It is currently Sun 17 Dec 2017 19:36

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 32 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
PostPosted: Sun 07 Dec 2014 22:08 

Valgte å lage en samletråd for det som går inn og ut av mitt eierskap for tiden.

Røde Robert og Røde Rudolf finnes jo allerede her, så hva skal vi kalle ny-ervervelsen? Riktig nok ennå en bil jeg ikke eier 100 prosent, men deler med noen andre skrudde kompiser for å ha det litt morsomt i vinter:

Damer og herrer jeg gir dere her en rally champion! (står hvertfall det i bakruta) Den Tipo baserte Dedra Integrale!

Image

Har litt planer, men ingen ut over å få den godkjent, litt finere i lakken og god mekanisk.

MiToen fikk montert xenonlys da de orginale lysene er som telys å regne. Ble mye bedre, men er jo ikke optimalt siden jeg mangler lyktespylere og høydejustering. Men godt å ha litt bedre lys i vinter. Nå er det jo orginalt prosjektorlamper på denne slik at det strør ikke lys som en gammel 240 med 8000K fargetemperatur! Nye nighbreaker på fjernlysene ble det også. Hjalp litt.

Profile  

PostPosted: Mon 08 Dec 2014 09:29 

Herlig. Har den samme drivverket som Delta Integrale? Bør i så fall være en morsom vinterbil.

Profile  

PostPosted: Mon 08 Dec 2014 09:44 

Ja. Men den første Deltaen med 8V, ikke den siste med 16V motor i Evo utgtave.

Sitert fritt:
Lancia Dedra and Alfa Romeo 155 are brothers :) . But Dedra Integrale and 155 Q4 have some differences.

[*]Dedra Integrale's engine is like first Delta Integrale - 2.0 8V. 155 Q4 is like Evoluzione 2 - 2.0 16V with coil packs (the same engine like Integrale 16V and Evoluzione 1, but they have ignition with distributor).
[*]Dedra Integrale's 4WD system have torque distribution like Delta Integrale 8V - 56/44 F/R, so more torque to the front. 155 Q4 have torque distribution like Integrale 16V,Evo 1 and Evo 2 - 47/53 F/R, so more torque to the back.
[*]Dedra Integrale's rear differential is open, but have manual lock with button on the dash and this feature can be used at low speed (up to 25km/h). 155 Q4 have Torsen rear differential like Integrale 16V,Evo 1 and Evo 2. It have torque split of up to 5:1.

In short Dedra Integrale use the mechanic of Delta Integrale 8V and 155 Q4 of Delta Integrale Evoluzione 2

Profile  

PostPosted: Mon 08 Dec 2014 12:20 

Tøff bil!

Profile  

PostPosted: Mon 08 Dec 2014 21:59 

strada wrote:
Tøff bil!

Smykke eller ei... Må bare få start på den først. Ingen gnist for øyeblikket --------> Gåen coil er foreløpig mistenkt. Ny fra Uno, Y10, Tempra, Tipo m. fler kommer i morgen, men håper den virker selv om ikke det står noe sted at den kan brukes til Dedra Integrale.
Connector stemmer i følge bilder, men.. Sjangsespill... 8)

Profile  

PostPosted: Tue 09 Dec 2014 21:46 

Vurderte en slik skrotbil (kompliment) for ti år tilbake, den gang bød sittestillingen meg i mot.
Setet må senkes, man sitter som en prest! Ellers er de absolutt en artig bekjennskap. Grattla!

Profile  

PostPosted: Thu 11 Dec 2014 23:21 

Kjørte en slik med flamethrower kit i bakpotta med coil og tennplugg. Skikkelig jøtulflamme, gul og fin! Anbefales! 8)

Profile  

PostPosted: Fri 12 Dec 2014 00:25 

Hadde en sånn som bruks bil to år. Med 190+ cm så var det vanskelig og kose seg bak rattet pga setene men bilene er gode og kjøre. Få tak i noen Integrale-stoler fra samme årstall. De har samme Alcantara og skinner i bunn.

