It is currently Thu 19 Oct 2017 23:40

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 30 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: Røde Robert
PostPosted: Fri 12 Dec 2014 00:40 

Hans V wrote:
Vel, muligens kan man kanskje finne en OK Indy uten å måtte pantsette sin førstefødte.

Generelt har Indy steget mer enn 100% i år, men markedet spriker. Det finnes noen dårlige biler hist og her, men gode blir verdsatt høyt. 135k Euro var det en fin en som gikk for i EU i høst.

Nå er QP III for tur, men jokeren er Kyalami. Den er det såpass få av at det er vrient å finne en god indikator på markedspris, og det er nok mulig å plukke opp en slik for under 50k Euro fremdeles.

Og Merak da, de kan du finne rimelig i Norge og Sverige. Det gikk en på eksport til Hellas i sommer, og det var franskmenn og italienere som kom for å se på min gamle sorte, som nå er solgt til en ukjent. Markedet i Sverige tømmes også, for to uker siden gikk to Khamsins til Nederland.

Ferrari 308 GT4? Det er en trivelig vogn som er enkel å skru på. Min bror har noen slike, og han har hatt familetur med to små i baksetet på flere turer.

Profile  

PostPosted: Fri 12 Dec 2014 13:00 

Digger QP, forutsatt at det er mk1 eller mk5, variantene derimellom kan du få billig av meg - og åpenbart mange andre. 8) Kyalami kunne ha vært noe, men det aner meg at det er en krevende elskerinne. Skulle jeg velge å gå i en slik "oddball"-retning ville jeg tatt den helt ut og gått for en Bristol 603 eller 412. De er faktisk overraskende overkommelige enda (http://www.pistonheads.com/classifieds/ ... pe/2938248). Verken GT4 og Merak tiltaler meg noe særlig. De blir verken fugl eller fisk; sportsbiler som ikke er spesielt sportslige. Da vil jeg heller ha en fin Bertone-coupe. Men, nå er jeg fornøyd med valget denne gangen og så får vi se hva som er mulig om et par-tre år når det er på tide med noe nytt....

Profile  

PostPosted: Fri 12 Dec 2014 14:54 

Ja, kos deg meg godbilen du har. Skikkelig råtass som tåler brukt. Kan egentlig vanskelig forestille meg at man trenger mer ytelse enn en slik en har.

Tror ikke du skal se på Merak og GT4 som sportsbiler, de er heller "sportslige GT-vogner", altså turvogner. De går jo ikke bedre enn en vanlig moderne Golf, men er virkelig trivelige biler synes jeg. Dessuten har de plass til (små) barn i baksetet.

QP5 kunne jeg veldig gjerne tenke meg, men sliter med å finne en god nok unnskyldning til å eie en slik. Som bruksbil klarer den ikke å dekke alle egenskapene jeg verdsetter så høyt hos min Multipla. Som entusiastbil blir den liksom litt overføldig, for der har jeg god dekning.

Hva med et treff en gang på nyåret? Må jo få inspisert gromvogna.

Profile  

PostPosted: Fri 12 Dec 2014 21:29 

Å vurdere de mest utenkelige alternativ er jo den største gleden med å kjøpe bil :) Selv om impulskjøpene gir de beste historiene når sårene har grodd og økonomien er i balanse igjen.

Lenge siden sist jeg kjørte Exige sist, men tregt har liksom ikke vært blant de fremste karakteristikkene. Synes de vanlige går friskt og de ulike kompressormatede versjonene... behandles med forsiktighet. Men jo, karakteristikken er såpass langt unna overfloden av drag i en P-turbo som det blir. Og de Larini-greiene blir i overkant om man skal kjøre et stykke. Horses for courses, smak og behag. Du har definitivt valgt den mest komplette bilen :)

Profile  

PostPosted: Fri 12 Dec 2014 23:05 

Inspirert av tw ønske om fremsnakking av 911, kan jeg konstatere at det for meg er det noe med Porscher, spesielt 911'er. De kan fremstå som vanlige, glatte, kjedelige, estetisk lite tiltalende og ofte kjøres av folk man ikke vil assosieres med. Men etter å ha kjørt en del 911 så vokser de virkelig på en. Kombinasjonen av praktikalitet, kvalitet og kjøreglede er vanskelig å matche. Kanskje kompetent på grensen (eller for mange, over) til det kjedelige, men det funker for meg. Samt at 911 for meg har personlighet - og som Samuel L. Jacksons rollefigur sier i Pulp Fiction; "personality goes a long way". Så kan jeg være enig med Gopp om at det i dette tilfellet er i overkant mye effekt og skyv for hva man kan trenge eller kunne utnytte.

