[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4757: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4758: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4759: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
Forum Lazzaroni • View topic - Hei du der bak signaturen .

It is currently Tue 07 Jul 2020 04:49

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 171 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun 08 Aug 2010 23:19 

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue 10 Aug 2010 09:59 

Last edited by Hans V on Thu 09 Sep 2010 07:03, edited 2 times in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue 10 Aug 2010 10:49 

Ung mann på 40 år utvendig og 19 år innvendig her. :lol:

Har alltid vært bilinteressert og har sittet bak rattet i en del forskjellige biler gjennom tiden. Ikke alle har vært mine egne men får man sjansen til å prøve noe morsomt griper man den selvsagt.

Hovedinteressen er italienske biler med hovedtyngde på Fiat`s små hekkmotoriserte men holder alltid øynene åpne for andre merker.
Har sammen med noen gode venner startet "" som favner de med interesse for ovennevnte små biler. Hjemmesider og forum er lagt ut her:

Noe facinert av amerikansk bilkultur er jeg (noen har kanskje lagt merke til det?) men du kommer ikke til å finne en diger bensinslukende "jänkare" i min samling med mindre jeg finner rom og penger for en ekte hotrod og kun det.

Deltar gjerne på ID/W, amcartreff og gatebil og rapper gjerne friskt ideèr fra alle leire til mine egne prosjekter.
Gir som oftest blanke i hva andre mener om mine biler og min stil men innrømmer ærlig at ros fra andre gir et løft og enda mer inspirasjon.
Har etterhvert blitt aktiv i Norsk transporthistorisk museum ( ) og fryder meg som en liten unge når jeg er på møter/treff og får anledning til å kjøre med noen av kjøretøyene der.

Jeg ser fram til å fortsette som aktiv bruker av dette forumet og etterhvert kanskje bli bedre kjent med personene bak nick og signaturer.
Det er èn stor fellesnevner som bringer oss alle sammen og det er vår interesse for bil i alle former og fasonger.

Takk for oppmerksomheten.

Jeg er kun ansvarlig for hva jeg sier, og ikke for hva du tror du forstår

Last edited by Dr.126 on Thu 16 Sep 2010 09:19, edited 2 times in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue 10 Aug 2010 12:06 

Har visst glemt å skrive i denne tråden jeg også.

Vegard Lucasen er navnet, tilholdssted er Østfold. Foreløpig er jeg Rådegutt, snart blir jeg "engæsviker". Så langt har jeg klart å bli 26 år uten at jeg har giftet meg, men som gammern så diskret sier det har jeg ei på gress. Bransjen er bygg og jeg har jobbet med både tømring, energibruk i bygg og nå eiendomsforvaltning.

Bil er selvfølgelig hovedinteressen, men andre ting som fascinerer er mc, musikk og brettsport (med og uten kite). I dag begynte jakta, så det blir nok en tur ut med hagla snart. Trives også godt i båt uten at jeg eier noen selv. Drømmer om ei åpen tresnekke en gang i tia, men det får bli den dagen jeg plutselig har litt tid til overs. Foreløpig går det i faderns 14-fot With Dromedille som passer perfekt til å farte bekymringsløst fra holme til holme.

Jeg har nok blitt hardt påvirka i oppveksten, da jeg konstant var omringet av Fiater. Husker jeg måtte sitte på gulvet for å rekke ned til bremsepedalen når jeg hjalp fadern å lufte bremser, da var jeg ikke gamle gutten. Første bil ble innkjøpt et par måneder før 18-årsdagen, en Uno 55 S. Etter et års tid forsvant alle de brutale 1116 ccm ut (forrige eier hadde tilberedt ventilsalat), og det ble transplantert 1498 nye brennende kubikk. There's no replacement for displacement. Mottoet falt fort i grus da jeg gikk over til 1301 overladede kubikk i en Uno Turbo som var min neste bil. Den har nå passert 270 000 km, og går som den alltid har gjort. Den fikk en gjennomgang for ca 15 år siden hvor en del rust ble sveisa, men motoren har aldri vært overhalt. Turbo'n fikk hvile i 1,5 år mens jeg kjørte barchetta, men så ble den tatt fram igjen for halvannet år siden. Nå har den atter en gang inntatt dvalen, og jeg farter rundt i en sliten Bravo. Bilen kosta meg mindre enn en billig sykkel, og jeg har ikke kosta på den stort - den fungerer helt fint som den er. Utrolig nok har jeg klart å la den være som en halvshabby bruksbil, og det har jeg planer om å fortsette med. I tillegg har jeg en Uno Fire som har blitt en Uno Sedicivalvole. Planen er at denne skal etterhvert bli en Corsabil.

