It is currently Tue 22 Aug 2017 17:01



All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 912 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 61  Next
Author Message
PostPosted: Tue 30 Jan 2007 16:30 
Masse gromt fra solens land 8) .

1968 Toyota 2000 GT

Image

1981 Mazda RX7

Image

1986 Toyota Celica Supra



Image

1985 Honda crx

Image


Last edited by BMW 518 on Wed 23 Jun 2010 23:50, edited 1 time in total.

Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 30 Jan 2007 16:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 27 Jun 2006 00:36
Posts: 2784
Ja... skal du ikke komme med de kule snart da?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 30 Jan 2007 17:27 
Offline

Joined: Fri 30 Jun 2006 15:42
Posts: 2490
Location: Oslo
Image

Image

Image

Image

Enig i at 2000 GT er fet...

En Starion 4WD har jo en viss kulhet også:

Image

_________________
Mes voitures:
1971 SM
1980 CX 2400 GTI
2013 Twizy
2014 Cactus


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 30 Jan 2007 18:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Jun 2006 16:30
Posts: 4790
Location: Byens beste strøk
Til og med James Bond kjørte Toyota 2000 GT Cab.
Knalltøff mener nå jeg da!


Grazp

_________________
Det er bedre å komme i andre enn å gå i seg selv


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 30 Jan 2007 18:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 08 Aug 2006 17:13
Posts: 3815
Location: Palazzo Baroni 
Kontrasten til:Image

_________________
Ta til fornuften, svev i luften! NGR


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 30 Jan 2007 18:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 27 Jun 2006 00:36
Posts: 2784
Her snakker vi Subaru 1,8 GL med hydræuliske ventilløftare og 3 eksospottar.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 30 Jan 2007 19:13 
Image


