It is currently Sun 15 Jul 2018 21:41

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 115 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Next
Author Message
PostPosted: Sun 22 Jan 2012 18:56 

Nei, det gjør de ikke. Heldigvis. :D

Profile  

PostPosted: Fri 03 Feb 2012 10:32 

Rune R. wrote:
I min bransje er Tysk ett "ikke språk", Spansk / Portugisisk og de asiatiske språkene er mye viktigere, og samtidig vanskeligere å finne noen som behersker! Skal man dømme etter utsagnene tidligere jobber jeg da i en liten / ubetydelig bransje, men det tror jeg ikke olje bransjen er :o

PS. selvfølgelig er engelsk viktig ettersom det er felles arbeidsspråk i denne bransjen

PSS. helt enig i at normenn ikke er gode på "offentlig" engelsk

Oljebransen er jo helt ekstreme på "dårlig" språk . Se om du finner en eneste rapport der skrevet på godt Norsk og jeg ville bli veldig overrasket. Spansk/portugisisk er vel det språket foruten mandarin som er mest aktuelt for tiden i tillegg til engelsk.

Profile  

PostPosted: Fri 03 Feb 2012 12:22 

Den 03.02.2012 00:12, skrev FIRMASLETT:
>
> Hei,
> Vi kontakter deg vedrørende ditt Norskregistrert utenlandsk foretak du har i England per dags dato.
> NUF har i mange år vært en alternativ selskapsform til AS, men i den siste tiden kan vi bemerke at nyregistreringer av NUF har minsket.
>Regjeringen har blitt enstemmig i lovendringen for minste aksjekapitalen, dermed medfører det en lavere aksjekapital for næringsdrivende å starte AS.
> Velding mange vurderer og omregistrere sitt NUF og starte AS i 2012, dette forenkler for mange næringsdrivende og drive et 100% norskt selskap.
>Firmaslett har kompentanse til å hjelpe deg med hele prosessen for å avvikle ditt engelske NUF og/eller hjelpe deg å registrere Aksjeselskap om det måtte ønskes. Avvikle NUF-Starte AS er et veldig populær pakke hos oss.
>Ta kontakt med oss så hjelper vi deg med din spesifikke situasjon.
>Besøk oss også gjerne på våres hjemmeside om du har spørsmål.
>Velkommen!
>Med Vennlig Hilsen

>
> (logofirmaslett)
>
> Tlf: 21899190
> E-mail: info@firmaslett.com
> Hjemmeside: http://www.firmaslett.com
>
>
>
Nei takk!
Om jeg en dag finner ut at jeg skal slette mitt firma registrert i England skal jeg garantert klare å meddele de britiske myndigheter dette selv.
Tips: Skaff deg en korrekturleser, evt. en lærebok i norsk grammatikk, barne/ungdomsskolenivå. Både innholdet i denne eposten og teksten på hjemmesiden din er så ubehjelpelig full av ortografiske og grammatikalske feil at tjenestene du forsøker å selge fremstår som totalt useriøse. Din markedsføring er alt annet enn tillitsvekkende, man må mistenke deg for å beherske firmajuss like dårlig som du behersker skriftelig norsk. Skulle jeg føle behov for assistanse til firmasletting ville jeg ALDRI valgt aktøren bak denne hjelpeløse presentasjonen.
PS: Hvorfor får man ingen treff på "Firmaslett" ved søk i nøkkelopplysninger fra enhetsregisteret i Brønnøysund? Jeg noterer meg at telefonnummeret ditt ikke er søkbart hos 1881.

dr. Lazzaroni

Profile  

PostPosted: Fri 03 Feb 2012 12:55 

Jeg tror jeg fant nøkkelen Dr.
Selskapets navn i Brønnøysundregisteret er Hao Thanh Tran.

http://www.nettkatalogen.no/firmainfo/f ... 718662.htm

Profile  

PostPosted: Fri 03 Feb 2012 13:53 

asn wrote:
Jeg tror jeg fant nøkkelen Dr.
Selskapets navn i Brønnøysundregisteret er Hao Thanh Tran.