For noen uker siden kom jeg tilfeldigvis over en 67 Flavia Milleotto Berlina som jeg ikke kunne la være å kjøpe. Ho er min siste stolthet, og jeg kjenner at ho ikke blir den siste Lanciaen.

Barchettaen måtte jeg dessverre selge, men jeg prøver så godt jeg kan å ikke selge noen av bilene jeg har blitt glad i. Det betyr at garasjen i dag inneholder en 84 mod Uno 85 S, en 87 mod Uno Turbo, en 89 mod Uno Sedicivalvove, en 67 mod Flavia Milleotto Berlina. Og utafor står det en Bravo. Da gjenstår det bare å bygge denne garasjen...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue 10 Aug 2010 12:47 

Bak dette lite mystiske brukernavnet gjemmer det seg en utvandret sogning født i 1984 ved navn Stein Inge Stølen.

Siden før jeg kunne gå har jeg vært lidenskapelig interessert i biler. Jeg lærte å kjøre i et stasjonært vrak av en Datsun som sto bak bringebæråkeren til naboen når jeg var ti. I den har jeg imaginært kjørt rundt i hele Europa, og vel så det. Jeg flyttet til østlandet som 17-åring for å studere musikk (min andre lidenskap). Etter fylte 18 og endt videregående utdanning havnet jeg diverse bilrelaterte yrker for å finansiere en ambisiøs musikk-karriere. Med tider og stunder ble jeg innhentet av virkeligheten, og la musikerbissnissen på hylla og lot bilinteressen og fotointeressen ta helt over.

Det ble virkelig fart i sakene etter å ha fått hyre hos Auto Ital som fotograf og altmuligmann i 2010. Denne perioden kan sies som å være en læretid i herlig italiensk obscurati; følelser ble vekket og frø ble sådd både her og der. Et år senere var jeg eier av min første italiener, en 1998 Lancia Delta HF Turbo. Året etter fulgte nummer to, en 1968 Fiat 600D.

Parallelt med Auto Ital-jobben begynte jeg også som frilanser for bilbladet Autofil. Etter hvert tok dette mer og mer tid, og etter halvannet år var det på tide og stokke om kortene. Sommeren 2011 gikk jeg over til å være fulltids frilanser for bladet, noe som etter hvert skulle bli en fast stilling på "innsiden".

Turer til Nürburgring blir det mange av, banen har en helt spesiell tiltrekningskraft på meg (og mange andre her). Ellers er det lite å tilføye, livet blir sterkt dominert av gode bilopplevelser og krydret med god musikk! :)

http://huskerdudenbilen.no

Last edited by Stølen on Mon 12 Dec 2011 11:24, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue 10 Aug 2010 14:05 

Jeg er en av de nye brukerne på forumet, og trives i grunn godt her.

Jeg er en 20-åring som til vanlig studerer økonomi og IT-ledelse ved BI Bergen. Studenttilværelsen tillater dessverre ikke den helt store bilparken, men jeg kjører som regel rundt i en -84 Mercedes W123, en bil som kke har kostet meg stort siden jeg kjøpte den for snart to år siden.

Jeg har som mange andre her alltid vært interessert i bil og bruker en del tid på vask, vedlikehold og pleie, ikke bare min egen, men også resten av bilparken hjemme. I tillegg til dette driver jeg litt på hobbybasis med fotografi, men i den senere tid har det dessverre ikke blitt tid til så mye foto som man skulle ønske.

Ved siden av skole jobber jeg i ferier på bensinstasjonen hjemme i Stryn der jeg driver med litt dekkomlegging osv. i tillegg til det vanlige bensinstasjonarbeidet.

- Ambrose Bierce

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue 10 Aug 2010 17:41 

- 67 Fiat 850 Coupe
- 67 Fiat 850 Spider
- 76 Lancia Beta Montecarlo Spider
- 79 Yamaha RD400 Daytona X 2
- 83 Fiat Panda 45
- 08 Citroen C5 Tourer

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 11 Aug 2010 23:04 

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon 30 Aug 2010 23:52 

En etterslenger til.... Jeg heter Pål M og er 30+, bor for tiden i Oslo og har ei herlig datter på 3,5 år. Når jeg ikke er sammen med henne går mye av tiden bort til trening og vannski, som jeg har drevet aktivt med noen år. Ellers er jeg interessert i kaffe, biler, fly, mat osv..

Av biler har jeg hatt mye forskjellig, men mitt hjerte banker ekstra hardt for de italienske skjønnhetene. Mitt første møte med Italia var en AR 33, 85 mod, en bil jeg synes er skikkelig kul den dag i dag! Har også hatt en AR Spider 916 samt en 156 med 3,0 V6. Jeg hadde også et nydelig eksemplar av en Porsche 911 C2(993), men hele tiden har det vært en bil som har stått øverst på ønskelista helt siden jeg så bilde av den første gangen for 16 år siden, og det var en Ferrari 355.

