It is currently Mon 21 Aug 2017 19:42

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 61 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
PostPosted: Tue 20 Mar 2012 01:28 

Graham Robson er vel han ene kællen som kommenterer på internradioen på Goodwood FOS.

Kunnskapsrik herre, skrevet mange bøker. Tror det er få som slår ham på fingrene mht rallyhistorikk, for eksempel. :)

Profile  

PostPosted: Sat 24 Mar 2012 10:30 

Elleville dager med partyklubben the Good Lord Racing Team, damer var en besettelse, harde fighter på banen med Stewart, Fittipaldi, Lauda, Petterson osv, samt ulykker, død og festing. James var aldri redd for å si sin mening og var langt fra politisk korrekt. Det, sammen med nerver, raseri, utenomsportslige aktiviteter og litt variabel konsentrasjon gjorde at det ble med en VM tittel. I dag er slike sjåfører sjelden vare. Jeg ser ikke for meg en beruset Schumacher parkere Mercedesen under testing for å ta seg en røyk, eller komme ut av traileren for å be en mekaniker om å reparere en dildo. James hadde ingen hemninger. Boken har noe i overkant mye fakta om hvert løp etc, og litt mye stoff fra livet etter karrieren. Terningkast 4, £6 på Amazon, obligatorisk for F1 fans. James har banerekorden på Silverstone den dag i dag (høyde og lenge, ikke rundetid).

Image

Profile  

PostPosted: Thu 29 Mar 2012 10:04 

Boken du IKKE ønsker deg til påske.

Image

Profile  

PostPosted: Fri 13 Apr 2012 09:17 

Hadde eg ikkje sett dette før ,hadde eg vore overbevist om at desse(sikkert hyggelege!!) karane kom frå Tyskland.

Profile  

PostPosted: Fri 13 Jul 2012 17:29 

Nostalgisk lesestoff i det våte sommerværet.

Image

Det har blitt gitt ut flere bøker om bensin nostalgi og en av de bedre er svenske Olle Wilson sin 'Full Tank' og Jan Øhbergs 'Farvel til Macken'. Av norske kan det nevnes 'Bensinstasjonen' av Alv Skogstad Aamo og 'På ville Veier' av Stein Arne Sæther og Dan Ågren, trønderduoen som også har kommet med oppfølgeren 'På Nye Ville Veier'.

Profile  

PostPosted: Wed 15 Aug 2012 22:02 

Nautisk Forlag pakker sammen butikken. Fremdeles enormt utvalg av maritim litteratur.
http://www.nautiskforlag.no/

Profile  

PostPosted: Wed 15 Aug 2012 22:59 

strada wrote:
Nautisk Forlag pakker sammen butikken. Fremdeles enormt utvalg av maritim litteratur.
http://www.nautiskforlag.no/

Takk for tipset, strada! Der fikk jeg brukt en tusing på bøker gitt. Gleder meg. :)

Profile  

PostPosted: Tue 15 Jan 2013 11:27 

For de mat- og vininteresserte kan disse anbefales som lokale guider.
Det kommer en tredje bok om Veneto om ikke så lenge.

Image

Profile  

PostPosted: Sun 03 Feb 2013 23:45 

Ser du etter en velskrevet og innholdsrik kokebok med utelukkende italienske oppskrifter - look no further.

Image

Profile  

PostPosted: Mon 04 Feb 2013 01:30 

"Sølvskjeen" har jeg hatt på kjøkkenet et par år, og antallet sider - 1263 - er ingen tilfeldighet. Her står absolutt alt av grunnoppskrifter på italiensk mat. Dette er ikke fancy, flashete eller tøysete, dette er grunnboka for italiensk mat, helt fri for lokale, norske "tilpassingar" og med ganske harde krav til råvarer. Det siste er kanskje ikke helt opplagt, men en sardin er ikke en sardin og det er mye rart som har betegnelsen "risotto" på emballasjen.

Anbefales!

Profile  

PostPosted: Mon 04 Feb 2013 01:44 

Har hatt boken siden den ble utgitt men den har av ulike grunner blitt liggende uåpnet. Men i helgen så dukket det opp en åpning. :) Må si at det er et imponerende stykke arbeide som er lagt ned her. Ang råvarer så finnes det, ihvertfall i Oslo, endel spesialbutikker der man finner det meste, men innkjøpet krever litt innsats da man ofte må innom flere butikker for og komme i mål. God bok.

Profile  

PostPosted: Thu 07 Feb 2013 11:18 

Jeg har egentlig hatt lyst på noe slikt i lang tid, men aldri funnet noe som virket bra. Nå er denne bestilit, pakkesporet sier at den veier 3,5 kg...

- Ambrose Bierce

Profile  

PostPosted: Wed 20 Feb 2013 15:10 

I smug har jeg lagt inn ordre på to bøker til mitt lille hardcore anorakkhjørne i bokhylla:

Alfavelate - en bok om alt det som er lagret i kjelleren i Museo Storico i Arese, ute av syne for folk flest. Her snakker vi kansellerte prosjektbiler, konseptbiler og motorløsninger over en lav sko. Kanskje jeg endelig får lest meg opp på Alfas prøveprosjekt på Wankelmotorer :)

Curiosalfa - handler om Alfas one-offs fra 50-tallet til midt på 80-tallet, både personbiler og nyttekjøretøy.

Jada, bare Alfa Romeo. Begynner nok på British Leyland straks jeg vet absolutt alt om denne stadig like fascinerende og koko, italienske bilfabrikken :D

Oppdatering 25/2-2013: bøkene er nå sendt med Poste Italiane, og her er deres versjon av pakkesporing :D

Quote:
Please note that the package has been sent by Post
If you do not receive the package on the range of time estimated for this kind of shipping service:

* Check if at the post office there is a package in stock for you
* Send us an email, we will check what happened

Regner med jeg har sakene sent i april 8)

Image

Profile  

PostPosted: Tue 26 Feb 2013 00:48 

Du må gjerne gjøre det på den vanskelige måten, jeg kjøpte mitt eksemplar av boken Alfavelate fra Afra. Gikk smooth som alltid. :)

Profile  

PostPosted: Fri 01 Mar 2013 17:51 

Hanket akkurat inn denne på Mammutsalget for en hundrings - http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?st= ... cid=162717

Kan anbefales - fokuserer på bildemateriale, mye er meget bra. Captions inkluderer "unknown beauty by the trackside".

Profile  

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 61 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]