It is currently Sun 17 Dec 2017 19:23

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 59 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject: Gopp´s Garage
PostPosted: Tue 23 Mar 2010 19:18 

Det er vel på tide med en liten tråd her også, men det blir ikke en full presentasjon av garasjen før jeg har fått oversikt. Det som er sikkert er at de fleste froskebilene beholdes, Hvalen likeså, mens noen av de italienske vognene går ut. Litt mer om dette senere.

Last edited by gopp on Sun 13 Oct 2013 19:33, edited 2 times in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue 23 Mar 2010 20:10 

Da begynner jeg å skjønne behovet for å rydde så grundig som du har gjort i det siste. :D
Bare du ikke selger det grønne dropset så er det greit å lufte litt i samlinga når denne kommer inn.

Gleder meg til fortsettelsen... skal bare sette på en kolbe kaffe først, så kan du sette i gang. :lol:

Arve V

-54 BSA B33 / -77 FIAT 127 Special, Edizione Abarth / -77 FIAT 128 3P / -81 Camp-Let GT / -94 FIAT Punto " Viper" Edizione Corsa / -11 FIAT Grande Punto / -13! Alfa Romeo 159 SW TI

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue 23 Mar 2010 20:33 

Grattis! :D

- 67 Fiat 850 Coupe
- 67 Fiat 850 Spider
- 76 Lancia Beta Montecarlo Spider
- 79 Yamaha RD400 Daytona X 2
- 83 Fiat Panda 45
- 08 Citroen C5 Tourer

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue 23 Mar 2010 20:58 

Ja en fugl har hvisket! Grattis! flott vogn! :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue 23 Mar 2010 21:06 

hermanzini wrote:

Slutter meg til den, gratulerer! Übercool vogn. En til salgs på finn, men prisnivået er kanskje litt friskt? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=20051357

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue 23 Mar 2010 21:22 

Hans V wrote:
hermanzini wrote:

Slutter meg til den, gratulerer! Übercool vogn. En til salgs på finn, men prisnivået er kanskje litt friskt? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=20051357

Hva er dette for vås.....?
Quote:
Dette er en Cruscotto Bora !!! Må ikke forveksles med SM-utgaven.

Er det jeg eller selger som er i tåka her..? :D

Sorry OT!

Håper du får bilen hjem til GDW, men det skal vel gå med bra margin?
Du har vel sikkert bestillt time for godkjenning, det er vel bra trøkk der på de tider..... :D

- 67 Fiat 850 Coupe
- 67 Fiat 850 Spider
- 76 Lancia Beta Montecarlo Spider
- 79 Yamaha RD400 Daytona X 2
- 83 Fiat Panda 45
- 08 Citroen C5 Tourer

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue 23 Mar 2010 21:35 

Grattis! Nydelig bil :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue 23 Mar 2010 21:45 

Gratulerer!

Håper du kommer på NSKs vårmønstring! Fint treff det.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue 23 Mar 2010 21:50 

:shock: Tøft! Gratulerer med grisetøff bil! Har veldig sansen for Merak.

-Vegard

edit: Trykkleif

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue 23 Mar 2010 22:58 

Flott bil!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue 23 Mar 2010 23:49 

Nåh!
Så De klarte ikke å dy Dem? Vel jeg skjønner Dem godt!
Direksjonen har selvsagt vært klar over dette lenge, ikke veldig uventet naturlig nok.

Håper den kommer tidsnok, for dette er en feiende flott vogn som vil vil kle familien Schwarzenegger meget godt. Kommer den ikke kan De avfeie det med et lett "I`ll be back".

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue 23 Mar 2010 23:49 

Garasjen består nå av følgende vogner:

-75 Fiat 12-7, adoptert fra familien Vassbotn, og skal gjenoppstå i samme stil som tidligere eier har lagt opp til.

Image

Du kan slappe helt av Arve, det grønne dropset står ikke noen transferliste, og tanken har ikke engang slått meg.

-75 X1/9 med Uno Turbo motor. Det er endel rust, og et råttent interiør. Bilen er ikke min, men tilhører min datter på snart 5 år. Hun har litt av en jobb foran seg på denne :)

Image

-75 X1/9 som er påbegynt som banebil. Denne er det lite rust på, og jobben er heller å bygge tilbake modifikasjoner som har blitt gjort i gulv og brannvegg. Egentlig har eieren, datter på snart 8 år, mindre jobb på denne enn hennes lillesøster har på sin. Litt usikker på om vi monterer inn en Uno Turbomotor i denne også, eller en 1600 16v, vi har begge liggende klare.

Image

A112 Abarth løpsbil. En dag skal denne på banen også, litt uklart når det blir, men den skal ikke selges. Det ligger noen motorer her, og det blir nok en 1242 16v i denne.

