It is currently Mon 26 Jun 2017 22:33



All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 54 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject: Re: Auksjonsnytt
PostPosted: Sun 08 Dec 2013 15:45 
Offline
User avatar

Joined: Wed 28 Jun 2006 20:45
Posts: 2267
Location: Ruken
Forzaalfa wrote:
Fantastisk bil! Hvor mange "Facelift" stradaler er laget tro? Syns det passer bedre med enkle lykter på denne.

Om jeg forstår deg rett er alle Stradalene bortsett fra museumseksemplaret "facelift". Eksemplaret man vanligvis ser avbildet står på Museo Storico og har disse trippel-lyktene, et annerledes panser, mangler luftinntakene til kupeen bak forhjulene og en del andre nerdedetaljer.

Årsaken til at Alfa hasteinnførte luftinntaket bak forhjulene var forresten ganske vill: under testkjøringen holdt Consalvo Sanesi på å bli kvalt. På max rpm (9600) i toppfart sugde åtteren nemlig i seg all lufta fra både motorrommet og kupeen med nesten katastrofalt resultat. Luftinntakene foran bakhjulene var ikke nok til å forsyne de åtte traktene i motorrommet og Lucas-systemet. Balansert inntaksboks, ram-air og slike dusterier holdt de ikke på med :)

_________________
En gang skal jeg dra til Kansas City, og kanskje finne oldefars saloon.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Auksjonsnytt
PostPosted: Mon 06 Jan 2014 20:48 
Offline
User avatar

Joined: Wed 28 Jun 2006 20:45
Posts: 2267
Location: Ruken
Se hva som skjer når de kule gutta til slutt får satt seg inn i en: http://www.hemmings.com/classifieds/car ... 41079.html

Om Gooding & Company oppnår den prisen kan jo bli interessant å se, dersom ikke samleren som slår til er alt for eksentrisk og den blir kjent, da ...

_________________
En gang skal jeg dra til Kansas City, og kanskje finne oldefars saloon.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Auksjonsnytt
PostPosted: Mon 06 Jan 2014 21:03 
Offline
User avatar

Joined: Mon 28 Mar 2011 17:06
Posts: 1707
Location: Oslo
http://www.rmauctions.com/lots/lot.cfm?lot_id=1064169

For et dashboard!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Auksjonsnytt
PostPosted: Mon 06 Jan 2014 21:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 27 Jun 2006 13:52
Posts: 6054
Location: Dritschpa!
strada wrote:
http://www.rmauctions.com/lots/lot.cfm?lot_id=1064169

For et dashboard!



For en bil!!!

_________________
All the world's a stage


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Auksjonsnytt
PostPosted: Tue 07 Jan 2014 15:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 08 Aug 2006 17:13
Posts: 3815
Location: Palazzo Baroni 
Det der hadde jo ikke vært direkte feil å hatt stående på låven! Steike..

_________________
Ta til fornuften, svev i luften! NGR


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Auksjonsnytt
PostPosted: Tue 07 Jan 2014 16:25 
Offline
User avatar

Joined: Mon 28 Mar 2011 17:06
Posts: 1707
Location: Oslo
Den auksjonskatalogen var jo helt vanvittig. DKW van, Multipla, D-type, Grosser 6 dørs 600 jordebil, Isetta, 037, 959 for Ringenpiloter, 23 window VW buss, masse jænkiskrammel osv. Drømmegarasjen.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Auksjonsnytt
PostPosted: Fri 17 Jan 2014 15:32 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Mon 03 Apr 2006 04:03
Posts: 189
http://bil.aftenposten.no/bil/Norsk-Fer ... tkwHPTuJ14

_________________
Ingen over, ingen ved siden.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Auksjonsnytt
PostPosted: Fri 17 Jan 2014 15:46 
Offline
User avatar

Joined: Mon 13 Aug 2007 13:59
Posts: 1274
Location: Aust-Agder
administrator wrote:
http://bil.aftenposten.no/bil/Norsk-Ferrari-solgt-for-syv-mill-59690.html#.UtkwHPTuJ14


Et intervju med forrige eier i 2003:
http://www.bt.no/bilogmotor/article91871.ece

_________________
Ymse på 2 og 4 hjul, mest fransk, noe italiensk, nesten ikke noe tysk, amerikansk eller britisk.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Auksjonsnytt
PostPosted: Fri 17 Jan 2014 18:50 
Offline

Joined: Wed 13 Sep 2006 11:21
Posts: 1851
Location: Lier
PerI wrote:
administrator wrote:
http://bil.aftenposten.no/bil/Norsk-Ferrari-solgt-for-syv-mill-59690.html#.UtkwHPTuJ14


Et intervju med forrige eier i 2003:
http://www.bt.no/bilogmotor/article91871.ece


En kollega av meg vokste opp som nærmeste nabo til denne samleren på Osterøy og selv om han er null bilinteressert har han fortalt om denne samlingen i årevis. Min kollegas bror ekstrajobbet med å vedlikeholde bilene og fikk som motytelse lov til å låne noen av bilene fra tid til annen. Bl.a. denne Ferrarien, som de har cruiset en del med i Bergen. Størst stas var det visst med en massiv åpen 2-seters 1938 Cadillac. Den ene bilen aldri noen fikk lov å låne var en førekrigs Rolls som bl.a. ble benyttet til kongefamiliens flukt fra tyskerne.