Har jo truffet noen av dere i real life, men håper å treffe flere etterhvert, så Carburetti ånden lenge leve!

x-Alfa 156 3,0 V6
x-Alfa 916 Spider
x-Alfa 33 QV

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue 14 Sep 2010 13:23 

Ja... var bombesikker på at denne var påskrevet for lenge siden, men nei.

Alexander S heter jeg, blir straks 31 og er bosatt på Kolbotn. Ble hentet på Aker i '79 i en hvit firedørs Alfasud 1200. Den er vel forlengst rustet bort. Fader'n gjorde det han kunne for å hjernevaske meg, og det har resultert i Alfa-logoen som barnetegninger, skoleprosjekt om Alfa Romeo etc etc. Har faktisk jaget skolebøller med stein og pinner etter tilrop av typen "Alfa Romeo er en blikkboks".

Uansett; dårlig innflytelse går slik det må gå, og min første bil ble importert fra Tyskland i 2000; en rød/beige S4 Alfa Spider fra 1991 med 30k på telleren. Denne ble solgt året etter, da jeg etter 156'ens inntog følte Alfa ble kjipere og kjipere (les; nå ser du dem jo overalt hele tiden = dritkjedelig). Har alltid digget Maserati, og jeg la brått litt mer tid i dette.

Som IT-student i 2003 grunnla jeg Norsk Maserati Klubb sammen med flere andre Lazziser. Etter å ha godsnakket litt med noen medlemmer med grunker på bok, fikk jeg til den ultimate kombinasjonen med et fattig studentliv; bruke andres biler gratis. Med ett var min bestemors garasje fylt opp med en 2-liter Ghibli, en Mistral 4000 og en 4700 Indy (de to stiste var det en reportasje om i Carburetti).

Dessverre varer ingenting evig, og til tross for at jeg falt pladask for Mistralen var jeg delaktig i å selge denne til Tyskland i '05.

Uansett; i 2007 ramlet jeg over en Maserati Merak SS til salgs i Fevik. Etter å ha slåss med indre demoner i et halvt års tid var bilen min. Bilen har jeg fortsatt, og den blir bedre og bedre for hver sesong som går. Neste år gjenoppstår den (forhåpentligvis) i original fargekulør. I tillegg til denne har jeg en 99 Peugeot 206 (vakker, vakker) som transportmiddel til og fra jobb og butikk, og en 03 Mercedes ML320 for å transportere familien. Ja, for jeg har familie utover bilene.

Huset jeg bor i er fra 30-tallet og dette medfører en del oppussing og arbeid. Ikke noe jeg har problemer med egentlig, er glad i dansk desig, og nå har jeg et sted å fylle på med dette. Har en god kone (synes jeg i alle fall), og en datter på snart 1,5. I tillegg samler jeg på sveitsiske mekansike ur, og samlingen vekter etterhvert stort mot Rolex.

Hei sveis, vi sees på stripa!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 15 Sep 2010 21:27 

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 15 Sep 2010 21:30 

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 15 Sep 2010 23:44 

Velkommen Bjørnar!
Du snappet denne godbiten foran nesen min, men sånn er det når man er treg trønder. Vi har pratet litt på telefonen og jeg gleder meg til å se vognen i levende live.
Unionsspørsmålet kan vi ta over en kopp kaffe, kan vi ikke vel?

Hva med en liten presentasjon av vognen under prosjektrommet?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue 28 Dec 2010 22:30 

Da spretter jeg frem ganske ny i forumet her. Jeg heter Harry Bjåland og kommer da fra skien, der har jeg opphold meg i alle mine 22 år :)

Jeg har da i likehet med alle i forumet her en stor glede i bil, alltid vært opptatt av motoriserte doninger! Har nå fått tak i noe av det artigeste jeg har hatt., havnet på en lancia dedra :D

Jeg gleder meg da selvfølgelig til å få denne bilen satt såpass i stand att jeg kan smyge meg med på noen treff eller to! :)

Gleder meg til å høre tilbakemeldingene da bilen åsså ligger i under projekt rommet :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu 30 Dec 2010 18:26 

Tiden flyr, jeg blir eldre og jobber naa med noe helt annet enn tidligere.

Heter fortsatt Ronny, men har blitt 26 og jobber som yrkesdykker i et firma som heter AD Offshore.
Fortsatt alfist og holder meg nok der :wink:

Disponerer ofte paa jobb en baat som faktisk er designet av vaares egen Citrobert her paa forumet.
En 29 fot Gozzi Sport cabin, som etter sigende kun er produsert i 2-3 eksemplarer, men det vet han kanskje mer om selv?
Elegant er den iallefall, og forholdsvis rask til sitt bruk, med sine 50 knop.

Profile  

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 171 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]