It is currently Sun 17 Dec 2017 17:51

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 429 posts ]  Go to page Previous  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29  Next
Author Message
 Post subject: Re: Bilnyheter.
PostPosted: Tue 10 Dec 2013 13:32 

Traust og trist på grensen (ikke over!) til det fascinerende. Men knappene er sikkert gode å trykke på... grandiosa selger.

Image

Profile  

PostPosted: Tue 10 Dec 2013 13:43 

Jada, det blir nok en ny runde med halvvåkne forbrukertester der "den opplevde kvalitenen føles god" (jeg kommer nok til å dø lenge før jeg skjønner hva dette innebærer), bortforklaringer om hvorfor bagasjeplass ikke var så viktig likevel, fremheving av fraværet av lyder og den sedvanlige sammenblandingen av veigrep på tørr asfalt og "nesten sportslige kjøregenskaper".

Men hvorom allting er, så er drit kjedelige biler veldig viktige. Bare synd det neppe er en skjitbil.

Profile  

PostPosted: Tue 10 Dec 2013 14:18 

Spørs om det ikke er flere i forskningsavdelingen som kommer med en tilsvarende innrømmelse:

http://e24.no/jobb/tysk-statsansatt-jeg ... r/20192322

Profile  

PostPosted: Tue 10 Dec 2013 14:43 

Lurer på om ikke denne Sportvanen egentlig bare er en gedigen bløff. Markedsføringsavdelingen hos VAG har ennå ikke limt hverken pressemeldingen, brosjyren eller det tekniske briefet inn på Wikipedia. Dersom det ikke er kommet en artikkel om den til romjula, så lager jeg en med følgende innhold:

"Der Golf Sportvan ist ein Auto aus der Reihe Volkswagen[citation needed]. The end."

Profile  

PostPosted: Tue 10 Dec 2013 22:02 

tw wrote:
Rekk opp hånda de som mener denne var etterlengtet i modellsortimentet hos VAG.

VAG, BM og MB har de senere år jobbet hardt med å tilby alle tenklige og utenkelige nisjemodeller. Denne kan imidlertid tyde på at de nå har færre ideer igjen enn Ferraris branding-avdeling. Denne skal altså være rettet mot de som finner vanlig Golf marginalt for kort og synes Golf Plus har et litt geriatrisk preg - selv om de liker den høye sittestillingen. Samt liker "sport" i betegnelsen, selv om Sportvan eller hva den nå skal hete er omtrent like sportslig (hva nå det skal bety) som en RR Sport eller en Ekornes Stressless Sport. Jeg ser for meg fylkeskommunal saksbehandler rundt 60-61, med AFP-brosjyrer i dokumentmappa, forkjærighet for Riesling-viner og medlemsskap i frskis& svettis.

Audi har i følge Sniff Petrol forlengst mistet kontroll over modellene de tlbyr; http://sniffpetrol.com/2013/02/20/audi- ... del-range/

Profile  

PostPosted: Thu 12 Dec 2013 23:14 

Burde vi arrangere et slags tippelag og vedde på tidspunktet skapningen kommer med Audi-plåt og navnet "Sportback Plus"?
Eller nei, det ville nesten vært for festlig.

Profile  

PostPosted: Fri 13 Dec 2013 04:06 

Ah, nei, kommer ikke til å skje. Alle varebiler solgt med Audimerke er pålagt å ha

1) bakkeklaring for høy til å ha kjøreegenskaper og for lav til å duge i terreng (vanstelt grusvei type hytte og preparert skiløype under reklamefotografering unntatt) og

2) minst to "designelementer" på hver støtfanger i mattslipt i-can't-beleive-its-not aluminum og grovmønstret grå plast.

Den kommer til å hete Q&A-line AllradSportBack.

I mellomtiden melder Alfa Romeo om at de kommer med en mellomklassebil rundt 2015, for å feire femårsjubileet for nedleggelsen av 159. Den vil bli levert som sedan det første året for å sikre at maksimalt 10-15% av den potensielle kjøpergruppen overhodet kommer til å våkne, og et år... to... maks tre... senere som stasjonsvogn. Dette for å sikre at bilen ikke kjennes sjenerende fresh og ny lenger. USA-lanseringen er i mellomtiden utsatt til "kanskje i 2020" eller "når Silvio kommer tilbake".

Kanskje denne VAGruppen er inne på noe, likevel.

Profile  

PostPosted: Fri 13 Dec 2013 09:03 

EspenO wrote:
Ah, nei, kommer ikke til å skje. Alle varebiler solgt med Audimerke er pålagt å ha

1) bakkeklaring for høy til å ha kjøreegenskaper og for lav til å duge i terreng (vanstelt grusvei type hytte og preparert skiløype under reklamefotografering unntatt) og

2) minst to "designelementer" på hver støtfanger i mattslipt i-can't-beleive-its-not aluminum og grovmønstret grå plast.

