It is currently Mon 23 Oct 2017 13:24

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 36 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
 Post subject: Re: MGB liksom-GT
PostPosted: Tue 15 Oct 2013 21:16 

Herleg hauststemning og snerten doning!

2013 Twizy
2014 Cactus

Profile  

PostPosted: Thu 05 Jun 2014 00:17 

Da har jeg kjøpt litt snop!

Image

Image

Kontrolløren var svært lite begeistret over at jeg hadde engelske lykter. Så forhåpentligvis blir den EU-godkjent om en ukes tid! Får bare håpe at det lar seg gjøre å justere CO-utslippet kraftig ned uten å måtte bytte deler.

Jeg har forøvrig byttet eksos (fra grenrør og bakover) da det godt brukte sportseksossystemet ble så innmari. Jeg har flyttet til vestlandet, og 5 timers tur over fjellet med rake rör har en tendens til å bli slitsomt. Litt synd med tanke på alle tunnellene her borte, men bilen ble mer levelig nå.

Ellers spyttet den masse kjølevæske utover motorrommet på forrige fredag (med påfølgende snartur innom 120 grader C) og etter en vask på lørdag sluttet bensinpumpen å fungere (men den fungerte igjen etter den hadde tørket litt). Men alt i alt fungerer den utmerket og gir mye glede.

Finnes det forresten fortsatt noen som skrur på gamle kassettspillere? Pioneer KEX-73-spilleren min bare veksler og veksler.

Profile  

PostPosted: Sat 05 Dec 2015 04:10 

Jeg var på vei til bryllup i Danmark. Det var midnatt og bare åtte timer til båten skulle gå. Blålysene fylte speilene.

"Grunnen til at jeg stoppet deg er at du mangler baklys."

"Nei, gjør jeg virkelig det?"

Sannelig.

Jeg var klar over at jeg manglet turteller, bensinmåler, vanntemp, stereo, interiørlys, parklys, blinklys og ryggelys. Derfor kom det i grunn ikke som en stor overraskelse. Men dette ble nesten dråpen.

"Jeg har registrert dette stoppet så hvis du kjører videre og blir stoppet en gang til vil du få en bot."

Jeg ga opp. Jeg kjørte kilometeren hjem igjen og pakket alt i en Camry stasjonsvogn. Merkelig nok ville ikke brudeparet ha bilder med den bilen.

Lucas, din jævel.

Image

Image

Profile  

PostPosted: Mon 11 Apr 2016 22:19 

Lucas fortsetter med spilloppene.

I femten minutter hadde jeg stått der, på en bussholdeplass langs E134. Lastebilene tordnet forbi. Jeg vridde om nøkkelen. To late utslag fra startmotoren, før den bare klikket. Nei, jeg fikk åpne panseret igjen og sjekke over ledningene en gang til. Elbilene gled forbi, og jeg kunne formelig føle eiernes skadefryd.

Jeg vridde rundt på de fire sikringene, dro litt i pluggledningene og forsikret meg om at fordelerlokket satt skikkelig. Jeg tok ut baksetebenken og sjekket at alt var i orden med batteriet.

Ville den stadig ikke starte? Jeg ladet jo batteriet i forgårs og sjekket at den ladet på egen hånd? Startkabler og slepetau var i ferd med å bli handlet på mine vegne. Fy og skam.

Jeg vred om nøkkelen. Takk og lov! Skjitbilen gryntet til liv igjen! Som om ingenting var hendt! Jeg ga gass og den forferdelige feiltenningen var vekk! I glede og forbauselse satte jeg straks avgårde igjen. Kanskje den bare latet som? Jeg svingte av veien ved første anledning. Jeg snudde meg for å rygge inn på snuplassen. Baksetet glimret med sitt fravær.

Så jeg jogget de 300 meterne tilbake til bussholdeplassen og hentet det mens bilen sto på tomgang. Årets første tur. Veldig bra.

Image

Profile  

PostPosted: Tue 12 Apr 2016 07:42 

:lol:

Attachments:
image.jpg
image.jpg [ 52.1 KiB | Viewed 378 times ]

Profile  

PostPosted: Thu 14 Apr 2016 00:08 

Vel blåst!
Jeg skal unngå å nevne papplatene :mrgreen:

Profile  

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 36 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

All times are UTC + 1 hour [ DST ]