It is currently Fri 23 Jun 2017 22:45

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 251 posts ]  Go to page Previous  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Next
Author Message
PostPosted: Mon 17 Sep 2012 17:26 

Kostet på meg et bilde av min lille snobbilex, klarer ikke helt bestemme meg for om jeg skal beholde eller selge.
Først skal den uansett få seg en god service og noen dager på håndleddet før jeg tar noen avgjørelse. Forslag til mulige erstatter? Jeg lyster veldig etter en Royal Oak 37mm!
Boken om tog i film er heller ikke dum :)

Image

Profile  

PostPosted: Tue 18 Sep 2012 14:40 

asn wrote:
Kostet på meg et bilde av min lille snobbilex, klarer ikke helt bestemme meg for om jeg skal beholde eller selge.
Først skal den uansett få seg en god service og noen dager på håndleddet før jeg tar noen avgjørelse. Forslag til mulige erstatter? Jeg lyster veldig etter en Royal Oak 37mm!
Boken om tog i film er heller ikke dum :)

Hm, første ganfgen jeg har sett en Rolex jeg kunne ha, nesten synd jeg ikke går med klokke 8)

Profile  

PostPosted: Tue 18 Sep 2012 18:15 

Rune R. wrote:
nesten synd jeg ikke går med klokke 8)

Det er jo ikke noe stort problem å løse. En mann av ditt kaliber hadde helt klart kledd en fet klokke. :wink:

Profile  

PostPosted: Wed 19 Sep 2012 10:39 

Rune R. wrote:
nesten synd jeg ikke går med klokke 8)

Såfremt en ha et behov for å vite hvor en befinner seg i tiden så er et urverk en selvskreven del av bekldeningen.

Profile  

PostPosted: Wed 19 Sep 2012 11:32 

Det er nok flere her som ikke bruker armbåndsur etter at dette eminente produktet av en mobiltelefon er med overalt :wink:

Min favoritt må jo være min sønn sin, han fikk den av en barnehagekompis i bursdagsgave. Du kan tro giver var stolt over å gi den, og min sønn er jo over seg av begeistring. Så nå er det bare å lære han klokka :D

Image

Profile  

PostPosted: Wed 19 Sep 2012 21:21 

PerI wrote:
Det er nok flere her som ikke bruker armbåndsur etter at dette eminente produktet av en mobiltelefon er med overalt :wink:

Det må da være lite praktisk å surre mobilen fast på håndleddet vil jeg tro ?

Profile  

PostPosted: Thu 20 Sep 2012 09:18 

Dagens klokke... DateJust fra 1980 :)

Image

Profile  

PostPosted: Thu 20 Sep 2012 09:25 

951Sandvik wrote:
PerI wrote:

Det må da være lite praktisk å surre mobilen fast på håndleddet vil jeg tro ?

Totalt off topic nå, men jeg har ikke gått med klokke på 30 år grunnet eksem på handleddet under klokka (får det både av plast / metall / lær reimer). Er utrolig hvor god man blir til å bruke den innebygde klokka, og dessuten finnes det dippedutter som viser tiden rundt en på alle kanter. Av og til hender det og ast jeg spørr en eller annen fyr rundt meg hva uret hans viser :)

Profile  

PostPosted: Thu 20 Sep 2012 11:19 

Aha, litt plagsomt med slikt. En av styrmennen som jobber for meg har slik plage , og ettersom klokke er en nesten nødvendig ting i dette yrket er det kun nylon nato reimer som er dugandes.

Og litt OnT : Dagens klokke .

Image

Profile  

PostPosted: Wed 23 Jan 2013 21:19 

Denne fikk jeg til konfen, men jeg tror jeg skal bytte denne i en mindre og lettere modell. Den er så tung.

Image

Profile  

PostPosted: Wed 23 Jan 2013 21:53 

Image

Dugena mekanisk selvopptrekkende klokke fra første halvdel av 70-tallet. Ferdig patinert, men det skulle passe fint til både meg og bilen.

Profile  

PostPosted: Wed 23 Jan 2013 22:42 

Gratulerer Gopp, kommer til å matche brunfargen i 008 perfekt.

Kan jeg nevne tre?

Image

Like lett å oppdrive som hønsetenner... "Stratos by Bertone" LED klokke, trapesform, chromium belagt.
Designet som spinn-off produkt rundt Lancia Stratos. Ingen vet hvor mange det ble produsert og det er tvil om hvem som produserte disse klokkene, Tissot eller Büler, eller kanskje begge.
"Stratos by Bertone" kom i mange modeller, hvertfall fem forskjellige LED modeller, minst to forskjellige LCD modeller og minst en analog som alle bærer navnet Bertone Stratos.

