It is currently Mon 23 Oct 2017 13:25



All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 232 posts ]  Go to page Previous  1 ... 12, 13, 14, 15, 16  Next
Author Message
PostPosted: Mon 28 Dec 2015 10:41 
Offline

Joined: Wed 13 Sep 2006 11:21
Posts: 1852
Location: Lier
Gratulerer! Artig liten sak, men er det trygt med magnet-skistativ på en slik pocket-rocket - det tåler vel ikke stort mer enn 110 km/t før hele sulamitten blåser av (hvilket kan være like greit når det er utstyr til den nasjonale tvangslidelsen langrenn det er snakk om)?

Så forresten en TopGear-spesial i går hvor de skal gjøre den ultimate bilturen - og Hammond valgte seg nettopp en rød Fiesta ST da de skulle forsere svingete trange veier i Nord Italia. For å unngå å bli arrestert for løsgjengeri ble den imidlertid skiftet ut til fordel for en Aventador Roadster før de entret Monaco.

_________________
Tesla S85 / XC60 D5 / R53 Cooper S / Corvette C2 Convertible RestoMod / R100 CR


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 28 Dec 2015 15:27 
Offline
User avatar

Joined: Mon 28 Mar 2011 17:06
Posts: 1707
Location: Oslo
Magnetstativ er sertifisert til 190 km/t av meg personlig med 2 par tunge slalomski på teststrekningen Munchen - Innsbruck. Kein problem.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 28 Dec 2015 19:47 
Offline
User avatar

Joined: Sat 01 Jul 2006 00:16
Posts: 2893
Location: Val di Tasca
Mitt private sett magnetfotskiholdere (made in Italy) oppbevares i originalesken når de ikke er i bruk. Promobildet på eskens forside viser skiholderne montert på en Ferrari Testarossa i friskt driv, så jeg liker å tro at konstruktøren antar at skiholderne henger med i 280 km/t (eller hva det var for hastighet Baronen klarte å klemme vogna opp i).
Kunne forøvrig vært en morsom test, synd bare at Baronen har kvittet seg med bilen.

_________________
Å eie og kjøre Fiat er en livsstil, et spesielt syn på motorkjøretøyer.
Det bygger på opplevelser, lidenskap - har mer med hjertet å gjøre enn med hjernen.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 04 Jan 2016 23:47 
Offline
User avatar

Joined: Thu 21 Jan 2010 16:50
Posts: 381
Hans V wrote:
Gratulerer! Artig liten sak, men er det trygt med magnet-skistativ på en slik pocket-rocket - det tåler vel ikke stort mer enn 110 km/t før hele sulamitten blåser av (hvilket kan være like greit når det er utstyr til den nasjonale tvangslidelsen langrenn det er snakk om)?

Så forresten en TopGear-spesial i går hvor de skal gjøre den ultimate bilturen - og Hammond valgte seg nettopp en rød Fiesta ST da de skulle forsere svingete trange veier i Nord Italia. For å unngå å bli arrestert for løsgjengeri ble den imidlertid skiftet ut til fordel for en Aventador Roadster før de entret Monaco.


Takk takk! Skistativet er visstnok godkjent til bruk opptil 130 km/t, noe som burde holde for norske forhold :)

Den TopGear-spesialen har jeg enda ikke sett! Må på watchlist med andre ord...

_________________
2010 Alfa Romeo 159 Ti
1986 Toyota Celica Supra 2.8
1968 Fiat 600D
http://huskerdudenbilen.no


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 06 Jan 2016 11:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 27 Jun 2006 13:52
Posts: 6056
Location: Dritschpa!
Imponerende lav vekt på den lille gnageren.
Jeg liker ikke si det men kanskje er fårrden riktig så artig? Gratulerer og til lykke!

_________________
All the world's a stage


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 20 Jan 2016 15:11 
Offline
User avatar

Joined: Sat 01 Jul 2006 00:16
Posts: 2893
Location: Val di Tasca
Fant den! Testet på Monzabanen! 8)


Attachments:
010.JPG
010.JPG [ 68.22 KiB | Viewed 754 times ]
011.JPG
011.JPG [ 90.52 KiB | Viewed 754 times ]

_________________
Å eie og kjøre Fiat er en livsstil, et spesielt syn på motorkjøretøyer.
Det bygger på opplevelser, lidenskap - har mer med hjertet å gjøre enn med hjernen.
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 08 Sep 2016 15:49 
Offline
User avatar

Joined: Thu 21 Jan 2010 16:50
Posts: 381
Her skjer det stadig omrokkeringer.
En fremtidig biologisk familieforøkning fører nødvendigvis til endringer blant de ikke-biologiske familiemedlemmene også.
Exit Fiesta ST (takk for et morsomt halvår!), enter Alfa 159 Ti - Det Riktige Valget.

Image

Det var bruksbilen. Men det skjer ting på kosebilfronten også.
Vår kjære Fiat 600 tøffer like pålitelig rundt som før. Ingen store nyheter der, annet enn tidvise variasjoner med og uten takstativ og kofferter etter humør og behov.

Mens når det kommer til Celica Supra har det vært en dramatisk, kanskje til og med tragisk tvist i historien.
Kort fortalt:

Image

Ikke moro. Dyrt og tidkrevende å fikse, på en allerede gammel bil med høy kilometerstand og andre småskavanker. Valget var tungt, men riktig - det ble salg.
Den havnet heldigvis i trygge hender, hos en ekte Toyota-entusiast med sveiseskills og en drøm om Celica Supra. Perfekt match! Nå er den allerede på norske skilter og kan sees i Lillestrøm-området.

