It is currently Wed 23 Aug 2017 00:36

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 266 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Next
Author Message
PostPosted: Tue 29 Mar 2011 21:28 

Hei, liten introduksjon: Jeg hadde et par 130TC på 80-tallet, så jeg er ikke helt ukjent med Fiat. Men det er lenge siden, så nå er det på tide med ny.

Jeg har fått det for meg at jeg må ha en Panda 4x4, jeg tror de som har en slik er lykkelige og uten en bekymring. Og har sannsynligvis lavt blodtrykk og god helse.

Men slike selges knapt utenom Italia, så det som er spørsmålet mitt er om det er noen som kjenner til noen som importerer biler fra Italia? Eller har andre ideer til hvordan jeg kan få tak i en? Takker for alle tips.

Så forresten en hvit i Oslo for noen uker side. Strøken, bakdiffen så nesten nylakket ut.

Fint forum forresten!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue 29 Mar 2011 21:43 

Hei og velkommen! :D

- Du har helt rett! Panda er reine lykkepilla! :mrgreen:

- Det er flere på dette forum som importerer/har importert biler fra Italia.

- Sjekk f. eks autoscout24.it, ett kjapt søk ga 84 sider med panda 4x4.....

- Ellers så finnes det vel en eller to på forumet her som har en slik i parken.

Gudd løkk! :D

- 67 Fiat 850 Coupe
- 67 Fiat 850 Spider
- 76 Lancia Beta Montecarlo Spider
- 79 Yamaha RD400 Daytona X 2
- 83 Fiat Panda 45
- 08 Citroen C5 Tourer

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue 29 Mar 2011 22:06 

Takk for det!

Biler på nettet har jeg funnet. Men trenger litt hjelp til kjøp/frakt/import etc. Det er jo hundrevis av firmaer som driver med import, men det er jo bare fra Tyskland!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue 29 Mar 2011 22:15 

Vet om en som skal være til salgs i sentrale østlandsområdet. Siste årgangen, strøken bil. Prisantydning rundt 60 laken, omtrent det det vil koste deg å hente en maken fra Italia. Send PM om du er interessert i kontaktinfo. 8)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue 29 Mar 2011 23:15 

Effektivt forum!
Synes jeg ser en liten 2 dørs i krystallkulen. 8)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue 29 Mar 2011 23:22 

Velkommen skal du være ;) Et meget godt forum dette ;)

Skli gjerne innom denne tråden: http://forum.lazzaroni.no/viewtopic.php?t=597&start=0

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 30 Mar 2011 08:43 

Spørsmålet er, skal du ha en av de eldste eller en av de siste av Mk1 generasjonen og hva er potten du skal legge i en slik bil?

Om du faktisk skal legge en del tusen i dette, så kan kanskje en telefon eller mail til Auto Ital være en ide...

Panda 4x4 finner du også i Tyskland og vi har jo en på forumet her bosatt i NL som kanskje kan hjelpe?

Her har du bla en som er lagt ut på eBay i Tyskland så det er bare og logge seg inn å by. Bilen er fra 95 og det ser ut som at TuV gikk ut denne mnd på den. Fordelen med og ta inn fra Tyskland er at det er bedre turtiner på import fra landet og at det ikke er så langt og reise.

Link: http://cgi.ebay.de/Panda-4x4-Allrad-/20 ... 2eb421e11a

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 30 Mar 2011 10:35 

Jeg har ikke garasje, så mulighetene for å skru selv er noe begrenset. Så jeg prioriterer en som er i god stand, så får det heller koste noen kroner. Prosjekter er ikke aktuelt. Og for å sitere spindoctor Kolberg: ”Rustbehandling, rustbehandling, rustbehandling”. Hvilken facelift er egentlig ikke så viktig, men siden tanken var å få blodtrykket NED, så er det kanske greiere med en nyere utgave.

Min siste lavpulsbil var en Volvo jeg hadde for 10 år siden, siden har det bare vært turbognål og stress. Alle som har sett en Panda på landsbygda i Italia vet at sjåføren tenker mer på pasta og chianti enn rundetider og mas, så nå er jeg klar for det gode liv. I en Fiat.

