It is currently Fri 15 Dec 2017 04:34

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 5 posts ] 
Author Message
PostPosted: Thu 04 Sep 2014 20:37 

Det blir guttetur på meg i helga til F1 på Monza. Foruten F1 har vi ikke så mye program, men har noen her tips til edruelige gutter på tur i Milano-Monzaområdet? Type bilmuseum eller lignende. Og kanskje et sted med god mat. Vi har leiebil, så vi kommer oss greit rundt.

Profile  

PostPosted: Thu 04 Sep 2014 21:29 

Gelato på kirketrappa?

Image

Profile  

PostPosted: Thu 04 Sep 2014 23:11 

For litt morbid adspredelse så er Cimitero Monumentale er jo verdt et besøk.

Og så har vi jo Pinacoteca di Brera som ligger et steinkast unna kirketrappa - virkelig et snasent museum om en har slike tilbøyeligheter.

Det naturlige førstevalget er selvfølgelig Museo Storico Alfa Romeo i Arese men det er som kjent stengt og skal visstnok ikke åpne før til neste år.

Hvis du er på jakt etter god mat så fins det plenty av gode spisesteder - sjekk ut http://www.viamichelin.com/web/Restaura ... EZ3hOdz09& og klikk på Bib Gourmand. Med litt mer romslig matbudsjett så kan en en- eller tostjerners anbefales. Det blir aldri feil.

Profile  

PostPosted: Fri 05 Sep 2014 01:05 

En snarvisitt innom San Bernardino alle Ossa? (parkering i sidegatene)
Image

Tunfisk på Trattoria Toscana (ringeveien til 24 maggio, parker på den og gå opp via Torino (5min) - eller, om dere ikke er fine på det men vil ha den (subjektivt) beste Pizzaen i Milano - "super Pizza" i viale sabotino (med på kjøpet får dere lov å griseparkere på fortauet)

Spassertur ned via Torino fra Domen ( San Bernardino er maks ti min. å gå unna), ned til Navigli er også trivelig for å kikke på folk, samme er Corso Como, opp fra Sempione siden.

Moro er det også å avlegge Zagato en visitt, bare ikke spør på forhånd - dukk opp - gå inn og vent til noen kremter - utstillingen er rett innenfor skranken)

Profile  

PostPosted: Fri 05 Sep 2014 13:10 

Takker, akkurat slike ting jeg var ute etter. Forhører meg med resten av reisefølget om hva vi gjør :)

Profile  

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 5 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]