It is currently Mon 21 Aug 2017 10:14

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 12 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sat 11 Oct 2014 11:43 

Det er ikke til å unngå de fleste har fått med seg hva jeg gjør om dagen. Ikke rart siden jeg ikke lar være å promotere meg selv ganske grundig i andre medier.
Jeg vet faktisk ikke hva som får meg til å gå til slike bisarre kjøp av bil. Jeg kan dog driste meg til et forsøk på en forklaring.

I dette tilfellet var det nok en kombinasjon av lyst, pris og ikke minst at denne bilen hadde blitt forlatt på en låve i flere år. Ikke et ordentlig barnfind, men en avglemt og ignorert sak, da eieren forlengst har flyttet til Sverige. Jeg fikk et tips om skuta av en kar som frekventerer vårt lokale Cars & Coffee. Man kan se det slik at all frivillig jobb med C&C kanskje gir noe tilbake.

Med en rull penger i baklomma bar det avsted langt ute i ødemarken for å bivåne vognen. Gårdeieren som hadde lagret bilen, hadde ladet batteriet og startet opp bilen før vi kom allerede dagen før. Han kunne fortelle at bilen hadde startet tvert.

Det som møtte oss var en bil som var svært matt i lakken, og rundt pyntelistene var det et godt lag med grønske. Bilen må ha stått ut i en periode, det er jeg sikker på. Karosseriet ellers så utrolig bra ut, med kun et par overflaterustflekker. Innvendig var bilen nærmest som ny. To runder rundt låven og bil og penger skiftet eier. Jeg kjørte min bil og kompisen Lincoln på vei hjemover på humpete grusveier. Etter kun en halv mil, ringer kompisen med følgende melding: Fy flate så god den er å kjøre. Ved første bensinstasjon byttet vi bil, og jeg fikk prøve skuta. Kompisen hadde rett, bilen var en drøm å kjøre. Helt stille i kupéen og følelsen av kjøre på skyer kan vel beskrive det best.

Vel hjemme i garasjen ble det fort konstatert at bilen kunne rubbes og poleres for å få tilbake sin opprinnelige glans. Veldig moro er det at bilen stort sett har originallakk. Kun en bakskjerm og bagasjelokket ser ut til å ha vært opplakkert. Poleringsjobben ble et mareritt med 12 kvaderatmeter bil, men nå glinser lakken igjen.

Flere har prøvd bilen, og deriblant store skeptikere til en sånn biltype, men alle har vært nødt til å innrømme at den er fantastisk fin å kjøre med.

Siden bilen hadde stått i flere år, var det selvsagt manglende PKK, og spenningen var stor da den ble kjørt på kontroll. Alt virket tight, men man vet jo aldri. Gleden og lettelsen var stor da bilen skled igjennom uten en eneste mangel.

Slik er ståa nå rett før vinteren. Bilder skal jeg spandere så fort jeg får en god anledning til det.

Profile  

PostPosted: Sat 11 Oct 2014 11:50 

Interiøret i bilen har en fargekode som heter Saddle Brown og er i velour. Teppene har shag pile profil og det betyr svært tykt og flossete. Om amerikanerne gjorde treverket i simpel plast for å spare penger vites ikke, men den offisielle uttalelsen, er at No trees harmed.
Ikke et rift i interiøret, og alt ser nærmest ut som nytt etter snart 40 år, så noe godt materialvalg har det nok blitt brukt.

Image

Profile  

PostPosted: Mon 13 Oct 2014 15:18 

Er det en sånn der en tar med seg spade og trillebår for å rydde i kofferten?

Kun 12 kvadratmeter? Er det en ekstra liten utgave?

ps. Bildet virker ikke.

Profile  

PostPosted: Mon 13 Oct 2014 16:37 

Bildet var nok ment å være dette:
Attachment:
15316170619_da051dd3d8_c.jpg
15316170619_da051dd3d8_c.jpg [ 125.33 KiB | Viewed 1194 times ]

Profile  

PostPosted: Tue 14 Oct 2014 09:32 

Se den du, si meg - hvordan er den å kjøre barføttes?
Ser for meg en noe statisk manke på herr Grappa. Nærsagt samme hvilken bil det er snakk om (av hva vi her inne ville tatt oss bryet med) er slike historier trivelige, med tanke på hva disse prises til er det jo rett ut merkelig de ikke er å se på hvert gatehjørne.

Profile  

PostPosted: Tue 14 Oct 2014 19:10 

asn wrote:
[...] med tanke på hva disse prises til er det jo rett ut merkelig de ikke er å se på hvert gatehjørne.

Nå er vi i Norge asn. Den er med andre ord rett og slett for billig.

Profile  

PostPosted: Tue 14 Oct 2014 20:15 

For en sofa! Elvis lever.

Profile  

PostPosted: Fri 17 Oct 2014 19:51 

Ja, Elvis lever. I alle fall den speilhengende typen som asn så generøst skjenket meg i fjor!

Profile  

PostPosted: Fri 17 Oct 2014 19:51 

Ja, Elvis lever. I alle fall den speilhengende typen som asn så generøst skjenket meg i fjor!

Profile  

PostPosted: Sun 19 Oct 2014 13:17 

Han er litt av en sjarør!
Tar meg serv i å like denne kannonen mer og mer, nesten helt uten noen form for ironi!

Profile  

PostPosted: Mon 20 Oct 2014 12:18 

asn wrote:
Tar meg serv i å like denne kannonen mer og mer, nesten helt uten noen form for ironi!

Det er ikke pent å lyve..

Profile  

PostPosted: Mon 20 Oct 2014 12:23 

Joda, vognen har noe ved seg. De fleste av disse kom i bonbonfarger, så denne er nok litt kjedelig i så måte, men jeg liker farvekombinasjonen.
Vel i god tradisjon er den selvfølgelig til salgs, men ut i fra responsen, eller skal vi si manglende respons, overvintrer den kanskje her i gården. Tørst er den og stor plass tar den. Det er med andre ord en ekte amerikansk full-size!

Jeg sliter med bildeinnlegging fra i-pad??

Profile  

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 12 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]