It is currently Mon 26 Jun 2017 19:25



All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 359 posts ]  Go to page Previous  1 ... 20, 21, 22, 23, 24  Next
Author Message
 Post subject: Re: Scuderia Toten
PostPosted: Fri 25 May 2012 09:12 
Offline
User avatar

Joined: Sun 06 May 2007 18:55
Posts: 643
Location: Engelsviken
Gratulerer med en konkurransedyktig bil! Kjipt med remhjulet.. Skal registerhavari kunne foregå uten ventilsalat på orginal motor? Krysser fingrene for at det ikke er fullt havari, og at dere er tilbake til St.Hans.

_________________
Trau keinem ohne Uno!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Scuderia Toten
PostPosted: Fri 25 May 2012 09:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Feb 2007 10:15
Posts: 634
Location: Skreia
Lucky wrote:
Gratulerer med en konkurransedyktig bil! Kjipt med remhjulet.. Skal registerhavari kunne foregå uten ventilsalat på orginal motor? Krysser fingrene for at det ikke er fullt havari, og at dere er tilbake til St.Hans.


På originalen er det berre å sette på ny reim og køyre vidare! Som du ser av bileta før i tråden er det ganske djupe skåler i stempela der ventilane skal ferdast i åpen tilstand. Men no var det jr. som førde balja når det hendte og han er ikkje så alt for van med ulydar fra motorar. Han kan ikkje fortelje meg om det skjedde ved turtalls sperra, eller litt lenger ned i registeret. Men han er ganske sikker på at den ikkje går lengre :lol:

Først er det Cagivaen, som han også har tatt motoren på :shock: , som må bli ferdig. Kjedelig og ikkje ha sykkel i finveret.. Deretter blir det Viper skruing.

_________________
Image

-54 BSA B33 / -77 FIAT 127 Special, Edizione Abarth / -77 FIAT 128 3P / -81 Camp-Let GT / -94 FIAT Punto " Viper" Edizione Corsa / -11 FIAT Grande Punto / -13! Alfa Romeo 159 SW TI


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Scuderia Toten
PostPosted: Wed 06 Jun 2012 20:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Feb 2007 10:15
Posts: 634
Location: Skreia
Ja, ja, ja da er galskapen avdekket:

Image

Image

Pilene viser hvor det har vært kontakt..... ved bortimot 7000 rpm. Dette er de synlige skadene, bunndelen snurrer pent, ikke noe ulyder, lugging, skraping av noe slag når jeg dreier rundt.

Så da er spørgesmålet: - Hva nu? Går vi på med krum hals og bytter alle ventiler og styringer og håper på det gjør susen?

Eller; - Noen som har en 1242 til overs???

Men da har vi lært noe nytt, en 1242 med 0.8 mm høvla topp tåler ikke å miste nedre reimhjul....

Tror ikke det blir noe St.Hans ræs på Scuderia Toten.. :(

Arve V

_________________
Image

-54 BSA B33 / -77 FIAT 127 Special, Edizione Abarth / -77 FIAT 128 3P / -81 Camp-Let GT / -94 FIAT Punto " Viper" Edizione Corsa / -11 FIAT Grande Punto / -13! Alfa Romeo 159 SW TI


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Scuderia Toten
PostPosted: Wed 06 Jun 2012 22:41 
Offline

Joined: Fri 12 Oct 2007 20:22
Posts: 245
Location: Rennebu
Jeg hadde bare byttet ventiler og satt motoren sammen igjen. Ventilstyringene ser du vel eventuelt om har tatt skade når du har fjernet ventilene, men med mindre det er sprekker i dem så er det vel ikke nødvendig å bytte dem.

_________________
Knut Erik Halgunset

Image


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Scuderia Toten
PostPosted: Fri 08 Jun 2012 10:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Feb 2007 10:15
Posts: 634
Location: Skreia
There is hope in the hanging snore!! :mrgreen:

Har konferert med ePER og Dr. FIRE, vi er enig om at ventilene på 1108 og 1242 er like. Så da blir det litt kvalitetstid i garasjen med mitt nye puslespill.