Når alt er i orden i understellet og motor så kan en glede seg over en av tidenes turbomotorer - Lampredi 8v. Aldeles fortreffelig :) Min hadde vært på kur hos Hörmann og hadde finmapping og større downpipe + eksos. Let med lys og lykter etter den downpipen for den gjorde underverker kontra den originale restriktoren....

Mener og huske at min gamle stod avskilta og til salgs for noen få år siden. Hvis noen vet om den så kan du kanskje få nøkka ut hjerne og eksos. Blir en helt annen bil :) BC reg. i sort metallic og grå alcantara.

Profile  

PostPosted: Fri 12 Dec 2014 08:36 

Arvid wrote:
Hadde en sånn som bruks bil to år. Med 190+ cm så var det vanskelig og kose seg bak rattet pga setene men bilene er gode og kjøre. Få tak i noen Integrale-stoler fra samme årstall. De har samme Alcantara og skinner i bunn.

Når alt er i orden i understellet og motor så kan en glede seg over en av tidenes turbomotorer - Lampredi 8v. Aldeles fortreffelig :) Min hadde vært på kur hos Hörmann og hadde finmapping og større downpipe + eksos. Let med lys og lykter etter den downpipen for den gjorde underverker kontra den originale restriktoren....

Mener og huske at min gamle stod avskilta og til salgs for noen få år siden. Hvis noen vet om den så kan du kanskje få nøkka ut hjerne og eksos. Blir en helt annen bil :) BC reg. i sort metallic og grå alcantara.

Må prøve å få tak i det da... :)
I denne sitter det et komplett helt og fint svart Poltrona Frau skinninteriør. At vi kommer til å sitte som prester bryr vi oss lite om tror jeg. Skal se mest ut av sideruten likevel...
Må bare få start pån! Mistenker bensintrykket til å være for lavt. Hjalp litt å sikre god gnist med tenningsmodul og coilbytte. Nye plugger ble montert. Har igjen fordeler og rotor, men dette er gjort rent og bør være greit.

Understellet er stivt og fint med senkefjører og konidempere... Trenger noen nye vinterdekk. Det vil si, så slitte som mulig! :mrgreen:
Noen som vet om et sett som gis bort billig i Vestfold området?

Profile  

PostPosted: Fri 12 Dec 2014 12:59 

Har noen piggfrie i garasjen, hvilken felgdim har du?

Profile  

PostPosted: Fri 12 Dec 2014 15:35 

Forzaalfa wrote:
Har noen piggfrie i garasjen, hvilken felgdim har du?

Tja, lurer på om det er 14 eller 15" orginalfelger. Skal finne ut dette.

Profile  

PostPosted: Mon 15 Dec 2014 01:54 

Gratulerer med morsom doning, kan bli en gøy vinter! :mrgreen:

Arvid wrote:

Ikke den som ligger på Finn vel?

Image

Profile  

PostPosted: Mon 15 Dec 2014 21:56 

Nei dessverre... Min var en -91 med grå alcantara og havna etter kort tid hos en ung kar med blyfot og tom lommebok... Før den igjen havna hos en enda yngre kar med tommere lommebok.

Klassisk oppskrift på en raskt avskiltet og herpa Dedra Turbo :(

Profile  

PostPosted: Fri 19 Dec 2014 11:25 

Dedra prosjektet ble skrinlagt. Ble mye armer og ben, men det var ikke så lett å få start på den som vi trodde. Jeg mistenker noe el. bugs, men de andre ville heller finne en annen sladdevogn. Solgt i deler til en som trengte det til en Delta.

Jeg har imidlertid fundert på å bytte brukernavn her inne. Grunnen til det er flybilletter bestilt til Milano den 18.01.15 for å se på noen aktuelle GT objekt der nede... 8)

Profile  

PostPosted: Fri 19 Dec 2014 18:20 

Da er det selvsagt av stor betyding å bytte brukernavn.

Profile  

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 32 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]