Top
  
 
PostPosted: Tue 30 Jan 2007 21:28 
Offline
User avatar

Joined: Sun 22 Oct 2006 13:56
Posts: 140
Fattigmanns trøst?
Bernd Pischetsrieder var en av toppsjefene i VW konsernet da han for noen år tilbake uttalte at «Toyota er verdens beste bilprodusent. Takk og pris vet de ikke så mye om markedsføring». Uttalelsen formidler en sannhet som er større enn forskjellene mellom de to bilprodusentene. Den sier noe om deg og meg, om vårt følelsesliv og vår tid.
Sannsynligvis begynte vår tid da sosiologene Berger og Luckmann i 1966 formulerte en erkjennelsesteori som siden har preget den vestlige verdens selvbilde og kulturforståelse. "Virkeligheten er en sosial konstruksjon" påsto de, og den innsikten blir brukt til å utføre stadig større oppgaver. Nå blir den brukt til å manipulere vår identitet. Identiteten har skilt lag fra vår sosiale, økonomiske og geografiske bakgrunn, ikke fullt og helt, men i raskt akselererende grad. Vi velger nå selv hvilket sosialt fellesskap vi ønsker å definere vår virkelighet sammen med. Dermed ligger marken åpen for alle som kan fylle gapet mellom våre drømmer og begrensninger.
Den frihet, de muligheter og den angst som følger av at identiteten ikke lenger er medfødt, men blir formet av de valg vi gjør underveis, har gitt oss en helt ny og eksplosivt voksende industri. En industri med profesjonelle tilhørighetsprodusenter, personlighetskonstruktører og identitetsarkitekter. Gjennom estetikk og design, reklame, film, musikk, arkitektur og litteratur skapes holdepunkter og referanserammer for de virkelighetene vi konstruerer for oss selv. Det er fortalt og skrevet mange skremselshistorier om denne utviklingen, og særlig her i landet hvor så mange dyrker fortiden i nostalgisk selvforakt. Andre land nærmer seg den samme utvikling mer offensivt, og enorme selskaper har vokst frem i innsikten av at den senmoderne individuelle identitetskonstruksjon også er et demokratisk prosjekt. IKEA er utvilsomt det mest vellykkede eksempel på utviklingens sympatiske konsekvenser. De har tjent milliarder på forståelsen av at god smak og kulturell ballast nå finnes i stort monn blant alle inntektsgrupper. Derfor tegner de møbler som ikke fokuserer på kundenes økonomiske bakgrunn, og de utarbeider kommunikasjonsløsninger med samme demokratiske overbevisning. Her behandles alle samfunnsklasser med samme respekt. Her kan hver lønnsslave, enhver fattig student eller arbeidsledig dagdrømmer bli kommunisert til om sofistikerte reklameideer, og få innredet sin bolig med stil. Strålende kommunikasjon gjennomsyrer hele selskapet. På IKEA er vi alle rike fordi vi alle er like. Her har alle råd til møbler som er designet innenfor, og kommunisert gjennom, estetikk og språk som reflekterer moderne tradisjoner fra samfunnets mest ressurssterke lag.
Reklamen preges derfor av sofistikerte koder, med utfordrende billedbruk og krevende budskaper, uavhengig av om plakatene henger på Holmlia T-banestasjon eller på Frogner. Uavhengig av om annonsene er på trykk i Stjørdalsnytt eller Arkitektnytt. Fattig eller rik, urban eller rural, mye eller lite utdannelse; du nyter uansett den samme tilliten. Det IKEA gjør med møbler gjør Hennes & Mauritz med klær. Her kan sekretæren finne en drakt som overskygger den kvinnelige sjefens antrekk på firmafesten, og reklamen viser verdens vakreste og kjekkeste supermodeller med antrekk vi alle har råd til. Ordning & Reda bar oversatt den samme innsikt til rimelig estetikk for skrivebordet, badet og garderobeskapet.
BMW's Mini er et lysende eksempel fra bilverdenen. Her selges historier om at du er et moderne og spennende menneske som legger stor vekt på din personlige stil, og det i en av markedets rimeligste biler. Mini selges selvsagt via sofistikert reklamemateriell der alt skryt er maskert bak ideer så gode at du tilgir dem. Slik har man alltid solgt varer til mennesker man respekterer. De japanske bilimportørene gir ingen anledning for tilgivelse. En typisk annonse fra Toyota er slik: Et glatt og kjedelig bilde av Avensis står til overskriften: «Hvis du venter på det perfekte bilkjøpet, vent til du har prøvd Avensis».
I den norske (som den japanske) kulturen er det gjennom generasjoner foredlet til en kunstform å pakke store budskap inn i små ord. Toyota gjør det motsatte. De pakker små budskap inn i store ord for å være sikker på at alle får med seg budskapet: Toyota vil at du skal kjøpe en Toyota. En annen annonse, denne gang for Toyota RAV 4, er som følger: Et 100% karakterløst bilde av en sølvgrå og nyvasket bil ledsages i store bokstaver av teksten: ”Ikke kjør i gamle spor: prøvekjør Toyotakvaliteten og få en ny standard”. Det eneste du husker etter å ha sett et slik annonse, er alt den mangler: Mangelen på en ide, mangelen på en tanke, en vilje og et budskap, og mangelen på respekt for de potensielle kundene. Kanskje husker du også språket. For hvordan prøvekjøres Toyotakvaliteten? Dette må være bilen for alle som ikke kan lese og skrive.
Det finnes ikke noe verre enn å fremstå som en kulturfattig skrytepave, og det er slik de japanske bilene stort sett fremstår i reklamen sin. Sørgelig nok, for Japan er det motsatte av dette. Japan er mer sivilisert, sofistikert, kultivert og moderne enn Europa noen gang kan drømme om a bli. Og sørgelig nok fordi det bidrar til å fastholde en reaksjonær oppfatning av at mennesker som handler sine varer og tjenester innenfor begrensede budsjetter, også har begrensede ressurser på andre områder.
