It is currently Mon 23 Oct 2017 00:48



All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 165 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Next
Author Message
PostPosted: Mon 19 Mar 2012 09:53 
Offline
User avatar

Joined: Sat 01 Jul 2006 00:16
Posts: 2893
Location: Val di Tasca
Skogens Baron wrote:
Her kan du slippe den dårlige maseratimotoren og få deg en fin bil!

Nu er det rea - priset er sänkt med 20.000!

_________________
Å eie og kjøre Fiat er en livsstil, et spesielt syn på motorkjøretøyer.
Det bygger på opplevelser, lidenskap - har mer med hjertet å gjøre enn med hjernen.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 19 Mar 2012 12:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Jun 2006 16:30
Posts: 4790
Location: Byens beste strøk
Et lite sukkertøy fra den svenske hemslöjden

Image

http://www.blocket.se/kronoberg/Fiat_12 ... m?ca=6&w=3

_________________
Det er bedre å komme i andre enn å gå i seg selv


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 31 May 2012 11:21 
Offline
User avatar

Joined: Sat 01 Jul 2006 00:16
Posts: 2893
Location: Val di Tasca
http://www.blocket.se/varmland/Range_Ro ... 7.htm?aw=1

_________________
Å eie og kjøre Fiat er en livsstil, et spesielt syn på motorkjøretøyer.
Det bygger på opplevelser, lidenskap - har mer med hjertet å gjøre enn med hjernen.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 31 May 2012 20:26 
Offline
User avatar

Joined: Mon 13 Aug 2007 13:59
Posts: 1280
Location: Aust-Agder
dr.lazzaroni wrote:
http://www.blocket.se/varmland/Range_Rover_40741547.htm?aw=1


Hm, ikke vanskelig å bruke resten til noe gøy. Får bare håpe de nye amatørbyggreglene vil tillate noe slikt :)
Image

_________________
Ymse på 2 og 4 hjul, mest fransk, noe italiensk, nesten ikke noe tysk, amerikansk eller britisk.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 06 Jun 2012 07:46 
Offline

Joined: Mon 13 Oct 2008 10:31
Posts: 1108
Location: Søgne
1934 Ford hot rod under bygging av en 66 åring et sted i Sverige.
Riktignok glassfiberkarosseri, men likevel bedre putre rundt med enn å mate duer og løse kryssord, eller?

Med vekt som vanligvis ender på litt over 1300kg, vil jeg tro bilen blir kapabel til det man gjerne kaller "svært sikre forbikjøringer" når den er klar.
Dere her på forumet bør lett kjenne igjen motoren... :wink: Forørvrig er både motor, gear og bakaksel hentet fra samme bil.

Image

Image

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading
Thomas Jefferson


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 06 Jun 2012 08:13 
Offline
User avatar

Joined: Sat 15 Sep 2007 00:54
Posts: 2803
Hotrodder wrote:
1934 Ford hot rod under bygging av en 66 åring et sted i Sverige.
Riktignok glassfiberkarosseri, men likevel bedre putre rundt med enn å mate duer og løse kryssord, eller?

Med vekt som vanligvis ender på litt over 1300kg, vil jeg tro bilen blir kapabel til det man gjerne kaller "svært sikre forbikjøringer" når den er klar.
Dere her på forumet bør lett kjenne igjen motoren... :wink: Forørvrig er både motor, gear og bakaksel hentet fra samme bil.


Dette minner veldig om et prosjekt en venn av meg har startet opp. Han har ikke valgt karosseri ennå, og er dessuten bundet til å bruke ramma fra en gammel Opel fra -36. Han forsterker ramma etter samme prinsipper som man ser på bildene her, og har valgt drivlinje som ikke er helt tradisjonell i forhold til hotrodder-miljøet. Hva sies om en kompressormatet V8 fra en BMW M5? Eieren smyger rundt på forumet her, så han kan si mer om saken om han ønsker det selv.

_________________
Vive la France/Forza Italia


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 06 Jun 2012 09:01 
Offline

Joined: Sat 15 Sep 2007 19:07
Posts: 903
Location: Suløen, m&r
Seriøst dette. Og vektfordelingen på en rod,er ikke dum,den heller.

_________________
-Kastanienrot -82 BMW 520i E28, -Sølv01 Fiat Multipla 1.9jtd elx ,-svart 09 SAAB 9-3 tid Vector Sport Combi med retometerfordeler ;-),
09 Bianchi Oetzi 9700 mtb..,07 LeMond ,


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 06 Jun 2012 10:57 
Offline

Joined: Mon 13 Oct 2008 10:31
Posts: 1108
Location: Søgne
chiti wrote:
Seriøst dette. Og vektfordelingen på en rod,er ikke dum,den heller.


Riktig det.
En venn av meg har en 32 Ford Coupe. Den er 12 kg tyngere over framakselen enn bak.
Flytting av batteriet til bagasjerommet ville mao. vært nok til å oppnå en 50/50 fordeling.

