It is currently Sat 19 Aug 2017 16:52

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 22 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
PostPosted: Mon 25 Nov 2013 00:21 

Raringer, men jeg liker dere..

Profile  

PostPosted: Mon 25 Nov 2013 03:06 

Mai eller juni, spør Strade... Juni er jo strengt tatt ikke våren, men det hadde jo vært forferdelig kjekt med en tur over alpene som endte opp i Vernasca den helgen i juni det er liv og røre der nede?

(Hemmelig håndtrykk- bypass: www.vernascasilverflag.it/index.php?language=eng )

Men en sånn appelsin og kvikklunsjfri påsketur var jo veldig stas, og det er veldig lenge til mai-juni :)

Profile  

PostPosted: Mon 25 Nov 2013 11:21 
Site Admin

Rudolf wrote:
Ikke lett for utenforstående å skjønne mye av de kryptiske meldingene som sendes. Kanskje det er noen som føler behov for å virke eksklusive og ekskluderende, ikke vet jeg. Men jeg tror ikke jeg gidder denne leken. Det hjelper i hver fall ikke inn på rekrutteringen. Men det er ikke sikker at dere vil være flere i "klubben" heller.

Erik
(som tror jeg finner meg lekekamerater et annet sted.)

Geduld, mein guter Mann. "Kodene" er helst et resultat av mange år med informasjonsutveksling, "alle" på dette forum har etter hvert en formening om hva som foregår i Geiranger og Padova. Fellesskapet har etterhvert mange felles opplevelser bak seg, og trenger ikke å få forklart hva Vernasca, die grüne Hölle eller Kviknes hotell har å by på. Ikke sjelden refererer innleggene med et skråblikk til tidligere meningsbrytninger - kjenner man ikke forhistorien vil nok slike innspill kunne virke kryptiske. Når en herværende automobilforhandler på Lade igjen slår til lyd for løyer i alpene skjønner "alle" hvor det bærer og hvordan, men ikke når.
Virker vårt lille samfunn lukket, bli rolig sittende og observere. Det vil stadig komme drypp med oppklarende detaljer. Slikt tålmod forutsetter kanskje at man evner (og trives med) å lese mellom linjene, og vet å verdsette tongue in cheek.
Det har aldri vært noe mål for dette forum å være altomfattende eller størst. Vi har aldri forsøkt å kamfulere vår latinske slagside og tungt intellektuelle tilnærming til verdenssituasjonen. "Det fins tøv, og så fins det intelligent tøv" (Einar Førde).

Admin

Profile  

PostPosted: Mon 25 Nov 2013 13:06 

Image

Profile  

PostPosted: Mon 25 Nov 2013 13:13 

De var ikke veldig tidlig åpne, mange av de der gitt. Stengte fjellveier har vi vært med på før....

Profile  

PostPosted: Mon 25 Nov 2013 17:21 

administrator wrote:
Geduld, mein guter Mann. "Kodene" er helst et resultat av mange år med informasjonsutveksling, "alle" på dette forum har en formening om hva som foregår i Geiranger og Padova. Fellesskapet har etterhvert har mange felles opplevelser bak seg, og trenger ikke å få forklart hva Vernasca, die grüne Hölle eller Kviknes hotell har å by på. Ikke sjelden refererer innleggene med et skråblikk til tidligere meningsbrytninger - kjenner man ikke forhistorien vil slike innspill kunne virke kryptiske. Når en herværende automobilforhandler på Lade igjen slår til lyd for løyer i alpene skjønner "alle" hvor det bærer og hvordan, men ikke når.
Virker vårt lille samfunn kryptisk, bli rolig sittende og observere. Det vil stadig komme drypp med oppklarende detaljer. Slikt tålmod forutsetter kanskje at man evner (og trives med) å lese mellom linjene, og vet å verdsette tongue in cheek.
Det har aldri vært noe mål for dette forum å være altomfattende eller størst. Vi har aldri forsøkt å kamfulere vår latinske slagside og tungt intellektuelle tilnærming til verdenssituasjonen. "Det fins tøv, og så fins det intelligent tøv" (Einar Førde).

Admin

Du kan godt skrive på norsk til meg, selv om jeg forstår både tysk og engelsk.
(men kanskje det ikke er intellektuelt nok :roll: )
Fin-sjuk, tror jeg man kaller det på Toten :wink:

Greit med en bekreftelse på mine observasjoner.
Jeg har prøvd å sitte rolig å observere i omtrent et år, men finner fremdeles forumet rimelig kryptisk, internt og navlebeskuende.
Men, siden dere ikke er så opptatt av tilslutning, så får dere hygge dere med egne skriblerier.
Lykke til ....

Erik

Miata 95 R-package Beverly

Den som har flest leker når han dør har vunnet

Profile  

PostPosted: Mon 25 Nov 2013 18:53 

Rudolf wrote:
Lykke til ....

Takk, og i like måte. For ordens skyld så var det ment oppriktig og helt uten ironi.

Velkommen tilbake, gjerne i Alpene der det antakelig blir en tur til våren. Vi får se. Er nå en stund til ennå.

Profile  

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 22 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 1 hour [ DST ]