It is currently Tue 17 Oct 2017 22:30

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 137 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Next
Author Message
PostPosted: Sat 31 Dec 2011 17:55 

Hva finnes å velge i her?

La oss si at forrutsetninger er rustmessig "strøken" bil, mekanisk bør det ikke være noen alvorlige feil i vente. Lakk og kosmetisk ikke kjempeviktig, men alle detaljer bør finnes (ingen manglende lister eller interiørdetaljer).

400GTS? Kyalami? Jarama? Har TVR noe gromt venstrerattet i prisklassen?

Amcar, Merce (m.fler gjennomførte gubbebiler) og automat utgår med høye kneløft!

Profile  

PostPosted: Sat 31 Dec 2011 18:00 

For 250k kan du nok få deg en ok Pantera.
Det ble vel også solgt en Renault 5 turbo2 her til lands innforbi det budsjettet for en liten stund siden. 2 dørs klassiker så absulutt!

Profile  

PostPosted: Sat 31 Dec 2011 18:07 

Indy? (trodde de var dyrere jeg)

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1

Image

Profile  

PostPosted: Sat 31 Dec 2011 18:10 

alfetta76 wrote:
For 250k kan du nok få deg en ok Pantera.
Det ble vel også solgt en Renault 5 turbo2 her til lands innforbi det budsjettet for en liten stund siden. 2 dørs klassiker så absulutt!

Om jeg skulle funnet på å handle noe, så appelerer ikke Pantera til den delen av meg som jeg i utgangspunktet ønsker å tilfredsstille. Ei heller R5 turbo. Men de er begge utvilsomt MEGET kule vogner :wink:

Profile  

PostPosted: Sat 31 Dec 2011 18:47 

Hva?

Finn frem den turkise skjorta innerst i skapet, og kjør en tur.

Image

Image

Profile  

PostPosted: Sat 31 Dec 2011 18:50 

Mulig det bare er meg, men jeg syntes i utgangspunktet en Pantera er i overkant harry :roll:

Og det er jo heller ingen ulempe med bakseteplass? :)

Profile  

PostPosted: Sat 31 Dec 2011 19:13 

Jeg mener orginalbiler i utgangspunktet ikke er harry, en rett herremann eller dame kan dra i land det meste :)

Profile  

PostPosted: Sat 31 Dec 2011 19:14 

Alfanatiker wrote:
Mulig det bare er meg, men jeg syntes i utgangspunktet en Pantera er i overkant harry :roll:

Og det er jo heller ingen ulempe med bakseteplass? :)

ja, det er bare du!
:wink:

Profile  

PostPosted: Sat 31 Dec 2011 20:02 

Ikke glem alle omkostningene som påløper på biler som ennå ikke er på norske skilt. Bil til 200K i utlandet betinger fort 60K ekstra før du kan kjøre med et smil. Å komme med en fiktiv faktura på 50K på en bil som ser ut som en million dollar kan fort bli veldig dyrt.
Men for all del, Indy er en lavt priset GT i forhold til mange likesinnede. Den som sto i Trondheim måtte neste gies bort til slutt før eieren ble kvitt den. Den tidligere eieren gikk lei av fartsdumper, dårlig vei og begrenset bruksområde i Norge. Da han mente bilen ikke kom til sin rett, valgte han å selge. Jeg tror Nordmenn generelt er skeptisk til å handle noe de tror er svært dyrt å drifte, samt at deletilgang er et viktig element. Men nå får jeg det travelt på kjøkkenet før gjestene kommer - Godt nytt år, folkens!

Last edited by Grappa Speziale on Sun 01 Jan 2012 13:33, edited 2 times in total.

Profile  

PostPosted: Sat 31 Dec 2011 20:15 

Grappa Speziale wrote:
Ikke glem alle omkostningene som påløper på biler som ennå ikke er på norske skilt. Bil til 200K i utlandet betinger fort 60K ekstra før du ka kjøre med et smil. Å komme med en fiktiv faktura på 50K på en bil som ser ut som en million dollar kan fort bli veldig dyrt.
Men for all del, Indy er en lavt priset GT i forhold til mange likesinnede. Den som sto i Trondheim måtte neste gies bort til slutt før eieren ble kvitt den. Den tidligere eieren gikk lei av fartsdumper, dårlig vei og begrenset bruksområde i Norge, da han mente bilen ikke kom til sin rett, valgte han å selge. Jeg tror Nordmenn generelt er skeptisk til å handle noe de tror er svært dyrt å drifte, samt at deletilgang er et viktig element. Men nå får jeg det travelt på kjøkkenet før gjestene kommer - Godt nytt år, folkens!

De glemmes ikke.

Jeg "vurderer" kjøpe meg noe fint en gang iløpet av sommeren i det minste. Prisleie er rundt 150 om jeg ikke sparer (der finnes det vel ikke stort annet enn slitne 400i), 250 eller noe om jeg er flink å spare, mer om jeg strekker budsjettet og vedgår å selge GTV6'en som om ikke alt for lenge er nystriglet og fin.
Uavhengig av utfall så er jeg veldig interessert i å vite hva som egentlig finnes på markedet.

Forøvrig er jeg overrasket over at du ikke nevnte XJS. Men du er vel kanskje klar over at jeg syntes den blir litt for "tam" for min smak? :wink:

I Norge regner jeg med det ikke finnes stort å velge i, så det er vel import som gjerne er mest aktuelt.

btw: Godt nytt år og god middag! :)

Profile  

PostPosted: Sat 31 Dec 2011 20:55 

Dette er hva jeg i utgangspunktet virkelig drømmer om.

http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=191941941

http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=192312125

Image

Profile  

PostPosted: Sat 31 Dec 2011 23:01 

DER var vi brått helt enige!
dette er fantastiske biler!

Profile  

PostPosted: Sat 31 Dec 2011 23:27 

Ser ut til at du har besvart ditt eget spørsmål? Eller de der koster vel kanskje litt ekstra?

Profile  

PostPosted: Sat 31 Dec 2011 23:32 

Ursa Major wrote:
Ser ut til at du har besvart ditt eget spørsmål? Eller de der koster vel kanskje litt ekstra?

"planen" og drømmen om 365/400 er allerede lagt. Men jeg lurer jo litt på hva annet som finnes og.

Prisen for den avbildede bilen er 30 000 euro. Hvilket burde være greit oppnåelig (men i utgangspunktet ikke før midtsommers). Dog har den litt rust her og der.

Image

Men du store min for en vakker og elegant kreasjon!!

Image

Profile  

PostPosted: Sat 31 Dec 2011 23:42 

kul farge også! midtkonsollen i disse er noe av det bedre jeg har sett.
sylindre nok til at grappa også blir fornøyd!

Profile  

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 137 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]