It is currently Mon 23 Oct 2017 08:09

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 15 posts ] 
Author Message
 Post subject: Lazzaroni reiseguide
PostPosted: Thu 24 Feb 2011 20:52 

Hei alle ubehøvlede verdensmenn!

Jeg er selv i ferd med å innta Paris for første gang i voksen alder, og søker derfor gode tips som ikke oversvømmer Verdensveven allerede.
Jeg reiser med en venninne som skal gjøre en fotoshoot i byen, men som meg er hun helt blank hva byen angår. Vi har en liten uke på oss nå i april.
Ved endt reise vil jeg selv legge ut hva enn jeg måtte ha funnet av godbiter - og håper med dette at andre vil plukke opp hansken og dele sine erfaringer, gode så vel som dårlige fra egne reiser.

Først ut: Paris.

Image

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri 25 Feb 2011 17:12 

Har bare gjort standard-turisttingene i Paris, men kan anbefale Hotel Le Canal hvis dere ikke har bosted.

Et par korte stopp unna Gare-de-watchamacallit der Eurostar kommer inn, merkelig filmtema på innredningsdekoren og grei-ish pris. Dassen på mitt rom var en studie i plassutnyttelse, skråtak og med en vegg som buet i halvsirkel inn i rommet (formet rundt trappeoppgangen) slik at man måtte bøye seg i sju ulike vinkler for å komme inn.

(jeg innser at dette ikke høres ut som allverdens anbefaling, men dog)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat 26 Feb 2011 16:32 
Site Admin

Ehem! Vi venter fremdeles på fortsettelsen av forsommerens biltur fra Svolvær til Lommedalen! 8)

Image

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon 28 Feb 2011 19:10 

administrator wrote:
Ehem! Vi venter fremdeles på fortsettelsen av forsommerens biltur fra Svolvær til Lommedalen! 8)

Den ligger i biter og venter, inspirasjon til ferdigstiling venter trolig i Paris.

Leier en Leilighet for uken via http://www.myapartmentparis.com/ som noen Danske bekjennskaper varmt anbefalte,
så får vi håpe jeg slipper gjøre en studie i plassutnyttelse, ett sted med skråtak og med en vegg som buer i halvsirkel inn i rommet (formet rundt trappeoppgangen) slik at jeg må bøye seg i sju ulike vinkler for å komme inn.
Jeg liker nemlig å lese på dass :wink:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri 01 Apr 2011 01:14 

Heisann!

Anbefaler å forsøke å kjøre med defekt dynamo i høy hastighet i venstre felt på ringveien kl 20 en fredag kveld - med planlagt neste stopp Grand Hotel i Luxembourg.

.........brrr brrr brrr brrr poffffff!!
Uforglemmelig!!!

Faktisk min eneste natt i Paris med unntak av en tur med farmor når jeg var 8.

.....jævlig gøy var det - dynamohavarivarianten vil si!!

Mvh Remi

Profile  

Post subject: Re: Lazzaroni reiseguide
PostPosted: Thu 09 Feb 2012 01:09 

Min kjære sjef akter og sende meg en tur til Singapore via Dubai. Dette er nytt terreng for meg så da blir det store spørsmålet, what to see in my spare time? Noen som kan dele av erfaringer?

Profile  

PostPosted: Thu 09 Feb 2012 01:20 

Siste fra Paris, før Svolvær står for tur. Gud bedre så treg jeg er!

Image

Profile  

PostPosted: Wed 23 May 2012 20:22 

Reisejournalisten AA Gills høyst underholdene slakt av Monaco og Monaco GP: http://www.travelintelligence.com/trave ... ball-rally

Profile  

PostPosted: Thu 24 May 2012 00:57 

Det nærmer seg sommerferietid igjen. Det hadde sikkert vært veldig fornuftig å holde seg rundt hushjørnene hjemme i sommer, her er det nok av prosjekter. Men så kommer utferdstrangen sigende, og da lurte jeg på om jeg skulle ta en tur og sjekke badevannet. Det med badingen er ikke det viktigste altså, det holder med en liten dukkert, men det har liksom blitt en tradisjon å ta et bad eller to på turen. Den franske riviera og Lago di Garda ble sjekket og funnet i orden for en del år siden. Svartehavet ved Sevastopol fungerte også da det ble testet et par år tilbake.

Jeg så Luc Bessons "Le Grand Bleu" her om dagen, og der er noen av scenene filmet i Hellas. I det siste har jeg kjent en slags merkelig tiltrekning mot små hvite murhus med blå detaljer.. Jeg har aldri vært i Hellas eller på Balkan. Men kanskje det er noen her inne som har noen tips til hvor man bør dra og hva man bør få med seg? Det er jo ganske langt dit, og jeg får nok ikke anledning til å være borte mer enn cirka to og en halv uke. Kroatia, Montenegro og Albania ser ut til å være den korteste veien, og det er kanskje greit å følge Adriaterhavet nedover? Er det noen som har erfaring med grensepasseringer i de landene som ikke er med i EU? Jeg har ikke funnet noen steder hvor det er visumplikt, så da går det kanskje greit med å bare vise passet? Jeg bør sikkert sjekke om forsikringa gjelder i Albania forresten..