I følge den britiske bilguruen Jeremy Clarkson, best kjent som programleder i BBC's TopGear, handler bil kun om to følelser; nemlig sex og makt. Kanskje det er derfor Audi ikke nøyer seg med å tilby firehjulstrekk på sine biler, slik Subaru, Toyota, Mitsubishi og Suzuki gjør. Audi tilbyr noe langt mer; de tilbyr Quattro. Quattro oser av makt og sex gjennom navnet alene. Det er klart at en næringslivstopp med respekt for seg selv vil ha en Audi Quattro! Da får det heller være at Subaru Legacy er Audi A4 overlegen på de fleste omrader som handler om bilene i seg selv. Du kjøper den ikke likevel hvis du har råd til å velge, for en Legacy skaper ikke begjær. Den skaper bare rasjonelle kjøpsargumenter. Eller rettere sagt; kommunikasjonen fra Subaru undergraver det begjæret som bilen er mer enn kompetent til å utløse. Subaru har det beste firehjulstrekksystemet av alle, men det hjelper lite. Firehjulstrekk er bare mekanikk. Quattro er en historie om suksess og god smak. Slike historier har Subaru ingen ambisjoner om å fortelle på kundenes vegne.
Heller ikke Mazda våger å måle krefter mot europeiske merkevarer. Kompaktklassebilen Mazda 3 og familiebilen Mazda 6 har mottatt stående ovasjoner fra en samlet bilpresse verden over. Design og kjøreegenskaper følger Alfa Romeo til døren, samtidig som bilene slår enhver europeer i driftssikkerhet og holdbarhet. Sportsbilene Mazda RX 8 og MX 5 er rendyrkede bilkonsepter som hvilken som helst europeisk bilprodusent kan misunne dem. RX serien har holdt fast ved wankelmotoren, som med sin fantastiske lyd og fleksibilitet får hårene til å reise seg på ryggen til enhver sportsbilentusiast. MX 5 har ene og alene æren for hele roadsterbølgen i europeisk bilproduksjon de siste ti - femten årene. Men se reklamen for en Mazda, og du føler at de selger billig skrap til mennesker som aldri fullførte barneskolen. Budskapene er enklest mulig. Her er det intet å le av, intet å vokse på, intet å kose seg med eller speile seg i. Sannsynligvis fordi de ikke tror at kundene vil være i stand til å verdsette det.
Honda Accord er en annen japansk bil som har vært på markedet et års tid nå. Den blir levert med de beste bensin- og dieselmotorene som er laget i dette prissjiktet, og karosseriet er en designstudie med god plass for hele familien. Særlig stasjonsvognen ser fantastisk ut. Bilen har et spektakulært nærvær som oser av modernitet. Toppmodellen har en 2,4 liters motor på 190 hk. Det er denne Honda løfter frem i reklamen. Og hva har de på hjertet? Igjen ser vi at de nøyer seg med billig skryt. Et gjennomført kjedelig bilde av bilens bakpart, åpenbart lastet ned fra fabrikkens billeddatabase, følges av overskriften «190 dresskledde hestekrefter». I teksten blir vi fortalt at ”Høy ytelse og avansert motorteknologi er kombinert med sikkerhet og miljøvennlighet”. Teksten kunne ha vært klippet ut av en bilannonse fra 1970.
Reklamen blir bilens egen verste fiende, og tilbudet er ikke lenger så attraktivt. For det første er det nok med et blikk på bilen for å se at den ikke er dresskledd. Mercedes er dresskledd, Honda Accord er knapt nok kledd overhodet. Bilen er naken og modig futurisme. Annonsen er derimot kledd i dress, nærmere bestemt grilldress. Med grønske i rumpa og baconfett i ermene, blottet for finesse, frarøvet sin personlighet og helt uten andre budskap enn: Velg meg, betal for meg, kjøp meg, ser du ikke at jeg har en kjempestor motor! De tar en nyskapende fortolkning av vår tid, og gir den assosiasjoner til pubertale jusstudenter som raser rundt på to hjul i svingene med slipset flagrende ut av soltaket. Reklamen skaper assosiasjoner i stikk motsatt retning av de sofistikerte og fremtidsrettede signalene som bilen gir. Honda skaper biler med en krevende og sofistikert estetikk. Kommunikasjonen sørger effektivt for å støte fra seg enhver som måtte sette pris på noe slikt.
Sannsynligvis forsvarer importørene av japanske bilmerker seg med at de skal selge til «folk flest», og at de derfor ikke kan ha avansert reklame. De kunne ha valgt å vise oss mer tillit, for disse bilene har alt som kreves for å bli formidlet med samme stolthet som sine europeiske konkurrenter. Ikke fordi de begynner å ligne på europeiske biler, men fordi de fortsatt er noe helt for seg selv. Dermed kunne de ha blitt en del av det demokratiske prosjekt som vår tids identitetskonstruksjon åpner for. I stedet blir disse vakre, sikre og evigvarende kvalitetsbilene solgt som fattigmanns trøst. Derfor får jeg mer lyst på en Audi hver gang jeg ser reklame for Toyota, Subaru, Honda eller Mazda. For de er de europeiske statusobjektene som topper hierarkiet innenfor den verdikonservative salgstradisjon som disse bilene tilhører i Norge. Her er økonomisk kapital den overordnede faktor. Her vokser skrytet omvendt proporsjonalt med prisen, fordi respekten for kundene synker tilsvarende.
Jeg merker det hver gang noen spør hvilken bil jeg har. Sammen med svaret føler jeg alltid et desperat behov for å fortelle den historien som Toyota Norge burde ha fortalt på mine vegne, men som de nå gjør sitt beste for å ødelegge. :?

