It is currently Sun 22 Oct 2017 08:27



All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 40 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: 1978 BMW R100
PostPosted: Fri 20 Sep 2013 09:15 
Offline

Joined: Wed 13 Sep 2006 11:21
Posts: 1852
Location: Lier
Her er mitt café racer prosjekt; en 1981 BMW R100 med litt eldre eikehjul med doble skiver. Det er svenskimport som aldri har vært registrert i Norge så jobb 1 er å få den registrert. Det innebærer litt jobb med bremsene foran, tenningslås og få kjøpt/lånt noen originalpotter som tilsynet er happy med.

Deretter begynner moroa. Dvs. skrelle vekk unødvendige ting og konvertere. Nå blir det ikke den store ombyggingen, mer bolt-on. Det innebærer Tarozzi clip-ons, Tarozzi tilbakeflyttede fothvilere, en-seter rund hekk og annet baklys m.m., halvkåpe, klassisk tanklokk, helt annen instrumentering, annen forskjerm, gaffelforsterker, andre og progressive fjærer foran og bak, miniblinkers, speil på styreendene, Megaton eksos og diverse andre mindre ting. Det jeg er usikker på er fargen. Heller til hvit med en bred signalblå stripe og tynne røde pin-stripes på hver side av den blå, over tank og hekk. Forslag?

Image

_________________
Tesla S85 / XC60 D5 / R53 Cooper S / Corvette C2 Convertible RestoMod / R100 CR


Last edited by Hans V on Fri 29 Nov 2013 17:35, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 1981 BMW R100
PostPosted: Fri 20 Sep 2013 12:31 
Offline
User avatar

Joined: Mon 26 Jun 2006 18:42
Posts: 6424
Location: La fumare
Gratulerer, Hans! dette blir tøft!
Hva med sort med samme stripene? Det var tøft på "Batmobile" i hvertfall!

_________________
En ekte bilentusiast har til enhver tid minst en Fiat!

- 67 Fiat 850 Coupe
- 67 Fiat 850 Spider
- 76 Lancia Beta Montecarlo Spider
- 79 Yamaha RD400 Daytona X 2
- 83 Fiat Panda 45
- 08 Citroen C5 Tourer


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 1981 BMW R100
PostPosted: Fri 20 Sep 2013 14:01 
Offline
User avatar

Joined: Mon 13 Aug 2007 13:59
Posts: 1280
Location: Aust-Agder
Jeg synes du skal gå frem med et godt eksempel og bytte ut boksermotoren med en elektrisk en. Så donerer du motoren til meg, slik at jeg kan drive med dette. :mrgreen:

PS - ser ut til å være et godt utgangspunkt for caféracer du har fått tak i.

_________________
Ymse på 2 og 4 hjul, mest fransk, noe italiensk, nesten ikke noe tysk, amerikansk eller britisk.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 1981 BMW R100
PostPosted: Fri 20 Sep 2013 16:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 27 Jun 2006 00:36
Posts: 2784
Lykke til med å få den der sportslig! ;)


Men, svart med hvite stiper var jo tingen på gamle gode bmwer fra 30 tallet. Tøft er det også! Kan jo ha denne som inspirasjon:


Image


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 1981 BMW R100
PostPosted: Sat 21 Sep 2013 11:45 
Offline

Joined: Wed 13 Sep 2006 11:21
Posts: 1852
Location: Lier
Takk for tips. Er ikke så gira på svart, selv om den klassiske BMW-looken med hvite pin-stripes har vært seriøst vurdert. Heller fortsatt ttil hvitt eller ev. syttitalls BMW-orange (R90S).

Hvis jeg skal følge forslaget ditt Per, hvor skal jeg gjøre av batteriene?

Sportslig og sportslig Ola, spørs hva man sammenlikner med. Utgangspunktet er vel ikke værre en en hvilket som helst Guzzi (bortsett fra LeMans modellene, men de skal man heller ikke gjøre noe med) og de lages det massevis av Guzzi café-racere. BMW'en har i hvert fall ett vesentlig pre; lavt tyngdepunkt.

_________________
Tesla S85 / XC60 D5 / R53 Cooper S / Corvette C2 Convertible RestoMod / R100 CR


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 1981 BMW R100
PostPosted: Sat 21 Sep 2013 12:56 
Offline
User avatar

Joined: Mon 26 Jun 2006 18:42
Posts: 6424
Location: La fumare
Har ikke noe å si hvor kjapp bøyla er, bare du ser cool ut på vei til cafèen!! That`s the spirit!! 8)

Image

_________________
En ekte bilentusiast har til enhver tid minst en Fiat!

- 67 Fiat 850 Coupe
- 67 Fiat 850 Spider
- 76 Lancia Beta Montecarlo Spider
- 79 Yamaha RD400 Daytona X 2
- 83 Fiat Panda 45
- 08 Citroen C5 Tourer


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 1981 BMW R100
PostPosted: Mon 23 Sep 2013 08:50 
Offline

Joined: Wed 13 Sep 2006 11:21
Posts: 1852
Location: Lier
Kom over et youtube-klipp med en gammel BMW som er ganske nær det jeg tenker meg.