Takker for innspill, skal høre med Auto Ital.

Image

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 30 Mar 2011 11:01 

strada wrote:
Alle som har sett en Panda på landsbygda i Italia vet at sjåføren tenker mer på pasta og chianti enn rundetider og mas, så nå er jeg klar for det gode liv. I en Fiat.

For ett herlig tankesett. Velkommen.
Noe sier meg at de er rett mann på rett plass :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 30 Mar 2011 12:02 

ASN wrote:
strada wrote:
Alle som har sett en Panda på landsbygda i Italia vet at sjåføren tenker mer på pasta og chianti enn rundetider og mas, så nå er jeg klar for det gode liv. I en Fiat.

+1 :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 30 Mar 2011 12:08 

ASN wrote:
strada wrote:

Det er jo bare helt til en ramler over sidene som inneholder snacks fra Abarth, eller ramler borti tullinger som meg, rpm, kaptein rødskjegg, gopp og andre tullinger med bensin i blodet og higen etter mere power...... selv om snurra bare er på 903 kubikk, blir det kjapt andre tanker i hodet enn pasta og chianti... :mrgreen:

Velkommen skal du være, og lykke til med jakta!!

Arve V

-54 BSA B33 / -77 FIAT 127 Special, Edizione Abarth / -77 FIAT 128 3P / -81 Camp-Let GT / -94 FIAT Punto " Viper" Edizione Corsa / -11 FIAT Grande Punto / -13! Alfa Romeo 159 SW TI

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 30 Mar 2011 13:17 

Takk for det!
Jeg har en annen bil med nok HK for mitt bruk, men det må være en balanse i alt. Det er her Pandaen kommer inn. Kompromissbilen fins ikke, jeg har prøvd, men å være kastrert, neddopet og lagt i reimer var ingen løsning (diesel med automat).

Familiebilen:
08 Impreza STi. 240 eller 300 hk, justerbart, alt etter humør,dvs 300. Justerbar senterdiff. Boxerlyd. Svære Brembo. 1.08.7 på Rudskogen.

Jada, I know, den er japansk.

Image

Image

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 30 Mar 2011 14:36 

Så da ut til å være en grei skyss det der, selv om den er Japansk :mrgreen:

Vil nok tro at en Panda da blir i heeeeelt andre enden av skalaen, men med minst like stor kulhetsfaktor. :lol:
Men en skal ikke le av en Panda, med fare om å bli bannlyst her inne nå så kan jeg jo hinte om å lese artikkelen til godeste Stølen i siste Autofil (Jr. får det i posten... :roll: pappa betaler :oops: ) hvor han kjører 8-tall rundt "superbiler" med en Panda..... riktignok en diesel av siste versjon..... og på islagt vatn...... men det så da ut som det var en morsom øvelse.

-54 BSA B33 / -77 FIAT 127 Special, Edizione Abarth / -77 FIAT 128 3P / -81 Camp-Let GT / -94 FIAT Punto " Viper" Edizione Corsa / -11 FIAT Grande Punto / -13! Alfa Romeo 159 SW TI

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 30 Mar 2011 14:37 

Da har jeg gjort litt research, og kommet litt lengre. Mye lengre faktisk. Men Pandaer er ikke billig! Får bare ta meg en grappa eller to og ta en avgjørelse.

Jeg skal lage en egen signaturtråd, men ting tar tid. Det er jo ikke gjort på 5 min å lese de gamle trådene heller. Veldig mye interessant lesning!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu 31 Mar 2011 22:54 

Hei!
Her er noen Panda 4x4 som er tilsalgs i Spania:

www.autoscout24.es/Details.aspx?id=189092282

www.autoscout24.es/Details.aspx?id=192361811

www.autoscout24.es/Details.aspx?id=191778534

www.autoscout24.es/Details.aspx?id=189991964#

Jeg kjenner ikke til verken bilene eller selgere.

Alfa Romeo 90 2,5 Quadrifoglio Oro 1985
Eddy Merckx Team SC

Profile  

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 266 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]