It is currently Mon 23 Oct 2017 00:48

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 126 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Next
Author Message
 Post subject: Re: FFFFFF
PostPosted: Thu 05 Jan 2012 11:38 

Grøten bil?

Husker jeg som ung student på 80-tallet møtte Morten G på ferga fra Harwich til Oslo (eller Gøteborg?) med en Lagonda V12 LeMans. Ikke på henger altså, han kjørte den. Bilen var kjøpt inn for skipsreder Petter Sundt, som var meget bilinteressert. Morten var i storslag og spanderte middag, avec og røverhistorier på fattige studenter. Husker det var et meget trivelig lag. Hele bildekket ristet når Morten fyrte opp Bentleymotoren og dro av gårde bortover brygga med et brøl.

Image

Profile  

PostPosted: Thu 05 Jan 2012 11:54 

Til sundt solgte han flere biler, blandt annet min gamle Maserati Bitrubo ES samt den Lamborghini LM002en som var hvit.. så sølv nå rød.. Fyll gjerne på med flere historier om denne karen, gjorde en del research på han selv den gangen jeg hørte om han. Har hørt broen hans drev en kjøreskole i skien med en Maserati Biturbo 425 som skole bil :mrgreen:

Profile  

PostPosted: Thu 05 Jan 2012 12:33 

Grøten har nok en og annen historie på lur ja. Han har skaffet Norge mange gromme biler, men ikke alle handler har gått helt på skinner. Tipper han har skaffet seg noen uvenner underveis, men man kan jo velge å fokusere på alle bilene og ikke de manglende pengene.

Profile  

PostPosted: Thu 05 Jan 2012 13:06 

Norske motorjournalister som har vært med en stund spøker med at de aldri ble helt enige om hvorvidt "Grøten" burde få kongens fortjenestemedalje for å ha hentet så mange fete italienske biler til Norge - eller fem år ubetinget... :mrgreen:
"Grøten" rømte til Spania da det ble litt for varmt under tærne hans her hjemme. Etter hvert skal det ha blitt varmt under tærne også i Spania, og det sies at "Grøten" skal ha evakuert til Argentina. 8)
Noen som har bilder av sjappa hans fra glansdagene midt på åttitallet?

Profile  

PostPosted: Thu 05 Jan 2012 13:52 

Erik N wrote:
Til sundt solgte han flere biler, blandt annet min gamle Maserati Bitrubo ES samt den Lamborghini LM002en som var hvit.. så sølv nå rød.. Fyll gjerne på med flere historier om denne karen, gjorde en del research på han selv den gangen jeg hørte om han. Har hørt broen hans drev en kjøreskole i skien med en Maserati Biturbo 425 som skole bil :mrgreen:

Er 002'en den samme som Ø Nicolaisen har nå?

Profile  

PostPosted: Thu 05 Jan 2012 14:02 

Det stemmer..

Profile  

PostPosted: Thu 05 Jan 2012 14:08 

Skogens Baron wrote:
Det stemmer..

Da er det en eneste her i landet jeg vet om. Finnes det fler?
Husker den hvit og til salgs for en forholdsvis rimelig penge på autodb for en del år siden. Et par år senere pratet jeg med herr Nicolaisen, og da var det en veldig annen bil.

Profile  

PostPosted: Thu 05 Jan 2012 14:09 

Det er bare en mener jeg.. Den var som nevnt først hvit, så sølv og nå rød.

Profile  

PostPosted: Thu 05 Jan 2012 14:38 

Det er et firma som heter Autoclassic i Arendal, men han driver med minier :)

Austin Mini 1000 - Autobianchi A112 Abarth - Morris 1300

Profile  

PostPosted: Thu 05 Jan 2012 15:20 

Grøten? Aldri hørt om, men herlig historie som helt klart hever verdien på en slik bil. Hører gjerne mer om fyren. Vi hadde en lignende type her i Trondheim - han dro også utenlands med "halve" byen i hælene.

Profile  

PostPosted: Thu 05 Jan 2012 15:53 

Jeg hadde aldri hørt om LM, men jeg husker Grøtvik beskrev LMen som ”en bil som kunne kjøre over Geländewagen”. Sist jeg så Grøtvik i egen høye var vel på Bogstad på 90-tallet i en sølv Indy, eller var det Mistral? Husker også butikken på Røa der det stod en italiensk mekaniker og bannet høylydt over motorrommet på en Ferrari V12 når jeg var innom. Sundt har jeg sett i mye rart, Hummer H1, XJ220, AM i bøtter og spann, diger yacht på brygga. Glade lakser!

Profile  

PostPosted: Fri 06 Jan 2012 16:22 

Grazatfahrer wrote:

Her er ein gammal favoritt. Engelskmann som nesten kan passerere som amerikaner. Denne modellen var det eit par av i nabolaget heime. Donnie B har vokse opp i baksetet på ein slik 3,3liters sedan. Det var heldigvis også Deluxe utgåva med doble frontlys. Hærlig no-nonsense bil til lavpris.

Image
Image

Slik som ungdommen likar:
Image Image

Tilsalgs:
http://bil.autodb.no/autodb/search.wa2? ... mId=655953

Denne har eg gått glipp av hr. Grazat. Mange gode minne som dukka opp no :D Det er vel framleis ei slik stasvogn i bygda om eg ikkje tek feil. Synes å ha skimta Cresta-linjer bak ei garasjedør i Gamlevegen for ikkje alt for lenge sida. Kan derimot ikkje hugse sist eg såg den på vegen... Kva hende med Cresta i Svelgen skal tru?

.

Profile  

PostPosted: Sat 07 Jan 2012 00:39 

Tro lo lo
Image

Profile  

PostPosted: Sat 07 Jan 2012 01:34 

Donnie B wrote:

Denne har eg gått glipp av hr. Grazat. Mange gode minne som dukka opp no :D Det er vel framleis ei slik stasvogn i bygda om eg ikkje tek feil. Synes å ha skimta Cresta-linjer bak ei garasjedør i Gamlevegen for ikkje alt for lenge sida. Kan derimot ikkje hugse sist eg såg den på vegen... Kva hende med Cresta i Svelgen skal tru?

.

Den i Gamlevegen vart nok solgt, og den i Svelgen sto avregistrert på ein låve på Nordfjordeid sist eg såg den. Spørs om ikkje du burde hatt ein slik? Ellers ryktast det at enno ein 928 er komen inn i familien. Du må gjerne fylle på i 928-tråden :)

Ein klar FFFFFF kandidat her.
Image

Image

Profile  

PostPosted: Sun 08 Jan 2012 01:59 

Grazatfahrer wrote:

Den i Gamlevegen vart nok solgt, og den i Svelgen sto avregistrert på ein låve på Nordfjordeid sist eg såg den. Spørs om ikkje du burde hatt ein slik? Ellers ryktast det at enno ein 928 er komen inn i familien. Du må gjerne fylle på i 928-tråden :)

Cresta er ei flott vogn, men samtidig er det mykje som fristar enno meir. Det er ikkje alltid gjennoppleving av gamle, gode minne svarar til forventningane heller.

928 rykta er ikkje heilt utan substans :D Ei oppdatering er kanskje på sin plass, men diverre er det smått med gode bilete av nyervervelsen. Skal sjå kva eg kan finne.

.

Profile  

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 126 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]