Hardu Tatt Tran?

Profile  

PostPosted: Sat 04 Feb 2012 01:41 

951Sandvik wrote:
Oljebransen er jo helt ekstreme på "dårlig" språk . Se om du finner en eneste rapport der skrevet på godt Norsk og jeg ville bli veldig overrasket.

Såklart, har du aldri fått sms av en siddis? :wink: Det er jo knapt til å forstå før man har 2-3 promille...

Profile  

PostPosted: Tue 07 Feb 2012 21:43 

Hæhæhæhæ, er det mulig?

http://www.aftenposten.no/okonomi/Sprak ... zF9sq7Q2bE

Profile  

PostPosted: Tue 07 Feb 2012 22:52 

asn wrote:
Hæhæhæhæ, er det mulig?

http://www.youtube.com/watch?v=emv9s4gbhRY

Ja... det er lite som overrasker fra den kanten mer....

Profile  

PostPosted: Wed 08 Feb 2012 21:55 

Hæhæhæhæ!

http://www.youtube.com/watch?v=GT86iWiH2mI

Profile  

PostPosted: Wed 16 May 2012 14:20 

- Feil grammatikk og dårlig uttale
Hjelpeløs engelsk har stoppet norske artisters utenlandsdrømmer.

IKKE FEILFRI: Susanne Sundførs tekster inneholder grammatiske feil, ifølge Annjo K. Greentall.
IKKE FLINK NOK: Greenall mener Peder Losnegård, best kjent som LidoLido, skriver gode engelske tekster bortsett fra de gangene han «benytter seg av ord som man får mistanke om at han ikke helt har forstått tvetydigheten av».

IKKE FLINK NOK: Engelskprofessor Annjo K. Greentall mener Tone Damli synger greit amerikansk engelsk, men «lar seg avsløre» i enkelte fraser. Foto: Mette Randem

