It is currently Mon 26 Jun 2017 19:27



All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 353 posts ]  Go to page Previous  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24  Next
Author Message
 Post subject: Re: 1934 Ford Roadster
PostPosted: Tue 02 Jun 2015 07:18 
Offline

Joined: Mon 13 Oct 2008 10:31
Posts: 1108
Location: Søgne
Lekkasjen var så stor at jeg ville ikke kjøre de 200 km som Lucas mener trengs for å få full virkning av Stop Leak-stoffet, så nå er videre kjøring utsatt litt....

Image

Brukte 3 timer på dette. Er jo kjent opplegg, for å si det sånn!
Håper å få demontert hoveddelene og få løs stikkakslene hvor simmerring og lager sitter i morgen.
Så må jeg regne 1 ukes postgang til England, 1 uke på å få reparert delene og 1 ukes postgang tilbake.

De i Norge jeg har kontaktet for å fikse det har enten ikke tid, eller så skal de ha rundt 4000 kr for jobben.
Ward Engineering i England tar 135 GBP. Selvsagt kommer frakt og moms i tillegg, men det blir fortsatt en del billigere enn 4000 NOK.

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading
Thomas Jefferson


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 1934 Ford Roadster
PostPosted: Wed 03 Jun 2015 07:52 
Offline

Joined: Mon 13 Oct 2008 10:31
Posts: 1108
Location: Søgne
Det gikk raskere enn jeg trodde på forhånd
Stikkakslene er de som står midt i bildet.

Image

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading
Thomas Jefferson


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 1934 Ford Roadster
PostPosted: Wed 03 Jun 2015 09:58 
Offline

Joined: Wed 01 Feb 2012 09:23
Posts: 152
Location: Candnes
Er det kule, eller rullelager på disse?

_________________
Livet er hardt, men heldigvis kort


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 1934 Ford Roadster
PostPosted: Wed 03 Jun 2015 12:41 
Offline

Joined: Mon 13 Oct 2008 10:31
Posts: 1108
Location: Søgne
Kulelager.
Men det finnes minst to forskjellige type stikkaksler på de klassiske Jaguar bakakslene med skiver inne ved klokka.
Det snakkes ofte om "late" og "early" type. Vet ikke om det er kulelager på begge, eller hva som ellers skiller de fra hverandre.

Image

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading
Thomas Jefferson


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 1934 Ford Roadster
PostPosted: Thu 06 Aug 2015 13:38 
Offline

Joined: Mon 13 Oct 2008 10:31
Posts: 1108
Location: Søgne
Dystre værmeldinger før avreise gjorde at jeg sydde et regntrekk for kofferten av restene etter taket. Bildet er tatt etter ankomst Vinstra, så her hadde vi allerede 60 mil på baken!

Image


Og så kom regnet.
De to timene fra Vinstra til Løten så slik ut det meste av turen:

Image

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading
Thomas Jefferson


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 1934 Ford Roadster
PostPosted: Thu 06 Aug 2015 15:01 
Offline

Joined: Wed 01 Feb 2012 09:23
Posts: 152
Location: Candnes
Kult at den kan brukes til noe.

Hva i all verden er følgebilen for noe. Her var det mye luftehull.

_________________
Livet er hardt, men heldigvis kort


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 1934 Ford Roadster
PostPosted: Thu 06 Aug 2015 15:35 
Offline

Joined: Fri 30 Jun 2006 15:42
Posts: 2490
Location: Oslo
Feitt!!!

_________________
Mes voitures:
1971 SM
1980 CX 2400 GTI
2013 Twizy
2014 Cactus


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 1934 Ford Roadster
PostPosted: Thu 06 Aug 2015 17:34 
Offline

Joined: Mon 13 Oct 2008 10:31
Posts: 1108
Location: Søgne
Jeg tok følge med en gjeng som kom fra Vestlandet, så fra Vinstra var vi 6 rodder pluss en Kenworth US truck(!) som kjørte i lag nedover Gudbrandsdalen.
Her er et bilde fra en stopp de hadde tidligere på turen.

Image

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading
Thomas Jefferson


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 1934 Ford Roadster
PostPosted: Mon 14 Sep 2015 20:26 
Offline

Joined: Mon 10 Aug 2009 19:22
Posts: 229
Location: Oslo
Tøft med kofferten bakpå i samme farge som taket,
i det hele tatt blitt en flott bil dette!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 1934 Ford Roadster
PostPosted: Tue 22 Sep 2015 21:57 
Offline

Joined: Mon 13 Oct 2008 10:31
Posts: 1108
Location: Søgne
Takk for det!

Vinterprosjektet er nye felger. Vel, nye for meg, som man sier.