Baard Amundsen

_________________
Licensed to chill

Image


Last edited by Franco Bollo on Tue 02 Oct 2007 09:48, edited 5 times in total.

Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 01 Feb 2007 00:18 
Offline

Joined: Tue 27 Jun 2006 17:06
Posts: 741
Franco Bollo wrote:
Fattigmanns trøst?
Bernd Pischetsrieder var en av toppsjefene i VW konsernet da han for noen år tilbake uttalte at «Toyota er verdens beste bilprodusent. Takk og pris vet de ikke så mye om markedsføring». Uttalelsen formidler en sannhet som er større enn forskjellene mellom de to bilprodusentene. Den sier noe om deg og meg, om vårt følelsesliv og vår tid.
Sannsynligvis begynte vår tid da sosiologene Berger og Luckmann i 1966 formulerte en erkjennelsesteori som siden bar preget den vestlige verdens selvbilde og kulturforståelse. "Virkeligheten er en sosial konstruksjon" påsto de, og den innsikten blir brukt til å utføre stadig større oppgaver. Nå blir den brukt til å manipulere vår identitet. Identiteten har skilt lag fra vår sosiale, økonomiske og geografiske bakgrunn, ikke fullt og helt, men i raskt akselererende grad. Vi velger nå selv hvilket sosialt fellesskap vi ønsker å definere vår virkelighet sammen med. Dermed ligger marken åpen for alle som kan fylle gapet mellom våre drømmer og begrensninger.
Den frihet, de muligheter og den angst som følger av at identiteten ikke lenger er medfødt, men blir formet av de valg vi gjør underveis, har gitt oss en helt ny og eksplosivt voksende industri. En industri med profesjonelle tilhørighetsprodusenter, personlighetskonstruktører og identitetsarkitekter. Gjennom estetikk og design, reklame, film, musikk, arkitektur og litteratur skapes holdepunkter og referanserammer for de virkelighetene vi konstruerer for oss selv. Det er fortalt og skrevet mange skremselshistorier om denne utviklingen, og særlig her i landet hvor så mange dyrker fortiden i nostalgisk selvforakt. Andre land nærmer seg den samme utvikling mer offensivt, og enorme selskaper har vokst frem i innsikten av at den senmoderne individuelle identitetskonstruksjon også er et demokratisk prosjekt. IKEA er utvilsomt det mest vellykkede eksempel på utviklingens sympatiske konsekvenser. De har tjent milliarder på forståelsen av at god smak og kulturell ballast nå finnes i stort monn blant alle inntektsgrupper. Derfor tegner de møbler som ikke fokuserer på kundenes økonomiske bakgrunn, og de utarbeider kommunikasjonsløsninger med samme demokratiske overbevisning. Her behandles alle samfunnsklasser med samme respekt. Her kan hver lønnsslave, enhver fattig student eller arbeidsledig dagdrømmer bli kommunisert til om sofistikerte reklameideer, og få innredet sin bolig med stil. Strålende kommunikasjon gjennomsyrer hele selskapet. På IKEA er vi alle rike fordi vi alle er like. Her har alle råd til møbler som er designet innenfor, og kommunisert gjennom, estetikk og språk som reflekterer moderne tradisjoner fra samfunnets mest ressurssterke lag.
Reklamen preges derfor av sofistikerte koder, med utfordrende billedbruk og krevende budskaper, uavhengig av om plakatene henger på Holmlia T-banestasjon eller på Frogner. Uavhengig av om annonsene er på trykk i Stjørdalsnytt eller Arkitektnytt. Fattig eller rik, urban eller rural, mye eller lite utdannelse; du nyter uansett den samme tilliten. Det IKEA gjør med møbler gjør Hennes & Mauritz med klær. Her kan sekretæren finne en drakt som overskygger den kvinnelige sjefens antrekk på firmafesten, og reklamen viser verdens vakreste og kjekkeste supermodeller med antrekk vi alle har råd til. Ordning & Reda bar oversatt den samme innsikt til rimelig estetikk for skrivebordet, badet og garderobeskapet.
