It is currently Mon 26 Jun 2017 14:03

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 30 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
PostPosted: Sun 04 Aug 2013 22:38 

Diskusjoner om bilpriser/biler på et bilforum er vel godt innenfor topic, vil jeg mene. Nå er vi veldig glad, ja nærmest henrykt over å latterliggjøre en del annonser vi finner rundt omkring, der vi mener ting er på trynet(ingen sammenligning med denne Gralen for øvrig). Da er det greit å kose seg med "Det får'n aldri" og alt annet i samme gate.

Jeg mener at man bør tåle en diskusjon om pris også på forumets medlemmer sine biler, og ikke bare på alt annet. Diskusjoner om priser/tilstand på saklig nivå i annonser på nett er absolutt ingen uting. Jeg ser ingen problemer med de som har meninger om det jeg skal selge, men uriktige påstander og usakligheter for å "skade" et salg, ville jeg hatt problemer med å akseptere.

Det meste som blir lagt for salg på Lazz. får ikke et eneste ords tilbakemelding, derfor bør man være glad for at engasjementet allerede er på side to når det gjelder denne Gralen. Jeg ville, om salg er viktig, lagt bilen på Finn.no - Der finnes det flere potensielle kjøpere enn noe annet sted, og jeg slutter ikke å bli forundret over hvor mange handlingssterke "skruer" det finnes til selv den særeste bil. Jeg tror ikke kjøperen av denne bilen nødvendigvis tilhører The Hard Core of Holy Grales - snarere tvert i mot.

Profile  

PostPosted: Mon 05 Aug 2013 01:12 

Problemet er ikke selve diskusjonene rundt bilpriser/biler på et bilforum, Grapz. Problemet oppstår når det slenges negativitet i trådene der bilene annonseres, gjerne fra personer som ikke engang er i markedet for handel. Slikt er fint lite høflig, ja egentlig direkte ufint. For hvorfor skal man absolutt spre all negativiteten i salgstråder? Låsing av salgstråder for svadainnlegg slik andre forum har gjort syntes jeg er en god idé.

Ser også at det i denne tråden blir hevdet at EVO kun er en faceliftet vanlig 16V. Da bør man definitivt bruke litt tid på å lese seg opp på emnet.

Profile  

PostPosted: Mon 05 Aug 2013 01:45 

rpm wrote:
Problemet oppstår når det slenges negativitet i trådene der bilene annonseres, gjerne fra personer som ikke engang er i markedet for handel. Slikt er fint lite høflig, ja egentlig direkte ufint. For hvorfor skal man absolutt spre all negativiteten i salgstråder?

Helt enig. Derfor vil du finne i det aktuelle tilfellet at det har blitt gjort umake for at salgstråden ikke skal forstyrres.

rpm wrote:
Ser også at det i denne tråden blir hevdet at EVO kun er en faceliftet vanlig 16V. Da bør man definitivt bruke litt tid på å lese seg opp på emnet.

Facelift var brukt om forskjellen mellom [nerd speak] Evo 1 og Evo 2 [/nerd speak]. Hvis du heller vil kalle det en videreutvikling eller midlife/lifecycle update er det greit for meg.

Uansett, de europeiske bilene vi sammenlignet priser med i en tidligere post var også Evo-er. Bredere sporvidde, oppfrisket understell og noen få ekstra hester, var det ikke? Omtrent som da VW 1300 ble til VW 1302S, med andre ord. *)

*) Spøk.

Profile  

PostPosted: Wed 07 Aug 2013 12:15 

Virker som en pen bil, men når selger bruker ordlyden "slike biler skal være priset fra minimum 60.000,- tusen og oppover i slik tilstand" får jeg lite lyst til å betale prisforlangende.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43206140

Profile  

PostPosted: Wed 07 Aug 2013 15:15 

alfetta76 wrote:
Virker som en pen bil, men når selger bruker ordlyden "slike biler skal være priset fra minimum 60.000,- tusen og oppover i slik tilstand" får jeg lite lyst til å betale prisforlangende.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43206140

Hold deg unna din dekksparker :wink:
Jeg blir fritet til å ta meg en prøvetur!

"PS! Folk som bare vil ha seg en prøvetur kan holde seg unna, kun seriøse henvendelser takk."

