It is currently Mon 11 Dec 2017 09:46

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 1 post ] 
Author Message
PostPosted: Mon 13 May 2013 22:59 

På grunn av familieforøkelse og flytting til større hus med mindre gårdsplass, ser jeg meg nødt til å selge Varulven.
Varulven har jeg hatt mye nytte og glede av, en fantastisk bil på mange måter. Meget stor plass, 2 meters flatpakker går rett inn når baksetene er lagt ned.
Det er en 1984 Citroën CX 2500 Diesel Break, der jeg har betalt den siste årsavgifta, så da er den å anse som veteran allerede nå.
Bilen er et meget bra eksemplar av arten, disse Dieselbreak'ene ble som regel hardt brukt og forsvant fort. Denne har nok hatt et godt liv, overraskende lite rust til å være en CX. Understell/bærende er veldig bra, hydralikkrørene er rustfrie, hydralikken fungerer perfekt. Både heving, senking, bremser og Diravi fungerer som det skal! Motoren er også meget god, bruker ikke olje, starter lett og går godt. Girkassa har dårlig synkronisering i 3. og 4.gir, men fungerer helt fint om man vet om det. Jeg har byttet følgende i 2013 : Begge drivakslinger foran, komplette, fabrikknye. Registerreim m/strammer, dieselpumpereim m/strammer, nedre venstre bærekule, bakre eksospotte, 4 nye piggdekk (Gislaved NordFrost5). Sommerhjulene på alufelger er meget bra. Alt av lys osv virker som det skal. Bilen har noe kosmetisk rust, og dårlig lakk. Uvanlig hel og fin i interiøret. Mangler støtfangerhjørnene bak. Varmeapparatet står fast på varme, tror noe har hoppet av. El.vinduene virker, men må styres på vei opp. Kunne gjerne tenkt meg å beholde denne, da den er fantastisk å kjøre, og utrolig billig i drift, samt at den blir veteran fra nyåret. Men nå er det andre prioriteringer :) Pris er jeg usikker på, kom med bud. Følger med en del deler, bl.a nye ventilerte skiver bak (utrolig vanskelig å få tak i), klosser bak, midtre eksosanlegg, håndbremsdeler m.m.

Bilder, tatt i kveld :

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

75/94'Range Rover Classic 3,9EFI
76'Fiat 131S
78'Autobianchi A112
79'Fiat 2000
79'VW Transporter T2
80'Fiat 126P
80'Renault Fuego 2,0TX
87'Fiat Croma
00'Audi A8 TDI Quattro
03'Ford Mondeo TDCI
05'Mercedes E220 CDI

Profile  

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 1 post ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]