Litt aktivitet i garasjen de siste ukene, men veldig lite på biler.
Løftebukken ble demontert i håndterbare deler.
Vannkjølt betongsag produserer støy og mye griseri, men ikke så mye støv.
Heldigvis tok jeg i noe veldig da jeg støpte gulvet i sin tid. Først støpte jeg en 16 cm. såle der løftebukken skulle stå, og så 12 cm. såle på det igjen som utgjør gulvet ellers. Den øverste sålen ble kappet opp for den nye bukken.
Pigghammer produserer noe inne helvetes mye støy og støv. Det ble full vask av garasjen etter at 6 trillebårlass med betong var pigget opp, og jeg var nede på såla under.
Den nye bukken skal senkes 10,5 cm. ned i gulvet. Avretningmasse ble brukt for å få et stødig underlag og riktig høyde.
Den "nye" bukken er fra 2003, og har blitt brukt daglig. Biler med saltsørpe har forårsaket rustskader på bukken, og det hele ser skikkelig ille ut.
Nå banker jeg all rust av og skal slipe rent før den får Arcanol og Bengalack. Tenkte også å legge et lag voks på før jeg senker den ned i gulvet, og jeg har også dreneringshull under plattformene slik at det ikke skal stå vann der nede. Ellers er det ganske tørt i min garasje, hvor bruksbilen står på utsiden og en luftavfukter kontinuerlig holder 40% fuktighet.
Skal bli stas å få helt flatt gulv