Switch to full style
Her er du velkommen til å presentere prosjektene dine!
Topic locked

Franz Jäger, Berlin

Tue 23 Nov 2010 00:37

Dette blir vel den til nå korteste prosjekttråden; reise/henteberetningen til asn desto fyldigere.
"Franz Jäger" fikk kallenavnet etter lyden bilen gir fra seg når man lukker dørene. Ingen over, ingen ved siden. 1985 MB 230 TE (123) kjøpt usett på finn.no (riktignok etter inspeksjon av OM 617).

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Fraktet sørover fra Svolvær av den alltid tjenestevillige asn, godkjent av Grappa Speziale i Trondheim før sjarmøretappen til Oslo.
Teknisk og kosmetisk tilstand: Utsøkt. Intervallviskerbryteren virket ikke, men en liten økt med feilsøking og loddebolt gjorde den atter funksjonell.
Tråd slutt.

Tue 23 Nov 2010 00:47

Flott eksemplar av arten MB123! Har eierene klart og holde rusten borte vil du der ha bil i mange år. Dog mener jeg og ha hørt at 230'en sliter litt kamaksel? Skulle vært en TDT med automat dette, men da hadde den neppe vært i så fin stand som denne... Har selv 50kkm bak rattet på en 85 300D (femmeren uten turbo, 88hk), utrolig slapp men også utrolig seig. En gubbe med hatt bil er ikke alltid negativt. Slit'an!

Re: Franz Jäger, Berlin

Tue 23 Nov 2010 01:02

dr.lazzaroni wrote:Dette blir vel den til nå korteste prosjekttråden; reise/henteberetningen til asn desto fyldigere.

Sa far vi se om den avsluttende delen av berettningen vil dukke opp for bilen er solgt :wink:

Panzer, panzer!

Tue 23 Nov 2010 14:53

Par bilder fra jeg var og tok den i betraktnig.

Image
Image
Image

Person som kjøpte bilen ny brukte den som søndagsbil og har en 2CV som daily driver.

Wed 24 Nov 2010 21:24

For et fint eksemplar! :shock:

Gratulerer!

Thu 25 Nov 2010 10:29

Et vanvittig pent eksemplar ja. Jeg misunner deg rustfriheten forøvrig...

Mon 29 Nov 2010 21:35

Ganske spesielt å ha en så flott stasjonvogn som søndagsbil i så mange år. Gratulasjoner!

Tue 30 Nov 2010 08:10

For ei vogn! Gratulerer!
230 - trudde det var dei seinare utgåvene som sleit litt med kam - men mulig det er same type motor?

Nyt!

Tue 30 Nov 2010 11:30

OM617 wrote:Person som kjøpte bilen ny brukte den som søndagsbil og har en 2CV som daily driver.

chiti wrote:Ganske spesielt å ha en så flott stasjonvogn som søndagsbil i så mange år. Gratulasjoner!

Sånn går det når man har en kul, tøff, annerledes, humørspredende, alltid startvillig med en teknikk som aldri svikter og i tillegg er en åpen hverdagsbil, da blir det ikke ofte man gidder å ta frem finbilen :mrgreen:

PS, ikke bare tull heller, det er påfallende ofte jeg sommerstid tar ut i 2cv når jeg kunne kjørt annen morro :)

Re: Franz Jäger, Berlin

Tue 12 Apr 2016 08:27

Inspirert av deluxe's vårslippberetning kan vi kort melde at Franz Jäger ble hentet ut fra vinterlager i går aftes.
1. Montér batteri
2. Vri om tenningsnøkkel
4. Kjør
Attachments
image.jpg
image.jpg (82.46 KiB) Viewed 1080 times
Topic locked