Motorene er så og si identiske utvendig, så vidt jeg vet. Det er to forskjellige høyder på sohc-blokka, de med 55,5mm slag hadde den korte blokka, mens resten hadde den høye. Det er uansett ikke noe problem, annet enn at eksosen kanskje trenger litt tilpasninger. Motorfester er stort sett like, jeg tror ikke det nye festet kom før på 16v fra Bravo/Brava, der ble festet på høyre side av blokka flyttet fra siden av blokka til fremkant. Bortsett fra dette skal 16v passe inn, har du vurdert å bruke den i stedet for 8v? Hvis du uansett skal inn med datasprut kunne du jo klina til med 16v?
Hvordan vil du senke kompresjonen i 1581'n? Nye stempler som er tilpasset turbokonvertering? Hvis du vil kjøre på lavtrykk tror jeg du får like mye ut av å fortsette med 1301.
Når det gjelder girkasser tror jeg Uno Turbo-kassa er den sterkeste. Hvordan type drivaksler er det på X1/9? Tripod eller den skrudde varianten som på UT? Jeg har 1581 i raceren, med en variant av en UT-kasse med lav sluttutveksling.