It is currently Sun 22 Oct 2017 08:19

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: e per
PostPosted: Sat 17 Nov 2012 11:51 

Var ute å googla og snublet over denne. En helt oppdatert e per som ligger åpent og utildekket på verdensveven.

http://195.23.79.251:7080/navi?FORCED=TRUE

Kjekt å ha tilgang til (så lenge det varer...).

Profile  

Post subject: Re: e per
PostPosted: Sat 17 Nov 2012 11:57 

Denne linken pleier å fungere fint: http://eper.fiatforum.com/

Mye annet interessant på FiatForum også.

Profile  

PostPosted: Sat 17 Nov 2012 12:11 

gopp wrote:
Denne linken pleier å fungere fint: http://eper.fiatforum.com/

Gammelpotet! :wink:

Profile  

PostPosted: Sun 16 Dec 2012 02:53 

Kan være greit å ha begge på bokmerkelista. Det kan se ut som Fiat fjerner info om chassisnummer som er eldre enn 10 år på publiseringstidspunktet. Det vil si at info på f.eks. en 1995 916-serie GTV ikke er å finne bak Rikeruds link. På ePER-en til fiatforumet derimot ...

Profile  

PostPosted: Sun 16 Dec 2012 12:03 

Dette var nyttig å vite TW!

Da blir det nok den på Fiatforumet som forblir aktuell for meg, for nyere bil enn den 2003 modellen jeg har nå kommer jeg ikke til å ha de neste ti årene.

Det er også mulig å kjøpe eper på CD på f.eks. ebay. Installasjonen består av en exe-fil som igjen pakker ut en Jetty-container med selve applikasjonen og databasen. Fikk litt trøbbel med dette på min Mac og BSD-maskin, men det er bare å pakke det ut på en Windows-boks og flytte katalogen over på en skikkelig maskin etterpå.

Bare til info for de som forsto noe av dette. Dere andre kan overse avsnittet over.

:lol:

tw wrote:
Kan være greit å ha begge på bokmerkelista. Det kan se ut som Fiat fjerner info om chassisnummer som er eldre enn 10 år på publiseringstidspunktet. Det vil si at info på f.eks. en 1995 916-serie GTV ikke er å finne bak Rikeruds link. På ePER-en til fiatforumet derimot ...

Profile  

PostPosted: Sun 16 Dec 2012 16:27 

ePER rel. 20 (januar 2005-ish) var i sin tid et av påskeeggene på cuoresportivo.no, men den ble ikke med i flyttingen. Er litt usikker på rettigheter og slikt, så jeg ga blaffen. Har den kjørende på lokalnettet her, på en semi-steinalderutgave av FreeBSD (6.4). Funker som snus, bortsett fra at jeg ikke finner min egen bil :D

Har zip-fila om noen vil ha. Har derimot ikke teknisk support om noen vil ha.

Underlig, forresten, at Fiat ikke distribuerer data om eldre kjøretøyer på disse platene. Uten sammenligning i det hele tatt, så husker jeg fortsatt den vakre sommerdagen i 1985 da det kom en semitrailer rullende med deler til bestefars lager. Han var blitt autorisert MB-verksted og fikk selvføgelig "startpakka" med deler, inkludert et aldeles gigantisk arkiv med microfiche og en leser. Eksplosjonstegninger på en 1937 W136? Ja, så klart. Bestille deler? Ja, ikke like klart, men mulig.

Selv jeg skjønner jo at det er et spørsmål om økonomi, logistikk og dyre hyllevarmere, så jeg skal unngå å komme med videre anekdata.

Profile  

PostPosted: Sun 16 Dec 2012 19:22 

gopp wrote:
Bare til info for de som forsto noe av dette. Dere andre kan overse avsnittet over.

Jeg forsto at det du kaller en "skikkelig" maskin ikke er i stand til å foreta en enkel utpakking...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
( ;) )

Profile  

PostPosted: Sun 16 Dec 2012 21:02 

At Fiat leverer rallemikken innpakket i et selvutpakkende arkiv som bare kan fyres i Windows, det tror jeg ikke er Marius' feil. Eller hvem vet. På dette forumet er jo selv de mest bisarre konspirasjonsteorier god fisk. Eller nypotet, alt ettersom.

Har du noe å si til ditt forsvar, Schwarzenwald? Er du dobbeltagent for Microsoft? Du har 30 sekunder.

Profile  

PostPosted: Thu 01 Aug 2013 23:15 

Rikerud wrote:
Var ute å googla og snublet over denne. En helt oppdatert e per som ligger åpent og utildekket på verdensveven.
http://195.23.79.251:7080/navi?FORCED=TRUE

Denne linken fungerer fortsatt, og de som står bak har til og med oppdatert ePER til april 2013-utgaven.

Fra anorakkavdelingen meldes det at IP-adressen tilhører SOFRAPA SA, en Portugisisk dele- og tilbehørspusher som også er agent for Alfa, Lancia og Fiat. Forklaringen ligger muligens der ;)

Profile  

PostPosted: Sun 17 Apr 2016 23:06 

ePer-linken i starten av tråden er død, men denne fungerer og er oppdatert per 2013: http://212.41.221.85:7081
For eldre saker er Fiatforumets ePer fortsatt oppe og går.

Profile  

PostPosted: Thu 20 Apr 2017 21:55 

OOPS! AN ERROR HAS OCCURED. Sorry me hearties, there be pirates in these waters and they've scuppered me vessel.

Best try again in a few minutes. In the meantime, flog ye olde cabin boy and have some more rum.

Sånn går nu dagan...

Profile  

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 11 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]