Ju, ju! Rudskogen "HERE WE COME"

_________________
Image

-54 BSA B33 / -77 FIAT 127 Special, Edizione Abarth / -77 FIAT 128 3P / -81 Camp-Let GT / -94 FIAT Punto " Viper" Edizione Corsa / -11 FIAT Grande Punto / -13! Alfa Romeo 159 SW TI


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Scuderia Toten
PostPosted: Sat 09 Jun 2012 20:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 27 Jun 2006 00:36
Posts: 2784
Spørs om rådelagerene har satt pris på den nærkontakten da.. Tror jeg ville byttet de også!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Scuderia Toten
PostPosted: Sat 09 Jun 2012 22:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Feb 2007 10:15
Posts: 634
Location: Skreia
Veglia Borletti. wrote:
Spørs om rådelagerene har satt pris på den nærkontakten da.. Tror jeg ville byttet de også!


Ja, det er jeg også spent på :wink: må jo ha litt å skru på utover sommeren :mrgreen:

Knuste jo en 156 topp engang, den så mye værre ut. Så vidt jeg vet går den motoren ennå uten skifte av rådelager.
Men må jeg bytte senere, så vet jeg hvorfor.

_________________
Image

-54 BSA B33 / -77 FIAT 127 Special, Edizione Abarth / -77 FIAT 128 3P / -81 Camp-Let GT / -94 FIAT Punto " Viper" Edizione Corsa / -11 FIAT Grande Punto / -13! Alfa Romeo 159 SW TI


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Scuderia Toten
PostPosted: Mon 11 Jun 2012 19:36 
Offline

Joined: Thu 31 Aug 2006 15:04
Posts: 1414
Location: Kristiansand
Arve V wrote:
Det vart endå meir tydeleg at fjøyrene er alt for mjuke, for no gikk det nok for fort til at dei greidde å henge med. Så innan det er gjort noko med hjulopphenget er nok årets oppnavn "krengekua"


Har et oppsett Eibach/Bilstein liggende som knapt er brukt. Det vil si, bitene til bakenden har aldri vært montert og det foran er kun brukt til en ren transportetappe på ca 30 mil. Senker 30/30. Nypris var over 7500,- (kvitteringer finnes selvsagt), vurderer salg for 5000,-. Noe for dere?

_________________
A woman walks into a bar and asks the bartender for a double entendre. So he gives her one.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Scuderia Toten
PostPosted: Mon 11 Jun 2012 20:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Feb 2007 10:15
Posts: 634
Location: Skreia
epifant wrote:
Arve V wrote:
Det vart endå meir tydeleg at fjøyrene er alt for mjuke, for no gikk det nok for fort til at dei greidde å henge med. Så innan det er gjort noko med hjulopphenget er nok årets oppnavn "krengekua"


Har et oppsett Eibach/Bilstein liggende som knapt er brukt. Det vil si, bitene til bakenden har aldri vært montert og det foran er kun brukt til en ren transportetappe på ca 30 mil. Senker 30/30. Nypris var over 7500,- (kvitteringer finnes selvsagt), vurderer salg for 5000,-. Noe for dere?


Takk for omtanken, til gatebruk er nok det oppsettet midt i blinken, men til ræs er det alllllt for mjukt. Det vi har nå senker 60/60 og bilen kjennes steinhard ut når den står i ro. Men når det begynner å dra seg til blir det for soft. Når jeg får tatt de riktige måla blir det nok kjøpt inn noe kraftigere saker fra daemon tweeks. De har fjærer opp mot 1000 pund til noen hundrelapper. Utfordringa med gnagere er å få de stive nok bak, så forhjula få jobbe med det de skal uten å henge i løse lufta.

Men takk for tilbudet. :D

_________________
Image

-54 BSA B33 / -77 FIAT 127 Special, Edizione Abarth / -77 FIAT 128 3P / -81 Camp-Let GT / -94 FIAT Punto " Viper" Edizione Corsa / -11 FIAT Grande Punto / -13! Alfa Romeo 159 SW TI


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Scuderia Toten
PostPosted: Thu 19 Jul 2012 15:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Feb 2007 10:15
Posts: 634
Location: Skreia
Tja, vi har da fått kjørt løp siden sist, med lånt motor :mrgreen:

Det siste stuntet ser slik ut:

Image

Image

Image

Så kan jo dere fundere på hva dette skal være godt for... Fjærene til Fritz kan kjøpes billig om noen vil ha de. :mrgreen:

Kommer med tilbakemelding etter 4.august om dette var noen god idè.