BMW's Mini er et lysende eksempel fra bilverdenen. Her selges historier om at du er et moderne og spennende menneske som legger stor vekt på din personlige stil, og det i en av markedets rimeligste biler. Mini selges selvsagt via sofistikert reklamemateriell der alt skryt er maskert bak ideer så gode at du tilgir dem. Slik har man alltid solgt varer til mennesker man respekterer. De japanske bilimportørene gir ingen anledning for tilgivelse. En typisk annonse fra Toyota er slik: Et glatt og kjedelig bilde av Avensis står til overskriften: «Hvis du venter på det perfekte bilkjøpet, vent til du har prøvd Avensis».
I den norske (som den japanske) kulturen er det gjennom generasjoner foredlet til en kunstform å pakke store budskap inn i små ord. Toyota gjør det motsatte. De pakker små budskap inn i store ord for å være sikker på at alle får med seg budskapet: Toyota vil at du skal kjøpe en Toyota. En annen annonse, denne gang for Toyota RAV 4, er som følger: Et 100% karakterløst bilde av en sølvgrå og nyvasket bil ledsages i store bokstaver av teksten: ”Ikke kjør i gamle spor: prøvekjør Toyotakvaliteten og få en ny standard”. Det eneste du husker etter å ha sett et slik annonse, er alt den mangler: Mangelen på en ide, mangelen på en tanke, en vilje og et budskap, og mangelen på respekt for de potensielle kundene. Kanskje husker du også språket. For hvordan prøvekjøres Toyotakvaliteten? Dette må være bilen for alle som ikke kan lese og skrive.
Det finnes ikke noe verre enn å fremstå som en kulturfattig skrytepave, og det er slik de japanske bilene stort sett fremstår i reklamen sin. Sørgelig nok, for Japan er det motsatte av dette. Japan er mer sivilisert, sofistikert, kultivert og moderne enn Europa noen gang kan drømme om a bli. Og sørgelig nok fordi det bidrar til å fastholde en reaksjonær oppfatning av at mennesker som handler sine varer og tjenester innenfor begrensede budsjetter, også har begrensede ressurser på andre områder.
I følge den britiske bilguruen Jeremy Clarkson, best kjent som programleder i BBC's TopGear, handler bil kun om to følelser; nemlig sex og makt. Kanskje det er derfor Audi ikke nøyer seg med å tilby firehjulstrekk på sine biler, slik Subaru, Toyota, Mitsubishi og Suzuki gjør. Audi tilbyr noe langt mer; de tilbyr Quattro. Quattro oser av makt og sex gjennom navnet alene. Det er klart at en næringslivstopp med respekt for seg selv vil ha en Audi Quattro! Da får det heller være at Subaru Legacy er Audi A4 overlegen på de fleste omrader som handler om bilene i seg selv. Du kjøper den ikke likevel hvis du har råd til å velge, for en Legacy skaper ikke begjær. Den skaper bare rasjonelle kjøpsargumenter. Eller rettere sagt; kommunikasjonen fra Subaru undergraver det begjæret som bilen er mer enn kompetent til å utløse. Subaru har det beste firehjulstrekksystemet av alle, men det hjelper lite. Firehjulstrekk er bare mekanikk. Quattro er en historie om suksess og god smak. Slike histo¬rier har Subaru ingen ambisjoner om å fortelle på kundenes vegne.
