It is currently Tue 12 Dec 2017 10:27



All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 36 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
PostPosted: Sat 15 Aug 2015 11:44 
Offline
User avatar

Joined: Wed 11 Oct 2006 14:28
Posts: 2130
Lotus Esprit, fremdeles mulig å kjøpe for normale penger. Løp og kjøp eller bruk pengene på andre ting?

_________________
privat bilist


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 15 Aug 2015 14:14 
Offline
User avatar

Joined: Wed 28 Jun 2006 20:45
Posts: 2267
Location: Ruken
Uansett om du bare skal ha pengene igjen om to år eller ha en jævla tøff bil er det (etter min mening) bare å løpe og kjøpe. Om Esprit er det neste som lager stress og hjerteinfarkt hos investiastene er det ingen som vet, men om det skulle skje (og du selger) har du i mellomtiden hatt en seriøst fet bil!

Om "andre ting" er f.eks. oppussing av heimen må du nesten ta det på hjemmebane.

_________________
En gang skal jeg dra til Kansas City, og kanskje finne oldefars saloon.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 15 Aug 2015 21:52 
Offline
User avatar

Joined: Mon 26 Jun 2006 18:42
Posts: 6424
Location: La fumare
Italiensk design i toppklasse paret med tvilsom britisk kvalitet...........LØP OG KJØP!!

Esprit er deilig, jo tidligere jo bedre....... Eller var det omvendt......

_________________
En ekte bilentusiast har til enhver tid minst en Fiat!

- 67 Fiat 850 Coupe
- 67 Fiat 850 Spider
- 76 Lancia Beta Montecarlo Spider
- 79 Yamaha RD400 Daytona X 2
- 83 Fiat Panda 45
- 08 Citroen C5 Tourer


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 15 Aug 2015 22:06 
Offline
User avatar

Joined: Mon 28 Mar 2011 17:06
Posts: 1707
Location: Oslo
Flott bil! Alternativt S-klasse med V12. Ingen tvil. Jo vent! Clio'n med midtmotor!


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 15 Aug 2015 23:55 
Offline
User avatar

Joined: Sat 15 Sep 2007 00:54
Posts: 2803
Jeg vil anbefale deg å vente å se Rikerud. I løpet av litt venting vil Esprit ha steget såpass at du slipper å tenke mer på det, og hele problemet er løst.

Eller, som vi også har har diskutert i annet fora, du kan innlede et elsk/hat forhold til Esprit, akkurat som jeg gjorde i -92 til -94. Savner fremdeles bilen som på mange måter var så bra at mitt drømme-ikon av en bil, Ferrari 308, raskt ble revet ned fra sin pidestall. Den italienske konkurrenten kunne jo ikke matche Esprit på hverken komfort eller kjøreegenskaper. Dersom du ønsker at en bildør lukkes med et presist lite klikk fremfor et gigantisk "klakk" (etter å ha måttet "kaste" døren igjen) kan du vurdere en 308 likevel. Instrumentene fra Morris Marina imponerer heller ikke særlig husker jeg.

Løp og kjøp. Du vil elske den like mye som din nåværende Jag.

_________________
Vive la France/Forza Italia


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 16 Aug 2015 22:30 
Offline

Joined: Tue 26 Mar 2013 12:16
Posts: 47
Image

Dette var et bilde som jeg vokste opp med. Fantastiske minner den dag i dag. Jeg synes du skal løpe og kjøpe en Esprit. Jeg må tydeligvis nøye meg med en amiga 500 emulator ;-)


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 16 Aug 2015 22:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 08 Aug 2006 17:13
Posts: 3815
Location: Palazzo Baroni 
Kjøp! Bare styr klar av vriåtter. Ganske kompliserte saker i følge herremenn som har greie på det.

_________________
Ta til fornuften, svev i luften! NGR


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 17 Aug 2015 08:18 
Offline
User avatar

Joined: Wed 11 Oct 2006 14:28
Posts: 2130
For min del er det en Giugiaro-Esprit som kan være aktuelt. DVS en S1, S2 eller S3. I følge det jeg har lest så er det S3 som er enklest å leve med, selv om kanskje en S1/S2 med tartan interiør hadde vært den absolutte toppen.