Den kommer til å hete Q&A-line AllradSportBack.

I mellomtiden melder Alfa Romeo om at de kommer med en mellomklassebil rundt 2015, for å feire femårsjubileet for nedleggelsen av 159. Den vil bli levert som sedan det første året for å sikre at maksimalt 10-15% av den potensielle kjøpergruppen overhodet kommer til å våkne, og et år... to... maks tre... senere som stasjonsvogn. Dette for å sikre at bilen ikke kjennes sjenerende fresh og ny lenger. USA-lanseringen er i mellomtiden utsatt til "kanskje i 2020" eller "når Silvio kommer tilbake".

Kanskje denne VAGruppen er inne på noe, likevel.

Begynner vel å se ut som Marchionne er bedre på finansakrobatikk enn produktutvikling. Modellprogrammene til melk-og-brød-merkene Fiat/Alfa/Chrysler/Dodge/Jeep må være noe av det stusseligste i bilverdenen nå. Med unntak av Panda 4*4 og Challenger Hemi er det ingen modeller derfra jeg kunne tenkt meg. Aksjekursen er vel inntil videre holdt oppe av lave kostnader og uten å ha gransket regnskapene (Strada?) antar jeg det må være kuttet mye på produktutvikling. Hvilket i så fall er en pisse-i-buksa-for-å-holde-varmen strategi. Skal de komme ut av dette må de ha det største come-backet siden Lazarus. Vi får bare håpe.

Profile  

PostPosted: Fri 13 Dec 2013 11:57 

Dagens graf

Image[/URL]

Profile  

PostPosted: Fri 13 Dec 2013 12:01 

De gjør som BMW gjør med Mini, tyner mest mylig ut av 500 og Panda. Men det vil kanskje frigjøre ressurser til å satse mer i andre enden av skalaen?

http://europe.autonews.com/article/2013 ... z2nLbw0ccT

Profile  

PostPosted: Sat 15 Feb 2014 13:52 

Image[/URL]

Profile  

PostPosted: Tue 08 Apr 2014 15:54 

Usikker på om dette er en nyhet, men Hanne Hatrem mener nå det....

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/saltet-spiste-opp-aluminiums-felgen/a/10130177/

Austin Mini 1000 - Autobianchi A112 Abarth - Morris 1300

Profile  

PostPosted: Thu 24 Apr 2014 12:29 

Men C6 var ikke død:
http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... citroen-c6

Litt skeptisk til at de skal videreføre teknikk. I hvert fall om det gjelder IT-baserte systemer. De var utdaterte allerede før bilen ble lansert. Enda mykere fjæring - og da trenger man programvare som jobber raskere - og Apple Car Play så er imidlertid mye gjort. Så må de gjerne beholde Peugeot/Jaguar/LR dieselsekseren. Den er en juvel.

Profile  

PostPosted: Mon 01 Sep 2014 11:31 

Alfa Romeo har såvidt begynt å teste den nye Giuliaen (Tipo 952), og det gjør de i en skikkelig oppkappa Ghibli III. Bilen er tydeligvis forkortet noe (sjekk bakdøra) og gjort smalere. Hva de konkret tester i denne fremtoningen aner jeg ikke, men jeg vil tro de er sugne på å få testet både drivlinje, bremser og motoralternativer til den nye Giorgio rwd-plattformen.

Giulia skal komme i 2016. Mer hos MotorAuthority.

Attachment:
2016-alfa-romeo-giulia-test-mule-spy-shots_100478337_h.jpg
2016-alfa-romeo-giulia-test-mule-spy-shots_100478337_h.jpg [ 326.02 KiB | Viewed 959 times ]
Attachment:
2016-alfa-romeo-giulia-test-mule-spy-shots_100478332_h.jpg
2016-alfa-romeo-giulia-test-mule-spy-shots_100478332_h.jpg [ 281.33 KiB | Viewed 959 times ]

Profile  

PostPosted: Mon 01 Sep 2014 13:38 

Ser ut som det er 220V uttak dei testar...... Kan ikkje være el-bil, sidan det står lapp på dasjen... bilen har motor :mrgreen:

-54 BSA B33 / -77 FIAT 127 Special, Edizione Abarth / -77 FIAT 128 3P / -81 Camp-Let GT / -94 FIAT Punto " Viper" Edizione Corsa / -11 FIAT Grande Punto / -13! Alfa Romeo 159 SW TI

Profile  

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 429 posts ]  Go to page Previous  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]