Heller ikke Mazda våger å måle krefter mot europeiske merkevarer. Kompaktklassebilen Mazda 3 og familiebilen Mazda 6 har mottatt stående ovasjoner fra en samlet bilpresse verden over. Design og kjøreegenskaper følger Alfa Romeo til døren, samtidig som bilene slår enhver europeer i driftssikkerhet og holdbarhet. Sportsbilene Mazda RX 8 og MX 5 er rendyrkede bilkonsepter som hvilken som helst euro¬peisk bilprodusent kan misunne dem. RX serien har holdt fast ved wankelmotoren, som med sin fantastiske lyd og fleksibilitet får hårene til å reise seg på ryggen til enhver sportsbilentusiast. MX 5 har ene og alene æren for hele roadsterbølgen i europeisk bilproduksjon de siste ti - femten årene. Men se reklamen for en Mazda, og du føler at de selger billig skrap til mennesker som aldri fullførte barneskolen. Budskapene er enklest mulig. Her er det intet å le av, intet å vokse på, intet å kose seg med eller speile seg i. Sannsynligvis fordi de ikke tror at kundene vil vaære i stand til å verdsette det.
Honda Accord er en annen japansk bil som bar vært på markedet et års tid nå. Den blir levert med de beste bensin- og dieselmotorene som er laget i dette prissjiktet, og karosseriet er en designstudie med god plass for hele familien. Særlig stasjonsvognen ser fantastisk ut. Bilen har et spektakulært nærvær som oser av modernitet. Toppmodellen har en 2,4 liters motor på 190 hk. Det er denne Honda løfter frem i reklamen. Og hva har de på hjertet? Igjen ser vi at de nøyer seg med billig skryt. Et gjennomført kjedelig bilde av bilens bakpart, åpenbart lastet ned fra fabrikkens billeddatabase, følges av overskriften «190 dresskledde hestekrefter». I teksten blir vi fortalt at ”Høy ytelse og avansert motorteknologi er kombinert med sikkerhet og miljøvennlighet”. Teksten kunne ha vært klippet ut av en bilannonse fra 1970.
Reklamen blir bilens egen verste fiende, og tilbudet er ikke lenger så attraktivt. For det første er det nok med et blikk på bilen for å se at den ikke er dresskledd. Mercedes er dresskledd, Honda Accord er knapt nok kledd overhodet. Bilen er naken og modig futurisme. Annonsen er derimot kledd i dress, nærmere bestemt grilldress. Med grønske i rumpa og baconfett i ermene, blottet for finesse, frarøvet sin personlighet og helt uten andre budskap enn: Velg meg, betal for meg, kjøp meg, ser du ikke at jeg har en kjempestor motor! De tar en nyskapende fortolkning av vår tid, og gir den assosiasjoner til pubertale jusstudenter som raser rundt på to hjul i svingene med slipset flagrende ut av soltaket. Reklamen skaper assosiasjoner i stikk motsatt retning av de sofistikerte og fremtidsrettede signalene som bilen gir. Honda skaper biler med en krevende og sofistikert estetikk. Kommunikasjonen sørger effektivt for å støte fra seg enhver som måtte sette pris på noe slikt.
Sannsynligvis forsvarer importørene av japanske bilmerker seg med at de skal selge til «folk flest», og at de derfor ikke kan ha avansert reklame. De kunne ha valgt å vise oss mer tillit for disse bilene har alt som kreves for å bli formidlet med samme stolthet som sine europeiske konkurrenter. Ikke fordi de begynner å ligne på europeiske biler, men fordi de fortsatt er noe helt for seg selv. Dermed kunne de ha blitt en del av det demokratiske prosjekt som vår tids identitetskonstruksjon åpner for. I stedet blir disse vakre, sikre og evigvarende kvalitetsbilene solgt som fattigmanns trøst. Derfor får jeg mer lyst på en Audi hver gang jeg ser reklame for Toyota, Subaru, Honda eller Mazda. For de er de europeiske statusobjektene som topper hierarkiet innenfor den verdikonservative salgstradisjon som disse bilene tilhører i Norge. Her er økonomisk kapital den overordnede faktor. Her vokser skrytet omvendt proporsjonalt med prisen, fordi respekten for kundene synker tilsvarende.
Jeg merker det hver gang noen spor hvilken bil jeg bar. Sammen med svaret føler jeg alltid et desperat behov for å fortelle den historien som Toyota Norge burde ha fortalt på mine vegne, men som de nå gjør sitt beste for å ødelegge. :?
Baard Amundsen