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading
Thomas Jefferson


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 06 Jun 2012 11:27 
Offline
User avatar

Joined: Mon 23 Jun 2008 18:51
Posts: 3724
Location: Vesterålen
BMW maskin? En rod med 4x4 vil jo være et rått baneredskap :)

_________________
1989 w201 2.5 16. 1983 KP60. Not putting miles on your car is like not having sex with your girl friend so she'll be more desirable to her next boy friend.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 06 Jun 2012 13:07 
Offline

Joined: Mon 13 Oct 2008 10:31
Posts: 1108
Location: Søgne
Er ikke 4x4 den på bildene, men morro bli' de' nok lell! :mrgreen:

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading
Thomas Jefferson


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 06 Jun 2012 18:49 
Offline

Joined: Wed 27 May 2009 11:09
Posts: 11
Location: Drammen
gopp wrote:
Hotrodder wrote:
1934 Ford hot rod under bygging av en 66 åring et sted i Sverige.
Riktignok glassfiberkarosseri, men likevel bedre putre rundt med enn å mate duer og løse kryssord, eller?

Med vekt som vanligvis ender på litt over 1300kg, vil jeg tro bilen blir kapabel til det man gjerne kaller "svært sikre forbikjøringer" når den er klar.
Dere her på forumet bør lett kjenne igjen motoren... :wink: Forørvrig er både motor, gear og bakaksel hentet fra samme bil.


Dette minner veldig om et prosjekt en venn av meg har startet opp. Han har ikke valgt karosseri ennå, og er dessuten bundet til å bruke ramma fra en gammel Opel fra -36. Han forsterker ramma etter samme prinsipper som man ser på bildene her, og har valgt drivlinje som ikke er helt tradisjonell i forhold til hotrodder-miljøet. Hva sies om en kompressormatet V8 fra en BMW M5? Eieren smyger rundt på forumet her, så han kan si mer om saken om han ønsker det selv.


V8 er for tradisjonelt, blir rekkesekser som seg hør og bør i en supersix ;)


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 07 Jun 2012 09:46 
Offline

Joined: Mon 13 Oct 2008 10:31
Posts: 1108
Location: Søgne
Det er alltid plassproblem for motoren i en rod. De gamle Ford sideventils V-åtterne er veldig små. Chevrolets tradisjonelle small block er minst, rent fysisk, av de klassiske amerikanske v-åtterne. Likevel må torpedoveggen alltid flyttes baokover, selv på 34 modellene, som har bedre plass enn "ur-hot roddene" 32 modellene.

I tillegg har Chevorlets v-åttere fordeleren i bakkant av innsuget, mens de fleste andre (Ford, Mopar) har fordeleren i forkant av innsuget. På min har jeg flyttet midt delen av torpedoveggen 10 cm bakover. På sidene er den flyttet 6 cm bakover. Legg så til at beinplassen på disse bilene er tilpasset snitthøyden på folk i de harde tredveåra, samt at de gjerne satt endel høyere enn det vi gjør nå. Sittestillingen på min bil er 20-30 cm lengre bak enn originalt, og dashboard'et sitter 10-15 cm lengre bak enn orginalt.

De moderne aluminiums åttere fra f.eks BMW, Lexus og MB er veldig brede og vanskeligere å tilpasse i en gammel bil. Ofte får ikke toppene plass bak pansersidene. Og om de får plass, blir problemet med å bli kvitt varme selvsagt større, jo større rent fysisk motren er.
Selv om varmeutviklingen på en moderne motor sikkert er noe mindre enn på gammeldagse konstruksjoner, kjøres gjerne motorene i dag på varmere normaltemperatur.

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading
Thomas Jefferson


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 01 Jul 2012 19:19 
Offline

Joined: Thu 31 Aug 2006 15:04
Posts: 1414
Location: Kristiansand
Fotografering av ärr till Försäkringsbolag

Image

Quote:
Har du fått ärr efter en olycka, misshandel eller operation så kan du ringa mig för att få information om hur ni ska gå till.
Vi tar aldrig betalt av kunderna varken när vi fotograferar eller för upplysningar.

[...]

Jag fotograferar dina ärr gratis och skickar faktura till Försäkringsbolaget
och hjälper dig även att få ersättning från så många försäkringar som möjligt för samma ärr.
Fotografering gratis.

_________________
A woman walks into a bar and asks the bartender for a double entendre. So he gives her one.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 22 Aug 2012 11:45 
Offline

Joined: Wed 13 Sep 2006 11:21
Posts: 1852
Location: Lier
Usikker på hva jeg synes om denne. Kreativ bruk av vrakdeler eller helligbrøde. Heller til det første. 8)

Sitat fra annonse http://www.blocket.se/skaraborg/Alfa_Ro ... m?ca=2&w=3 :
Info: Överdelen är Bertone kupén, där endast taket är std., resten är lättat med gasfiberpaneler. Bottenplattan kommer från 75 TS (kortad 16 cm) med dito bakmonterad växellåda + tillhörande diffbroms (viktfördelning närmare 50/50). Egenbeprövade hjulvinklar. Alla bussningar/leder är bytta till hårdare modell. Motor: Alfa 90/GTV6 (2,5 liters med vassare kammar), nybytt rem. Transmission: 5 vxl. mauell. Vikt: 870 kg, fulltankad.

Image

_________________
Tesla S85 / XC60 D5 / R53 Cooper S / Corvette C2 Convertible RestoMod / R100 CR


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 22 Aug 2012 11:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 27 Jun 2006 13:52
Posts: 6056
Location: Dritschpa!
Hans V wrote:
Usikker på hva jeg synes om denne. Kreativ bruk av vrakdeler eller helligbrøde. Heller til det første. 8)



duktig pojke, men bilen? Hmm - ett tidssluk av en bastard!

_________________
All the world's a stage


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 165 posts ]  Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group