_________________
i3 / XC60 D5 / R53 Cooper S / Corvette C2 Convertible RestoMod / R100 CR


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Auksjonsnytt
PostPosted: Sat 18 Jan 2014 00:39 
Offline
User avatar

Joined: Wed 28 Jun 2006 20:45
Posts: 2267
Location: Ruken
GTF? Hva er det?

Herlig bil uansett hva man kaller den, og Pininfarinas 250 coupé og cabriolet var vel som Borge sier, de første "samlebåndsproduserte" Ferrariene. Får nå bare håpe den ikke blir slaktet og forvandlet til en NART Spyder replika eller noe annet sekulært millionærjalla.

_________________
En gang skal jeg dra til Kansas City, og kanskje finne oldefars saloon.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Auksjonsnytt
PostPosted: Sat 18 Jan 2014 22:28 
Offline
User avatar

Joined: Wed 28 Jun 2006 20:45
Posts: 2267
Location: Ruken
tw wrote:
Se hva som skjer når de kule gutta til slutt får satt seg inn i en: http://www.hemmings.com/classifieds/car ... 41079.html

Om Gooding & Company oppnår den prisen kan jo bli interessant å se, dersom ikke samleren som slår til er alt for eksentrisk og den blir kjent, da ...


Solgt for USD 176.000 :o
I følge de som tittet på den var den som ny. Alt var "showroom" og "Pebble Beach" og tilsynelatende uberørt av menneskehender.

_________________
En gang skal jeg dra til Kansas City, og kanskje finne oldefars saloon.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Auksjonsnytt
PostPosted: Sun 19 Jan 2014 21:18 
Offline

Joined: Thu 13 Jul 2006 08:50
Posts: 841
Location: Askøy
På tide du handler en ny en da, tw? :) Mens de ennå er mulig å hanke inn for oss uten trust fund, rike onkler i junaiten eller Escort mk1 i innbytte...

_________________
Nå tøyser dere fælt.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Auksjonsnytt
PostPosted: Sun 19 Jan 2014 23:34 
Offline
User avatar

Joined: Wed 28 Jun 2006 20:45
Posts: 2267
Location: Ruken
He he. Blir nok kjekk forumhelt i den internasjonale oppsetningen av Internet - Not the Movie en stund til.

Morsomt å se at samlerkorpset har "oppdaget" Montreal, men samtidig litt trist at de så smått begynner å forsvinne ut av rekkevidde for andre enn relativt velbeslåtte bilentusiaster. Men ... det måtte kanskje skje med Alfa Romeos nest dyreste etterkrigsbil. Ulempen er selvfølgelig også at de interessante tekniske Montrealtrådene på alfabb.com nå bare handler om dollar, og at alle plutselig har supergod greie på hva som gjemmer seg under Gandinis plåt. Men men. Business er business.

_________________
En gang skal jeg dra til Kansas City, og kanskje finne oldefars saloon.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Auksjonsnytt
PostPosted: Mon 20 Jan 2014 00:04 
Offline
User avatar

Joined: Sat 15 Sep 2007 00:54
Posts: 2803
Dersom man har en US-Montreal og et par Euro-Bertoner i god stand som tar mye plass, kan dette omsettes i en slik Fård.
http://www.motorsportretro.com/2014/01/for-sale-1977-ford-escort-mk2-escort-rs1800-gp4-historic-rally-car/

Mon tro om man henter 260 HK fra en 1,8 liters Alfa?

_________________
Vive la France/Forza Italia


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Auksjonsnytt
PostPosted: Mon 20 Jan 2014 00:22 
Offline
User avatar

Joined: Wed 28 Jun 2006 20:45
Posts: 2267
Location: Ruken
gopp wrote:
Mon tro om man henter 260 HK fra en 1,8 liters Alfa?

Den bilen har en BDG, en motor som er så fjernt fra de gamle 1750 Nord-motorene det omtrent er mulig å komme. BDG er et 20 år nyere design enn Alfamotoren (1953 vs 1973), den har 16 ventiler, den slipper å drasse på et tungt registerkjede og den er på 1975cc.

Dog skal det sies at motoren i en (ekte) GTAm, en 1985cc Nord med monosleeves (en oppboret og frisert 1750) og twinspark, hadde 240 hk i 1969. På den tiden var det stort sett Alfa, Ford og Porsche som gjaldt, men de to siste klarte å få det til å vare en smule lengre ;)

Men uansett, en racerbil med historikk og et skap fullt av pokaler vil alltid dra inn penger. Skulle egentlig bare mangle, og Escort-racere er nå engang Escort-racere, uansett utgave. De har vunnet alt som går an og holder fortsatt på ...

_________________
En gang skal jeg dra til Kansas City, og kanskje finne oldefars saloon.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 54 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group