_________________
Image

-54 BSA B33 / -77 FIAT 127 Special, Edizione Abarth / -77 FIAT 128 3P / -81 Camp-Let GT / -94 FIAT Punto " Viper" Edizione Corsa / -11 FIAT Grande Punto / -13! Alfa Romeo 159 SW TI


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Scuderia Toten
PostPosted: Thu 19 Jul 2012 17:47 
Offline

Joined: Mon 26 Jun 2006 18:06
Posts: 6001
Location: Østenfor sol og vestenfor måne
Hmm, kommer til å bli hard påkjenning på festene til gjengestengene dersom dere bruker curbsen aktivt. Ryker godset der disse er festet så spretter fjæra ut og da kan det bli moro. Hva er galt med tradisjonell drop-stop med wire eller bånd?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Scuderia Toten
PostPosted: Mon 23 Jul 2012 08:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Feb 2007 10:15
Posts: 634
Location: Skreia
rpm wrote:
Hva er galt med tradisjonell drop-stop med wire eller bånd?


Vet ikke jeg vel! :mrgreen:

Dette var en meget enkel operasjon, så får vi se hvordan det går.... Kom gjerne med forslag, Scuderia Toten er åpen for det meste som kam få lørja til å gå fortere... :D

rpm wrote:
Hmm, kommer til å bli hard påkjenning på festene til gjengestengene dersom dere bruker curbsen aktivt. Ryker godset der disse er festet så spretter fjæra ut og da kan det bli moro.


Ja det kan bli "morro". Det er påkjenningen til gjengestengene jeg også er spent på. Vi får holde oss unna curbsen da... :roll:
Bare sånn for ordens skyld, toppen av gjengestaven er festet i traversen, ikke karosseriplater. Slik:

Image

Festet i hullet der bumpstopper'n skulle ha vært..... rustet bort gitt, bare filler igjen :mrgreen:

_________________
Image

-54 BSA B33 / -77 FIAT 127 Special, Edizione Abarth / -77 FIAT 128 3P / -81 Camp-Let GT / -94 FIAT Punto " Viper" Edizione Corsa / -11 FIAT Grande Punto / -13! Alfa Romeo 159 SW TI


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Scuderia Toten
PostPosted: Wed 25 Jul 2012 13:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Feb 2007 10:15
Posts: 634
Location: Skreia
Toppen satt sammen igjen med "nye" ventiler fra veslebror 1108. Ser ut som det skal gå bra det. Bare få målt klaringer og evt. Shimset om litt så er den klar.

Hvem var det som hadde assortert utvalg av shims til disse??

Image

Som dere ser, nå kjører vi skarpt, ikke no rødfis lenger.

He,he

_________________
Image

-54 BSA B33 / -77 FIAT 127 Special, Edizione Abarth / -77 FIAT 128 3P / -81 Camp-Let GT / -94 FIAT Punto " Viper" Edizione Corsa / -11 FIAT Grande Punto / -13! Alfa Romeo 159 SW TI


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Scuderia Toten
PostPosted: Wed 25 Jul 2012 16:29 
Offline

Joined: Mon 26 Jun 2006 18:06
Posts: 6001
Location: Østenfor sol og vestenfor måne
Jeg trenger en stor tom trekasse til lagring av noen Marna-deler. Så hoster du opp en ammokasse så kan du få plukke i shims-skrinet. :lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Scuderia Toten
PostPosted: Wed 25 Jul 2012 16:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Feb 2007 10:15
Posts: 634
Location: Skreia
rpm wrote:
Jeg trenger en stor tom trekasse til lagring av noen Marna-deler. Så hoster du opp en ammokasse så kan du få plukke i shims-skrinet. :lol:


Jeg er litt glad i den kassa der, den rommer akkurat en FIRE topp uten kam, så den er flittig brukt i det siste :D

Men jeg kan jo høre med broder'n om han har flere. Han er sånn kriger på hobbybasis. Jeg skulle vel egentlig hatt en kasse til 12-7 ammo. :mrgreen:

_________________
Image

-54 BSA B33 / -77 FIAT 127 Special, Edizione Abarth / -77 FIAT 128 3P / -81 Camp-Let GT / -94 FIAT Punto " Viper" Edizione Corsa / -11 FIAT Grande Punto / -13! Alfa Romeo 159 SW TI


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 359 posts ]  Go to page Previous  1 ... 20, 21, 22, 23, 24  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group