Image

_________________
Tesla S85 / XC60 D5 / R53 Cooper S / Corvette C2 Convertible RestoMod / R100 CR


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 1981 BMW R100
PostPosted: Mon 23 Sep 2013 10:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Jun 2006 16:30
Posts: 4790
Location: Byens beste strøk
Tøffe saker Hans, me gler oss til å sjå :D

_________________
Det er bedre å komme i andre enn å gå i seg selv


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 1981 BMW R100
PostPosted: Mon 23 Sep 2013 18:28 
Offline

Joined: Thu 13 Jul 2006 08:50
Posts: 841
Location: Askøy
[hjertesukk]Hva er greia med å sette de femtitallskåpene på sykler fra sytti, åtti og i verste fall nittitallet? Fullstendig stilkræsj i mine øyne, null og niks samsvar i linjene. [/hjertesukk]

_________________
Nå tøyser dere fælt.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 1981 BMW R100
PostPosted: Mon 23 Sep 2013 18:57 
Offline
User avatar

Joined: Wed 28 Jun 2006 20:45
Posts: 2267
Location: Ruken
Er det ikke vanlig at smakspolitiet legitimerer seg når de kommer på døra? :mrgreen:

_________________
En gang skal jeg dra til Kansas City, og kanskje finne oldefars saloon.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 1981 BMW R100
PostPosted: Mon 23 Sep 2013 19:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Jun 2006 16:30
Posts: 4790
Location: Byens beste strøk
EspenO wrote:
[hjertesukk]Hva er greia med å sette de femtitallskåpene på sykler fra sytti, åtti og i verste fall nittitallet? Fullstendig stilkræsj i mine øyne, null og niks samsvar i linjene. [/hjertesukk]

Det som er dritatøft akkurat i trendens peak, er gjerne ikke det, om en tenker ordentlig etter_20_år senere......

Image

.........Men du verden så mye moro man kan ha med slikt, ikke minst for kommende generasjoner.

_________________
Det er bedre å komme i andre enn å gå i seg selv


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 1981 BMW R100
PostPosted: Mon 23 Sep 2013 20:40 
Offline

Joined: Wed 13 Sep 2006 11:21
Posts: 1852
Location: Lier
EspenO wrote:
[hjertesukk]Hva er greia med å sette de femtitallskåpene på sykler fra sytti, åtti og i verste fall nittitallet? Fullstendig stilkræsj i mine øyne, null og niks samsvar i linjene. [/hjertesukk]

Femtitallskåpe? :lol:

Disse R100'ene, som er en syttitallsdesign, ble levert med både styrekåper og helkåper, men ikke halvkåper. Den jeg har bestilt er ikke langt unna styrekåpen på R90/100S og er vel nærmest en rip-off av kåpene Dunstall leverte på den tiden. Poenget, i café-racer ånd, er jo forbedret ytelse gjennom forbedret aerodynamikk - i den grad det har noe betydning for en sykkel på 220 kg og 60 hk... Ideelt sett skulle jeg nok hatt en slankere og rundere tank, men det får bli versjon 2.0. Jeg synes uansett det funker som en kule slik som den jeg linket til - og siden jeg er eier og enesponsor av prosjektet blir det slik. 8)

_________________
Tesla S85 / XC60 D5 / R53 Cooper S / Corvette C2 Convertible RestoMod / R100 CR


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 1981 BMW R100
PostPosted: Mon 23 Sep 2013 21:02 
Offline

Joined: Thu 13 Jul 2006 08:50
Posts: 841
Location: Askøy
Hans V wrote:
Ideelt sett skulle jeg nok hatt en slankere og rundere tank, men det får bli versjon 2.0. Jeg synes uansett det funker som en kule slik som den jeg linket til - og siden jeg er eier og enesponsor av prosjektet blir det slik. 8)


Høres ut som du ideelt sett nok skulle hatt en eldre sykkel. ;) Bare vent, fire år til med smaksjuss på kveldsskole før jeg blir smaksdommer. Och då jävlarr!!!

_________________
Nå tøyser dere fælt.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 1981 BMW R100
PostPosted: Tue 24 Sep 2013 07:10 
Offline
User avatar

Joined: Thu 20 Dec 2007 01:24
Posts: 158
Location: Berrieville
Det viktigste man gjør i det man konverterer en sykkel til en caferacer er å øke fartsfølelsen. Det gjør man ved å montere clip on styre, styre som er montert på toppen av gaffelen. Det øker styrefølelse, men viktigste øker det fartsfølelsen noe vanvittig :D billig trimming som funker.

_________________
Triumph Bonneville=Exon Valdes


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: 1981 BMW R100
PostPosted: Wed 02 Oct 2013 11:24 
Offline

Joined: Wed 13 Sep 2006 11:21
Posts: 1852
Location: Lier
Boxer buddies:

Image

_________________
Tesla S85 / XC60 D5 / R53 Cooper S / Corvette C2 Convertible RestoMod / R100 CR


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 40 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group