Det gjelder bare å finne en god bil til en ok pris – så får vi se. Jeg synes i alle fall at Esprit er superfet.

_________________
privat bilist


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 17 Aug 2015 11:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 27 Jun 2006 13:52
Posts: 6056
Location: Dritschpa!
S1 eller til nød en S2 (i hårete farge-kombo!) og du har en vinner!
Vurderte for 10-12 år siden en S300, det blir jo en annen greie men du og du så godt den kjørte og hvor bedritent sammenstiftet den var :P

_________________
All the world's a stage


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 17 Aug 2015 12:41 
Offline
User avatar

Joined: Sat 15 Sep 2007 00:54
Posts: 2803
Visuelt skiller det lite mellom S2 og S3, men sistnevnte er betydelig bedre. S1 er helt klart fetest, men også dårligst. Den har også minst 20 hester mindre enn S3, men dyrere i innkjøp fordi de tidlige modellene stiger først i pris.

Finn en god S3, gjerne en bil som er plukket ned og satt sammen skikkelig. Lotus leverte disse bilene som "kit cars", men i stedet for å bli levert i pappesker festet de alle delene midlertidlig på omtrent den posisjonen de skulle være på.

_________________
Vive la France/Forza Italia


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 17 Aug 2015 13:33 
Offline
User avatar

Joined: Wed 11 Oct 2006 14:28
Posts: 2130
Jeg har nok siktet meg inn mot en S3 NA og helst en sen S3 hvor mye er pakket om. Dette av grunner som Gopp nevner. Selv om en S1 med tartan er noe av det feteste (spesielt under vann) som finnes så sier jeg pass til den.

Det finnes en fyr i UK som sitter på et lager av stoff og han omdekorerer din Esprit til å se slik ut mot et lite honorar (ca 1000 ængelske poinn)
Image

_________________
privat bilist


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 17 Aug 2015 23:13 
Offline
User avatar

Joined: Sat 15 Sep 2007 00:54
Posts: 2803
Jeg glemte å nevne det, men kom på det da jeg så bildet. Spaken i aluminium mellom de to Marina-bryterne som delvis opererer sidevinduene (du må hjelpe til litt med hånden selv) må behandles ytterst varsomt :mrgreen:

Nok prat nå Rikerud. Jeg så den røde på Skogen (riktig nok på litt avstand). Det er bare å kline til. Du kommer til å angre om dette toget også går. Husker du våre diskusjoner rundt Indy for rundt to år siden? Nå får du fire bøtter rust og en motor med sprukket blokk for samme sum som en strøken Indy gikk for da.

_________________
Vive la France/Forza Italia


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 18 Aug 2015 12:24 
Offline
User avatar

Joined: Wed 11 Oct 2006 14:28
Posts: 2130
Ja jeg husker den Indy'n. Og ikke minst den i Trondheim som gikk for mindre enn 200.000... Men jeg kjøpte meg jo en bil som gjør at jeg ikke trenger en Indy - nemlig XJSen.

Image

_________________
privat bilist


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 18 Aug 2015 15:01 
Offline
User avatar

Joined: Sat 15 Sep 2007 00:54
Posts: 2803
Rikerud wrote:
Ja jeg husker den Indy'n. Og ikke minst den i Trondheim som gikk for mindre enn 200.000... Men jeg kjøpte meg jo en bil som gjør at jeg ikke trenger en Indy - nemlig XJSen.


Sant nok det Rikerud, men hadde du kjøpt den Indy'n da kunne du hatt 8 stk. XJS nå (eller en Indy selvfølgelig).

_________________
Vive la France/Forza Italia


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 18 Aug 2015 15:09 
Offline
User avatar

Joined: Wed 11 Oct 2006 14:28
Posts: 2130
En liten forskjell der ja... :shock:

_________________
privat bilist


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 36 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group