Jeg har dessuten mer jeg skulle sett av Italia også. Kanskje det passer bedre med tidsperspektivet. Val Trebbia skal kjøres i dagslys. På den tidligere omtalte badeturen kjørte vi SS45 fra Genova til Bobbio i stummende mørke. Det var en fantastisk opplevelse. Vi kunne bare ane at omgivelsene ville være ganske spektakulære hvis det hadde vært lyst. Men i mørket var all oppmerksomheten rettet mot neste sving, og dit var det aldri langt. Lenger sør i Italia har jeg ikke fått reist enda, så det skal nok gå an å bruke noen dager der også.

Men det er altså Hellas som kanskje ser ut til å friste mest om dagen. Så jeg er takknemlig for tips. Er det noen som vet om det går greit å finne overnatting i dette området uten å planlegge for mye på forhånd? Tyske vertshus og franske "hoteller", type Formula1 og lignende, passer vanligvis reisebudsjettet bra. Det er ikke akkurat behov for så mange stjerner på veggen. Kravet er ei seng, et sted å få av seg kjøreutstyret og å få seg en dusj. Bagasjeplassen blir ikke prioritert til campingutstyr.

'03 Ducati Monster 1000S ie, '81 Honda GL1100, '87 Yamaha XT600, '89 Yamaha TT600
'74 Citroën DSuper5, '91 VW Polo + noen få '86-'91 VW Transporter/Caravelle Syncro

Profile  

PostPosted: Sun 22 Jul 2012 21:52 

Så da, nå har jeg hatt meg tre turer til Paris, totalt nære tre uker til sammen og enda ikke sett noen tårn annent enn i det fjerne - derimot har vi spist, drukket og fjaset en hel del. Bra by!

Absolutte favoritt er nå http://www.chezjanou.com/ - en stemning, mat og klientell som til sammen virkelig var trivelig. Ring i god tid for bestilling av bord!

Club/utested - http://www.lebuspalladium.com - ble lurt med av en for tiden lokal kunstnersjel med sansen. Stor sans for å fotografere kvinner han hadde ligget med også. Pent album. Bra sted. Passe avslappet holding med et snev av anarki. Svett på ryggen når jeg dro, men var ikke alene om dèt.

Profile  

Post subject: Re:
PostPosted: Mon 23 Jul 2012 12:26 

asn wrote:
administrator wrote:

Den ligger i biter og venter, inspirasjon til ferdigstiling venter trolig i Paris.

Image

Profile  

PostPosted: Mon 23 Jul 2012 14:45 

Blir ikke det mere "poke"....?? :mrgreen:

- 67 Fiat 850 Coupe
- 67 Fiat 850 Spider
- 76 Lancia Beta Montecarlo Spider
- 79 Yamaha RD400 Daytona X 2
- 83 Fiat Panda 45
- 08 Citroen C5 Tourer

Profile  

PostPosted: Tue 03 Jun 2014 18:54 

Parisisk anbefaling til de froskofile:

http://www.4roues-sous-1parapluie.com/EN/index.html
Dette forretningskonseptet fremstår som like obvious som Trabantutleie i Berlin. Har til gode å se 500-utleie i Roma. Hmmmm...

Image

Image

Profile  

PostPosted: Wed 10 Sep 2014 08:50 

Jeg har lenge tenkt på og kjøre Ålesund - Kirkenes - Murmansk, eventuelt via Nikel i Russland.
På tur nordover så er planen og kjøre i Norge hele veien, mens sørover via Finland og Sverige for så og ende opp i Storlien så kjøre over grensa til Norge.

Planene med stopp er i og for seg lagt opp et stykke på vei og ser slik ut:

Ålesund - Trondheim (Har familie der)

Trondheim - Lurøy (Har familie der)

Lurøy - Bodø (Har familie der)

Bodø - Tromsø (er dette mulig i ett strekk?)

Tromsø - Nordkapp (er dette mulig på en dags kjøring?)

Nordkapp - Kirkenes

Så videre fra Kirkenes til Putins rike...

Tur sørover blir kun brukt som transport etappe.

Profile  

PostPosted: Wed 10 Sep 2014 13:40 

Jeg hadde svinget utom vesterålen , sånn for å ha sett noe annet en forblåst vidde ;)

Når det gjelder kjøring igjennom Finmark så er 2-3 timer for en svipptur å regne.

Bodø - Tromsø går greit på en dag , og det samme med Tromsø - Nordkapp ( på sommerføre) .

Murmansk , tjaa. Er vel greit å ha vært der . Forøvrig kan de ikke kjøre bil der og litt bulking er vanlig.
Sørover kjører du igjennom sverige selvfølgelig .

Profile  

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 15 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]