Og denne da, en Casquette fra Girard-Perregaux.
I salg fra Januar 1976 til November 1978. En ekte "drivers watch". Tanken var at man ikke skulle behøve å fjerne hånden fra rattet når man kjørte for å se hva klokken var, men p.g.a. høyt strømforbruk, må man trykke inn knappen på høyre side og man vil da se hva klokken er i kun 1.5 sekunder!
Så man møter seg vel i døren der.... men überfett er det.
Kom i 3 utgaver, forgyllet, rustfrit stål og i Macrolon som er en glassfiberforsterket polymer.
Er visstnok den eneste klokken på denne tiden som benyttet "eldede krystaller" så dette er en av de eldre digitale klokkene som selv etter dagens standard går riktig også over tid.

Image

Den siste, Max Busser & Friends - Horological Machine number five.
Blir kun blir laget i 66 eksemplarer, men til USD 68.000,- er det sikkert noen som tjerner penger selv på lavserien.
Bruker en spesiell safir-prisme for å reflektere de liggende skivene 90 grader, uret er et selvtrekkende "jump hour", "laksetrappa" kan justeres for å slippe inn lys for å lade de etterlysende tallene på skivene og ikke minst er det to eksosrør for å drenere ut vann, siden konstruksjonen ikke er vanntett, men urverket er det.

Image

Sjekk filmen og godbitene av noen biler hvor de har hentet inspirasjonen fra!
Vel verdt en titt.
http://youtu.be/VUlMof0ynLU

Ludwig Maximillian
Selvutnevnt greve, fyrste eller noe sånt på Martnan.

Profile  

PostPosted: Wed 23 Jan 2013 23:39 

Ludwig Maximillian wrote:
Image

Feeeet! Selv Onkel-eBay må nok legeg inn kortene her... Den skulle jeg likt og hatt gitt.

Og denne da, en Casquette fra Girard-Perregaux.
I salg fra Januar 1976 til November 1978. En ekte "drivers watch". Tanken var at man ikke skulle behøve å fjerne hånden fra rattet når man kjørte for å se hva klokken var, men p.g.a. høyt strømforbruk, må man trykke inn knappen på høyre side og man vil da se hva klokken er i kun 1.5 sekunder!
Så man møter seg vel i døren der.... men überfett er det.
Kom i 3 utgaver, forgyllet, rustfrit stål og i Macrolon som er en glassfiberforsterket polymer.
Er visstnok den eneste klokken på denne tiden som benyttet "eldede krystaller" så dette er en av de eldre digitale klokkene som selv etter dagens standard går riktig også over tid.

Makrolon er ikke glassfiberforsterket. Makrolon er en termoplast polymer og består av polykarbonat med CAS nr. 25766-59-0. Grunnen til at jeg vet dette er fordi jeg med utvikling av produkter for bilbransjen og som underleverandør må vi forholde oss til denne materialdatabasen http://www.mdsystem.com.

Hva i alle dager er "eldede krystaller"?

Profile  

PostPosted: Thu 24 Jan 2013 00:06 

Quote:
The grey macrolon (an especially strong and light glass-fibre strengthened polymer the first time to be used in wrist watch manufacturing)

Hentet fra http://ledwatch.de/gp.htm

"Eldede krystaller" er sikkert vanskelig å forstå for Bertoneiere som har lite O2 i blodet p.g.a. manglende lufteturer med bilen kombinert med manglende vilje til å forstå, så jeg ser ingen grunn til å utdype dette nærmere, da jeg regner med at de andre intellektuelle her inne forstår med en gang.
Men du kan hvis du ønsker lese om dette også i linken over.

Ludwig Maximillian
Selvutnevnt greve, fyrste eller noe sånt på Martnan.

Profile  

PostPosted: Thu 24 Jan 2013 00:38 

Quote:
The grey macrolon (an especially strong and light glass-fibre strengthened polymer the first time to be used in wrist watch manufacturing)

Hentet fra http://ledwatch.de/gp.htm

Det er ikke første gang man finner feil på Internet. Et tips; når nettsideredaktøren ikke engang har stavet varemerket riktig, så kan man ikke ta det for gitt at han faktisk vet hva Makrolon inneholder.

"Eldede krystaller" er sikkert vanskelig å forstå for Bertoneiere som har lite O2 i blodet p.g.a. manglende lufteturer med bilen kombinert med manglende vilje til å forstå, så jeg ser ingen grunn til å utdype dette nærmere, da jeg regner med at de andre intellektuelle her inne forstår med en gang.
Men du kan hvis du ønsker lese om dette også i linken over.

Det står fremdeles ikke et ord om hva nettsiden mener med "aged quartz crystals". Dette har jeg aldri hørt om og er derfor nysgjerrig.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 251 posts ]  Go to page Previous  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]