Image

-99 Multipla. Verdens beste bil, nylig krysset Europa på kryss og tvers av en herremann som i dag fyller år (Hipp, Hipp, Hurra til Aksel). Barna elsker den, den sviter aldri, og har så langt kostet kr. 2.500,- i utgifter på nesten 40.000 km. Det blir rart å selge den, men bort skal den.

Image

-87 Bertone X/9, nylig passert 102.000 km. og vært i mitt eie i ti år (har aldri hatt en bil så lenge før). Importert av oss i 2000 fra Syd-Frankrike, kun sommerkjørt fra ny, og i meget god stand. Den skal gjennom en hellakkerig nå i vår, mest pga. kalkvann som har laget merker i lakken på et tidligere lager, deretter skal den selges. God bil som jeg aldri kommer til å finne maken til, men den blir ikke brukt fordi jeg ikke får med de to døtrene mine, og erstatning er innhandlet.
Image

-59 Lambretta 150 Li, denne har jeg også hatt lenge, men brukt lite. Den er derfor annonsert på dette forumet og andre steder, og regner ikke med at jeg har den så lenge etter påske.

Image

-78 Maserati Khamsin, en vogn som har vært en drømmebil for meg lenge, og som jeg byttet til meg nylig. Dette er chassisnummer 385 av totalt 430 produsert, og det er ca. 300 igjen. Den skal restaureres helt fra bunnen av, og det skal ta den tiden som trengs for at det blir skikkelig. Manglende deler er sikret, og det jobbes med å få et godt kontaktnett i utlandet. Denne er ofte omtalt som den "Hvite Hvalen", og for de som har fulgt Carburetti kjenner godt til bilen.

Image

-75 Fiat 238 varebil. Dette er en bil som er ganske bra for rust, og som har blitt kjørt av tidligere eier. Den står uten motor og gir, men er ellers ganske komplett. Tanken var å bygge denne opp som servicevogn til Corsabilen, men det er like greit å innrømme at jeg ikke kommer til å få tid til det på lenge, og den er derfor til salgs (billig). Se egen annonse i salgstråden.

Image

-75 CX 2000, den eldste bilen i landet som er solgt ny her. Skiltene har aldri vært av denne bilen, og selv om lakken er shabby, er det en god vogn. Lite rust og meget bra mekanisk. En liten PKK på denne, så kan jeg bruke den til sommeren. Litt usikker på hvor i rekken på biler som skal pusses opp den kommer, men den er ikke til salgs.

Image

-85 CX 25 GTI Turbo, også denne skal beholdes. Noe rust er det på den, og en bra delebil er handlet inn. Vi får se når jeg rekker å slå disse to sammen til en god vogn, men den fortjener å bli satt skikkelig i stand. Dette er en kontinetkrysser av dimensjoner, og de som ikke har hatt gleden av å prøve en slik har virkelig gått glipp av noe stort.

Image

-91 CX TGI varebil. Deler til å konvertere denne til stasjonsvogn er innhandlet, og målet er å ha denne som bruksbil etter Multipla. Det er en 2.5 liter bensinmotor på 140 HK i disse, og den er perfekt for å trekke tilhenger, noe jeg stadig har behov for. Multipla faller litt igjennom her, for å si det pent, da den ikke kan beskyldes for å være overmotorisert.

TGI'en er en av de mest rustfrie CX'ene jeg har sett, og det er mest en mekaniske gjennomgang som skal til. Vi får se hva sommeren bringer :)

Image

-89 TRD, arbeidsbilen som ble brukt til å frakte alle materialene til garasjen. Mange gode deler på denne, men pil råtten ramme. Skal hugges til våren, og noen av delene bruke på TGI'en.

Image

Det er visst en Volvo Feltvogn i mitt eie også, men har ikke sett den, eller savnet den på lenge. Ikke har jeg bilder av den heller, men tror jeg skal få noe oppgjør for den snart.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue 23 Mar 2010 23:52 

Grappa Speziale wrote:
Nåh!
Så De klarte ikke å dy Dem? Vel jeg skjønner Dem godt!
Direksjonen har selvsagt vært klar over dette lenge, ikke veldig uventet naturlig nok.

Hehe. Presset ble for stort. Jeg gleder meg som en unge til å kjøre denne, og er veldig spent på om den kommer tidsnok. Jeg må jo innrømme at det var i min søken etter å få til en ordning med lånevogn til GDW, at denne tanken slo meg, og godbiten ble handlet.

Quote:
Håper den kommer tidsnok, for dette er en feiende flott vogn som vil vil kle familien Schwarzenegger meget godt. Kommer den ikke kan De avfeie det med et lett "I`ll be back".

Det kan jeg love deg, for bare vent til du ser frakken jeg har fått låne av svigers :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue 23 Mar 2010 23:53 

Grattis!!!
Snasen vogn ser det ut til!

2013 Twizy
2014 Cactus

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 24 Mar 2010 00:02 
Gratulerer så mye , du har deilig bilsmak 8)
Bli kvitt alt uder 2000 ccm med fire høl nå så nærmer du deg noe...... :wink:

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 59 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]