Sikkert veeeldig mange som gidder dra ut i gokk for å få seg noen min. Bak rattet på en slik.
Er jeg useriøs nå?

Profile  

PostPosted: Wed 07 Aug 2013 17:23 

asn wrote:
Jeg blir fritet til å ta meg en prøvetur!

Jeg også! Annonsen for denne Betaen ble slettet (eller slått av) for en liten stund siden, og bilen var da satt ned fra 60K til 55K. Nå er den altså ute igjen med nye bilder og enda fem tusen til i rabatt.

Tregt marked? Hadde jeg vært i kjøpemodus og ikke bare forumhelt, så hadde jeg i alle fall tatt en tur og finstudert den. Lågmilare Beta frister vel flere enn meg?

Profile  

PostPosted: Wed 07 Aug 2013 22:37 

Selvsagt, og prisen er nok i nærheten av det som folk flest er villig til å gi for en lågmilar Beta.
Men som asn sier, jeg er kun en ussel dekksparker.

Profile  

PostPosted: Wed 07 Aug 2013 23:15 

At denne bilen ikke er solgt er rart. Riktig nok er annonsen litt merkelig, men etter et utall henvendelser fra personer som hevder de er interessert blir kanskje annonseteksten en smule bisk.

Hadde jeg hatt litt mindre kortsiktig gjeld og kun et en-siffret antall biler ville denne stått hos meg nå, om ikke annet for å terge folk med besluttningsvegring. Dette har jeg gjort før, og det vil sikkert skje igjen.

Hadde ikke GDW 2014 vært kult TW? Jeg blir med på å inspisere bilen til uken. Pass på å holde den av til da.

Profile  

PostPosted: Wed 07 Aug 2013 23:35 

gopp wrote:
At denne bilen ikke er solgt er rart.
En herværende bruktbilselger fra Trondheim har sagt at alt ser bra ut på bilder. Kanskje det er en viss forskjell på hvordan den tar seg ut i annonsen og faktisk tilstand (og jeg har nylig hørt at så er tilfelle her)?

Profile  

PostPosted: Thu 08 Aug 2013 00:09 

Noen som har greie på Betaer har vært og sett på Betaen og kan melde om at bilen ikke er heeelt slik den er beskrevet i annonsen. Den trenger en del jobb for å bli den veldig fine veteranen den er sagt å være. Per i dag er den visstnok et oppsminket prosjekt til en ikke helt riktig pris.

Profile  

PostPosted: Thu 08 Aug 2013 16:48 

Nå står den som solgt så noen var vel fornøyd med prisen.

Profile  

PostPosted: Fri 09 Aug 2013 00:03 

Hans V wrote:
Nå står den som solgt så noen var vel fornøyd med prisen.

:D

Profile  

PostPosted: Fri 09 Aug 2013 10:14 

Betaen er solgt til en kar i Eggedal (Buskerud). Bileiere selger den fordi han egentlig ønsket seg en Monte Carlo og nå har kommet over en bra bil i utlandet. Denne Coupeen ble tatt inn fordi han kom over den i utlandet i våres og måtte ha noe å kjøre med hjem. Slike tilfeller beriker Norges bilpark og er i rette Lazzaroniånd, så slutt å gnag folkens og gjør noe sjæl for å berike Norge med flere spennende biler.

Lancia Beta, Thema, Kappa, Gamma. Maserati Merak. Alfa Romeo 159, 164, 166.

Profile  

PostPosted: Fri 09 Aug 2013 12:19 

Vitamin Beta wrote:
Betaen er solgt til en kar i Eggedal (Buskerud). Bileiere selger den fordi han egentlig ønsket seg en Monte Carlo og nå har kommet over en bra bil i utlandet. Denne Coupeen ble tatt inn fordi han kom over den i utlandet i våres og måtte ha noe å kjøre med hjem. Slike tilfeller beriker Norges bilpark og er i rette Lazzaroniånd, så slutt å gnag folkens og gjør noe sjæl for å berike Norge med flere spennende biler.

Takk for kloke ord Vitamin Beta!

Profile  

PostPosted: Fri 09 Aug 2013 17:05 

Vitamin Beta wrote:
....... gjør noe sjæl for å berike Norge med flere spennende biler.
Holder på med ujevne mellomrom....

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 30 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 1 hour [ DST ]