Jeg har kjøpt noen brukte, felger billig, som skal sandblåses i kabinettet på jobben, grunnes med Corroless og epoxyprimer og garasjelakkeres med Biltemas lakksprøyte.
Oppdateringer kommer etter hvert.

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading
Thomas Jefferson


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 1934 Ford Roadster
PostPosted: Fri 25 Sep 2015 01:08 
Offline

Joined: Mon 10 Aug 2009 19:22
Posts: 229
Location: Oslo
Hvilken biltema sprøyte bruker du?

Handlet den "proff-sprøyta" i fjor sommer,
men har tilgode å få testet den ennå.

Kom gjerne med tilbakemedling på hvordan denne funker og hvilken dysestørrelse som ble brukt


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 1934 Ford Roadster
PostPosted: Fri 25 Sep 2015 14:05 
Offline

Joined: Mon 13 Oct 2008 10:31
Posts: 1108
Location: Søgne
Brukte den blå proffsprøyta en del, men fikk problemer med den etter hvert, til tross for svært grundig rengjøring etter hver bruk, så den gikk i søpla.

Kommer til å kjøpe den nye de har art. nr 15-010.

På den blå jeg hadde sprakk dessuten plastkoppen rundt mutteren i bunnen.
Har du en slik, sett på en slangeklemme nederst og skru forsiktig til, så holder det sikkert mye lengre. Plasten er nok litt for tynn rundt mutteren, og man har jo ofte en tendens til å skru koppen for hardt til.

Min private teori er at billigsprøytene begynner bra, men blir veldig raskt slitt, og gir dermed dårligere resultat etter en tids bruk.

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading
Thomas Jefferson


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 1934 Ford Roadster
PostPosted: Sun 27 Sep 2015 11:10 
Offline

Joined: Tue 20 Feb 2007 23:28
Posts: 318
Location: ODDA
Mørk rød Kenworth fra Vestlandet ? Var det Oddbjørn Snippen som var på tur ? :) I så fall en ikke helt ukjent bil- og motorbygger fra Odda by.

_________________
'99 Maserati Quattroporte 3.2 Evoluzione - `88 Lancia Thema 8.32 S1 - `78 Ferrari 400 GT


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 1934 Ford Roadster
PostPosted: Tue 01 Dec 2015 16:07 
Offline

Joined: Mon 13 Oct 2008 10:31
Posts: 1108
Location: Søgne
Tror det var han, ja.
Her er noen bilder av høsten/vinterens prosjekter så langt.

Først litt salmaker arbeid.
"Pølsa" på toppen av sittebrønnen bak sidedørene er forlenget. Nå går den helt frem til sidedøren. Før hadde den et opphold på 20-30mm som jeg hadde satt av til et cab feste som ikke ble som jeg trodde.
Og enden av pølsa - både den på sidedøren og den på veggen bak sidedøren, er sydd. Ikke limt slik som før. Limet holdt ikke de bevegelsen som er i det området.

Image

Fargeforskjellen på ny og gammel pølse er ikke så stor i virkeligheten som på fotoet.

Samme Pølsa går nå også uten opphold forbi de øvre sikkerhetsbelte-festene. Før hadde den et opphold forbi festene.

Image

Radioen er hivd ut og erstattet med en skjult miniforsterker med direkte volumkontroll og AUX inngang. Kobler nå mobilen med spotify rett på. Funker som gull.

Image

Rustne eikefelger kjøpt billig, brukt.

Image

Lånte kabinettet på jobben og sandblåste:

Image

Grunnet med Coroless:

Image

Felgene er 16x7 foran og 18x9 bak. Dekkene blir 205/55-16 og 275/45-18.Felgene bruker sentermutter som krever adaptere og spinnere. Adapterne ble kjøpt billig, brukte stygge, men etter en overhaling ble de ikke4 så verst. Spinnerne er kjøpt nye.

Image

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading
Thomas Jefferson


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 1934 Ford Roadster
PostPosted: Wed 09 Mar 2016 14:56 
Offline

Joined: Mon 13 Oct 2008 10:31
Posts: 1108
Location: Søgne
Fikk endelig somlet meg til å epoxylakkere felgene.
Industriepoxy som holder! Har brukt det samme på både ramme og karosseri, og det ser svært bra ut fortsatt.

Biltemasprøyta funket greit.
Neste blir sort lakk, men industriepoxyen bruker veldig lang tid på å tørke helt.
Tør ikke å lakkere oppå den riktig ennå, men det er jo fortsatt noen uker igjen til sesongen begynner.

Image

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading
Thomas Jefferson


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 353 posts ]  Go to page Previous  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group