Profile  

PostPosted: Wed 01 Apr 2015 23:55 

Etter et ikke helt ubetydelig bidrag til den norske statskassen. Jada, jeg skal få vatret opp skiltet i morgen.

Attachments:
image.jpg
image.jpg [ 39.49 KiB | Viewed 1079 times ]

PostPosted: Thu 02 Apr 2015 20:07 

Nuova GT.

Attachments:
image.jpg
image.jpg [ 83.13 KiB | Viewed 1056 times ]
image.jpg
image.jpg [ 119.25 KiB | Viewed 1056 times ]

PostPosted: Sun 12 Apr 2015 22:33 

God bil! Du må jo ha gått på veggene av kjørelyst hvis den ikke har hatt skilt før nå? ;)

Profile  

PostPosted: Sun 12 Apr 2015 23:57 

Tja. Om man har det travelt på de vanlige måtene (jobb, familie, påskehelvete etc.) ble det jo egentlig ikke spårtsvognsføre i området før denne uka. Og så er det kanskje kø hos han Bill Sakkyndige.

Men nå må vi få se deg på E18 og omegn da! Slik kilometersyke kan vi ikke ha noe av! ;)

Profile  

PostPosted: Mon 13 Apr 2015 01:10 

[gyllen mulighet]unnskyld, jeg glemmer stadig at det ikke er like fint vær på østlandet[/gyllen mulighet]

Profile  

PostPosted: Mon 13 Apr 2015 11:49 

Skiltene kom på i påsken. Måtte vente til etter 20. mars for å få et års bruksfradrag til. Har rukket å kjøre opp et par tanker 98-oktan på både E18 og omkringliggende veier. Senest Cars&Coffee på Øvrevoll i går. Særdeles kompetent bil, svært rask og veiholdning av en annen verden. Synes automaten var litt lat, frem til jeg fant ut det var om lag cm gasspedal etter der den først butter. Når man presser den helt ned er det skikkelig respons. Rattgiringen er faktisk ganske så underholdende, bare man henger med aksellrasjonen og får giret tidsnok.

Kanskje på tide med litt dekksparking på Vitos eller Smak av Italia i Slemmestad?

Profile  

PostPosted: Thu 21 May 2015 07:51 

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=58279837
Da ble dette et relativt kort bekjentskap. Som nevnt en særdeles kompetent vogn i nydelig stand. For å ha det moro i en slik bil må man imidlertid opp i farter som kvalifiserer til ubetinget fengselsstraff - og under det er det behagelig, men litt kjedelig. I hvert fall for en som bare brukes til meningsløse turer i områder hvor jeg har lite lyst til å grisekjøre. Automat er nok heller ikke helt tingen for meg. Jeg valgte derfor å prøve markedet, fikk god respons, det ble sågar en aldri så liten budrunde - og jeg valgte å akseptere et bud som innebar en særdeles god handel for meg - og et nytt godt hjem for dette smykket. Jeg er derfor klar for nye bileventyr - og det ser ut til at det blir noe heelt annet. Stay tuned. 8)

Profile  

PostPosted: Thu 21 May 2015 09:48 

Jeg liker hvordan Porschehoder og tildels BMWrumper liker å ramse opp tilvalgslistene bilen er levert med, selvsagt inkludert de korrekte kodene. Ordnung muss sein! Grattis med salg!

Profile  

PostPosted: Thu 21 May 2015 12:13 

Tilvalgssjuka er ikke langt unna når du selger på det amerikanske markedet. "Alt er standard" høres kanskje litt for sosialistisk ut?
Grattis med salg uansett!

Profile  

PostPosted: Thu 21 May 2015 18:59 

Tilvalg er svært viktig i Porschekretser og som annonsør må man jo markedsføre seg mot målgruppen. På Porscheforumet er det en del som har tilvalgslista som en del av signaturen. Spesielt stas er M030 - sportsunderstell og 491 - diffsperre.

Profile  

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 30 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 1 hour [ DST ]