(Dagbladet): Det bekrefter konsertarrangør og tidligere artist Peer Osmundsvaag overfor Dagbladet. Han er oppvokst med engelsk som morsmål, og jobber gjennom konsertarrangøren Atomic med både norske og internasjonale artister.
- Jeg ønsker ikke å nevne navn, men jeg har snakket med engelske platedirektører og bransjefolk som helt klart sier at dårlig diksjon, tvilsom grammatikk og endimensjonalt innhold har hindret flere norske artister i å bli lansert i Storbritannia og USA, sier Osmundsvaag.
- Jeg undrer meg ofte over feil grammatikk og dårlig uttale, men smiler stort sett av det, sier han.
Påstandene får støtte i en kronikk i dagens avis. Professor i engelsk språk ved NTNU, dr. Annjo K. Greenall, tar et oppgjør med norske artisters engelskkunnskaper. I kronikken trekker hun fram Bertine Zetlitz, Susanne Sundfør og LidoLido (Peder Losnegård) som eksempler på dyktige artister som ikke har klart å slå gjennom i utlandet.
- Lurer ikke lytterne
«En faktor som kan tenkes å spille inn, er nettopp bruken av engelsk. For norske ører høres kanskje alt greit ut, men går man det hele etter i sømmene finner man flere skjeve sting», skriver Greenall, som mener at de tre artistene alle har skrevet låter med lite troverdig engelsk.
- Mange norske artister er veldig gode i engelsk. De «lurer» mange, men de lurer ikke dem som har engelsk som morsmål. Jeg mener at man i altfor stor grad undervurderer behovet for å perfeksjonere engelsken hvis man ønsker å gjøre det bra i utlandet, sier Greenall til Dagbladet.
Professoren, som selv er jazzmusiker, mener at norsk musikkbransje i større grad burde benytte seg av språkkonsulenter for å unngå å bli oppfattet som «annenrangs kopier».
Endimensjonale tekster
Musikkansvarlig i Dagbladet, Sven Ove Bakke, er enig i at det er store variasjoner i artistenes språkferdigheter.
- Dårlige engelskkunnskaper er ikke nødvendigvis noen hemsko internasjonalt — det kan oppfattes som eksotisk og søtt, men det åpner jo også for ufrivillig komikk og en uønsket «annerledeshet», sier Bakke, som trekker fram norsk country- og rootsrock som en sjanger der engelsken ofte er «hårreisende dårlig».
- Det er spesielt påfallende i en sjanger som ellers prøver å være autentisk amerikansk. De som synger på norsk oppnår en helt annen følelse av originalitet og ekthet, jamfør Stein Torleif Bjella. Han ville vært god, men mer ordinær om han sang på engelsk, sier Bakke.
Turboneger-gitarist Knut Schreiner har påpekt at artistene som lykkes i utlandet ofte tilhører sjanger «der kvalitet bedømmes mer ut ifra det rent musikalske, enn ord og synging».
«En stjerneprodusent kunne nylig fortelle meg hvordan en norsk artist var i ferd med å få gjennombrudd på radio i England. Men i siste instans ble sangen stoppet av programmererne; det var én tekstlinje i låta som ble for corny og ufrivillig komisk for en engelskspråklig», skrev Schreiner i et innlegg på nettstedet Ballade da han i 2011 var juryleder for Statoilstipendet.
- Flinke i engelsk
Elin Aamodt, daglig leder i GramArt, er imidlertid ikke enig i at norske artister sliter med engelsken.
- Min umiddelbare reaksjon er at det ikke er slik at dårlig engelsk er hovedårsaken til at artister ikke slår gjennom i utlandet. Vi tror det er helt andre mekanismer som avgjør hvorvidt noen lykkes eller ikke, det handler om alt fra timing til apparat rundt artisten, kunnskap og forholdene i de gjeldende markedene, sier Aamodt. Hun understreker at hun ikke har lest Greenalls kronikk.
- Vårt inntrykk er at mange artister er flinke til å formulere seg og uttrykke seg på engelsk. Marit Larsen er et eksempel på en artist som får mye skryt i så måte, og at Norge er ledende i verden i sjangeren black metal som i hovedsak har engelske tekster. :lol: Når det er sagt er det alltid fint med konstruktive innspill til hvordan norske artister bedre kan slå gjennom i utlandet, sier Aamodt.

Bertine Zetlitz og Peder Losnegård ønsket ikke å kommentere saken. Dagbladet lyktes ikke få kontakt med Susanne Sundfør.

Profile  

PostPosted: Thu 17 May 2012 00:18 

Jepp, for oss som driver med black metal er engelsk noe som kommer helt naturlig.
Ondskapens språk dette!
:)

Profile  

PostPosted: Sun 20 May 2012 11:20 

Nå tuller dere fælt her, er det ikke sjarmerende med aksent da?

http://open.spotify.com/track/2CQDm2dhd89BxK9oiGURcL :lol:

Profile  

PostPosted: Wed 07 Nov 2012 12:11 

De Nedernoor wrote:
Når vi først er i gang.... Navn og ord som inneholder "ui", som f.eks. Huysman, Kuipers, Cruijff osv. skal ikke uttales med "oy", men med "au", samme lyd som vi på norsk uttaler "Audi".

Johann Krauff?

Profile  

PostPosted: Wed 07 Nov 2012 14:37 

dr.lazzaroni wrote:
De Nedernoor wrote:
Når vi først er i gang.... Navn og ord som inneholder "ui", som f.eks. Huysman, Kuipers, Cruijff osv. skal ikke uttales med "oy", men med "au", samme lyd som vi på norsk uttaler "Audi".

Johann Krauff?

Der sa De det. :D

Profile  

PostPosted: Wed 07 Nov 2012 21:38 

«Det står mye upløyd mark tilbake her på berget»

http://www.psykologtidsskriftet.no/inde ... 145337&a=3

Profile  

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 115 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]