It is currently Tue 24 Oct 2017 02:09

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 19 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
PostPosted: Thu 06 Feb 2014 23:00 

Leste på et peugeotforum når jeg googlet "hdi timing belt not starting", at noen har opplevd at kamreimhjulet har klart å knekke kilen som holder den i riktig posisjon. Dermed står kamhjulet fort feil, og det hjelper ikke å sette reima etter sporene. Dette kan jo ha skjedd hvis reima har stått feil og man har prøvd å starte.

Dette er en feil man ikke ser så lett, og det vil være en forklaring på "kvart tann feil"

Profile  

PostPosted: Fri 07 Feb 2014 00:55 

Quote:
Men hallo? En KVART tann feil? Det er da enten ingen eller en eller flere!?

Ja, så den. Litt merkelig at et verksted greier å si noe sånt. En annen ting er jo om det var feil på veivaksel eller kamaksel, en tann på kamaksel bør vel kunne gå bra, uten å mose ventiler.
Jeg har heller ikke den helt store tiltroen til bilverksted, liker best å skru selv.

Du har ikke mulighet til å sjekke timingen med et måleur, du må da selvsagt ha data på kammene. Men du vil ihvertfall finne ut om reima er montert riktig.
Lav kompressjon kan jo også forårsakes av feil timing på reg-reima.

Image

Profile  

PostPosted: Sat 08 Feb 2014 15:36 

Hmmmmmmm....
Nå har jeg tatt av innsuget og ventildekslet samt tatt av dyse nr 4 som på denne bilen skal brukes til å synkronisere ødp.
Igjen er resultatet de samme jeg har hatt flere ganger tidligere; ALT ser riktig ut, og det eneste som mangler er at bilen ikke går.
Jeg har ingen somhelst formening om hva som er grunnen, så nå blir bilen atter en gang satt på henger og kjørt til neste Peugeot-verksted med bange anelser om hvilken størrelse regningen kommer på.

Profile  

PostPosted: Sat 08 Feb 2014 21:41 

Når du tok av dysa, kunne du se at det kom ut disel av dysa når du hadde den av?

Profile  

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 19 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 1 hour [ DST ]