Velskrevet, I applaud you! :)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 Feb 2007 00:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 08 Aug 2006 17:13
Posts: 3815
Location: Palazzo Baroni 
Quote:
Velskrevet, I applaud you! :)


Jeg aplauderer deg jeg!! som jaggu har giddi å lest alt det der :lol:

_________________
Ta til fornuften, svev i luften! NGR


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 01 Feb 2007 01:09 
Offline

Joined: Sun 02 Jul 2006 08:01
Posts: 2219
Location: Hønefoss
Franco Bollo wrote:
Derfor får jeg mer lyst på en Audi hver gang jeg ser reklame for Toyota, Subaru, Honda eller Mazda. For de er de europeiske statusobjektene som topper hierarkiet innenfor den verdikonservative salgstradisjon som disse bilene tilhører i Norge.



Ble litt skeptisk til dette utsagnet her... hvorfor skal jeg kjøpe en bil fordi den blandt normale folk blir sett på som et statussymbol?

Selv kan jeg oppsummere mine "nåværende" meninger om bilkjøp relativt enkelt. Normalt sett kjøper jeg med hjertet og ikke med fornuften/hodet. Bruksbilen min kjøpes KUN med tanke på å ha noe som ikke er så "viktig" (i tilfelle bulking, saltslaps, steinsprut etc), samt går og driftes billig.



Resten var interessant å lese :)

_________________
det er ikke så nøye, bare det er akkurat..


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 Feb 2007 01:11 
Offline
User avatar

Joined: Mon 26 Jun 2006 18:42
Posts: 6424
Location: La fumare
Denne japsen er ganske fet!
Vet ikke hva den heter.
Trodde den het Tommykaira zz1, men tror den har byttet navn ASL? eller noe
Er det en Skyline motor som sitter baki der?

Image

Image

Image

Image

Image
Noen som har mere info om min favoritt sushislegge? 8)

_________________
En ekte bilentusiast har til enhver tid minst en Fiat!

- 67 Fiat 850 Coupe
- 67 Fiat 850 Spider
- 76 Lancia Beta Montecarlo Spider
- 79 Yamaha RD400 Daytona X 2
- 83 Fiat Panda 45
- 08 Citroen C5 Tourer


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 01 Feb 2007 12:10 
Offline
User avatar

Joined: Sun 22 Oct 2006 13:56
Posts: 140
En liten digresjon i kjølvannet av mitt forrige innlegg... Jeg hadde også kjøpt Citroën dersom biltur med Cluadia var en del av pakka! I går ettermiddag sto jeg på rødt lys bak en Avensis. Forhandlerens skiltramme i plast var påtrykt følgende slagord: "Trygg og spennende".
Hallo?

Quote:
I følge den britiske bilguruen Jeremy Clarkson, best kjent som programleder i BBC's TopGear, handler bil kun om to følelser; nemlig sex og makt.
Men se reklamen for en Mazda, og du føler at de selger billig skrap til mennesker som aldri fullførte barneskolen. Her er det intet å le av, intet å vokse på, intet å kose seg med eller speile seg i.


Image

_________________
Licensed to chill

Image


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 01 Feb 2007 13:22 
Offline

Joined: Fri 30 Jun 2006 15:42
Posts: 2490
Location: Oslo
[quote="Franco Bollo"]Jeg hadde også kjøpt Citroën dersom biltur med Cluadia var en del av pakka! /quote]

...du kan åpenbart ikke ha kjørt en VTS... :wink:

_________________
Mes voitures:
1971 SM
1980 CX 2400 GTI
2013 Twizy
2014 Cactus


Top
 Profile  
 
 Post subject: Jeg tilstår
PostPosted: Thu 01 Feb 2007 17:43 
Offline
User avatar

Joined: Wed 05 Jul 2006 14:10
Posts: 791
Jeg har ikke mange timer bak rattet i Citrøn, men jeg er open-minded. Om noen inviterer på prøvetur i SM er jeg garantert ikke vond å be! Også uten Claudia. Lenge siden jeg har sett henne nå, forresten...


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 912 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 61  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group