmen ved livsfarlige sykkelturer i Oslo, ja det er høyrisikosport av rang dette.
Kunne sikkert vært smæsjings å filme litt på noen av mine mange padleturer rundt om i Oslofjorden også, eller feste det på helikoper/fly.
Ka du trur!

Profile  

PostPosted: Fri 05 Apr 2013 02:28 

Når du sier nøkkelringkamera antar jeg du sikter til såkalte "808-kamera"? Enormt mye info om både specs, forskjeller, selgere osv her: http://www.chucklohr.com/808/index.shtml

Image

Ser ut til å være en ny versjon rett rundt hjørnet, sikkert lurt å vente noen uker:
Quote:
1080p - the #26 (about US$??) will be available in mid April 2013. 30FPS at 720p and 1080p. 60FPS at 720p. Preliminary video samples show no missing frames and outstanding detail and color quality.
You must supply your own flash card.

Profile  

PostPosted: Fri 05 Apr 2013 16:50 

Til den bruken som du beskriver vil vel en GoPro være et bedre valg.

Image

http://gopro.com/products/?gclid=CMSt2f ... cAod1SoAKg

Profile  

PostPosted: Sat 06 Apr 2013 00:03 

GoPro er tingen ja! Både video og stills blir meget bra og den (Hero3 iallefall) har en ekstrem vidvinkel, tilsv ca 15mm i 35mm-formatet hvis det sier deg noe. Med andre ord, du får med deg alt du retter den mot! Derfor ikke noe stort savn av søker/skjerm, men det er i så fall eneste aber (i tillegg til pris på rundt 2500). Det finnes også app som gir deg live-søker på iphone uten at jeg har prøvd det.

Kan ikke forestille meg at nøkkelholder-kameraer når den til anklene engang i bildekvalitet, det er vanntett til 60 meter og et vell av festemuligheter. 0 tvil!
Med mindre formålet er diskrete fotos i rulletrappene sommerstid altså..

Profile  

PostPosted: Sat 06 Apr 2013 00:48 

epifant wrote:
Når du sier nøkkelringkamera antar jeg du sikter til såkalte "808-kamera"? Enormt mye info om både specs, forskjeller, selgere osv her: http://www.chucklohr.com/808/index.shtml

Image

Ser ut til å være en ny versjon rett rundt hjørnet, sikkert lurt å vente noen uker:
Quote:
1080p - the #26 (about US$??) will be available in mid April 2013. 30FPS at 720p and 1080p. 60FPS at 720p. Preliminary video samples show no missing frames and outstanding detail and color quality.
You must supply your own flash card.

Dæsken, det var litt av en side dette ja. Spørsmålet blir vel om jeg er nerdete nok til å få filene avspilt etter opptak.
Det kan se ut til at 16 eller 18 utgaven skulle passe bra, veier jo under 20 gram, perfekt!

Olav wrote:
Til den bruken som du beskriver vil vel en GoPro være et bedre valg.

Image

http://gopro.com/products/?gclid=CMSt2f ... cAod1SoAKg

Nope, jeg er fasinert av disse små 808 kameraene så da prøver man det, 200,- til 300,- ca. levert på posten er jo ikke verdens undergang
På den annen side er det ikke utenkelig at et mer fullverdig HDkamera dukker opp ved en senere anledning da det på sikt er planer om FPV. Men tviler på at det blir gopro, de er alt for dyre.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]