Men jeg kunne jo ikke la eventyret stoppe på den måten.
Derfor satte jeg i gang jakten på en "ny" Celica Supra - denne gang forhåpentligvis med bedre stål...
Etter mye research falt til slutt valget på en svensk skatt, godt ivaretatt av en eldre herremann og kun sommerkjørt sine knappe 145 000 kilometer.
Tro det eller ei, bilen er tilnærmet rustfri og et perfekt utgangspunkt for en firkantet følgesvenn.
Hvis alt går etter planen har den norske skilter til uka...

Image

_________________
2010 Alfa Romeo 159 Ti
1986 Toyota Celica Supra 2.8
1968 Fiat 600D
http://huskerdudenbilen.no


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 09 Sep 2016 07:06 
Offline

Joined: Wed 13 Sep 2006 11:21
Posts: 1852
Location: Lier
Grattis med omstendigheter og bra det løste seg med Supra-drømmene! Et praktisk spørsmål, får du plass til bakovervendt barnesete og barnevogn i 159? Vi forkastet i sin tid 156 Sportwagon av disse grunnene, men det er mulig at det nå finnes løsninger som er litt nettere.

_________________
Tesla S85 / XC60 D5 / R53 Cooper S / Corvette C2 Convertible RestoMod / R100 CR


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 09 Sep 2016 14:06 
Offline
User avatar

Joined: Thu 21 Jan 2010 16:50
Posts: 381
Hans V wrote:
Grattis med omstendigheter og bra det løste seg med Supra-drømmene! Et praktisk spørsmål, får du plass til bakovervendt barnesete og barnevogn i 159? Vi forkastet i sin tid 156 Sportwagon av disse grunnene, men det er mulig at det nå finnes løsninger som er litt nettere.


Takk takk! Det finnes barneseter som kan stå snudd i 159, uten at passasjersetet trenger å stå helt oppi airbagen. Modellen Axkid Minikid blir dratt fram i "barnesete i 159"-tråden på Cuore. Bildet under er lånt derfra:

Image

_________________
2010 Alfa Romeo 159 Ti
1986 Toyota Celica Supra 2.8
1968 Fiat 600D
http://huskerdudenbilen.no


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 10 Sep 2016 13:32 
Offline
User avatar

Joined: Thu 21 Jan 2010 16:50
Posts: 381
Da har jeg endelig fått tid til å gå over bilen og se hva jeg egentlig har kjøpt. Så langt lover det godt - alt fungerer som det skal og ingen skjulte skavanker har dukket opp. Et sett nye bakdempere er dog bestilt, samt et originalt Supra-ratt (sitter et litt småtacky ratt i den nå). I dag fikk også bilen nye bakdekk, i originaldimensjon 225/60-14. Skal sette meg ned og farge dekkskriften hvit når jeg har tid - et must på deilige 80-tallere!

Her er noen bilder tatt før dekkskift:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

_________________
2010 Alfa Romeo 159 Ti
1986 Toyota Celica Supra 2.8
1968 Fiat 600D
http://huskerdudenbilen.no


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 12 Sep 2016 08:38 
Offline
User avatar

Joined: Thu 21 Jan 2010 16:50
Posts: 381
Hvit dekkskrift:

Tacky? Ja. Harry? Absolutt. Unødvendig? Helt garantert.

Må ha? Jepp.

Image

Image

Image

_________________
2010 Alfa Romeo 159 Ti
1986 Toyota Celica Supra 2.8
1968 Fiat 600D
http://huskerdudenbilen.no


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 12 Sep 2016 22:52 
Offline
User avatar

Joined: Mon 28 Mar 2011 17:06
Posts: 1707
Location: Oslo
Helt rå!
Smått utrolig at ingen har lakkert den svarte plaste rød.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 14 Sep 2016 14:19 
Offline
User avatar

Joined: Thu 21 Jan 2010 16:50
Posts: 381
Tilpassingar. Onkel Ebay hadde original nøkkelring. Måtte ha.

Image

_________________
2010 Alfa Romeo 159 Ti
1986 Toyota Celica Supra 2.8
1968 Fiat 600D
http://huskerdudenbilen.no


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 27 Sep 2016 20:36 
Offline
User avatar

Joined: Thu 21 Jan 2010 16:50
Posts: 381
Dommedag kom og gikk som en lek. Nå er det japansk plankekjøring herifra og ut!

Image

Image

Image

Image

Image

Har også fått adressert det eneste som trakk ned på bilen, nemlig rattet. Ved kjøp satt det i en forferdelig Fast&Furious-aktig sak.
Ebay visste heldigvis råd, og etter et par uker hadde jeg plutselig det kuleste rattet bilen var levert med originalt i posten.

Ut med det gamle...

Image

...og inn med det... gamle:

Image

Nå begynner dette å lukte skikkelig Hasselhoff, og jeg liker det.

Image

_________________
2010 Alfa Romeo 159 Ti
1986 Toyota Celica Supra 2.8
1968 Fiat 600D
http://huskerdudenbilen.no


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 28 Sep 2016 10:44 
Offline

Joined: Tue 20 Feb 2007 23:28
Posts: 318
Location: ODDA
Helt herlig :)

Men når bestiller du disse da ? : https://www.lator.no/signbuilder_sign.a ... rodid=1193

_________________
'99 Maserati Quattroporte 3.2 Evoluzione - `88 Lancia Thema 8.32 S1 - `78 Ferrari 400 GT


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 232 posts ]  Go to page Previous  1 ... 12, 13, 14, 15, 16  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group