It is currently Fri 20 Apr 2018 07:01

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 904 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 61  Next
Author Message
PostPosted: Fri 09 Mar 2012 18:10 

Rikerud wrote:
OM617 wrote:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10070134

Norge er på tur tilbake til middelaldern.

Ikke kødd med Snåsamannen. :mrgreen:

Er han en slags autoritet for udokumentert sludder? Min anekdote er at jeg gikk over en uke med store smerter i ryggen,men de forsvant av seg selv. Da blir min konklusjon at det og ikke gå til snåsamannen er meget helbredende. Ja hvis jeg skal følge politimesterns logikk.

Profile  

PostPosted: Fri 09 Mar 2012 18:49 

De Nedernoor wrote:
OM617 wrote:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10070134

Norge er på tur tilbake til middelaldern.

Bare hvis du har tenkt å brenne henne på bålet.

Brente de godtroende tullinger i middelalderen? Ja ja, hvis hun har lyst å begå karriereselvmord i Verdens Gnag, så værsågod.

Profile  

PostPosted: Fri 09 Mar 2012 20:10 

EspenO wrote:
Brente de godtroende tullinger i middelalderen? Ja ja, hvis hun har lyst å begå karriereselvmord i Verdens Gnag, så værsågod.

De brente gjerne kvinner man mente hadde befatning med det okkulte, paranormale, djevelske eller ukristelige. Hva som faller under dette er gjerne (hvite) middelaldrene menn og folk som er glad i tyske biler som bestemmer. Dette er ikke middelaldersk, det er "New Age", altså noe fra vår tid.

At hun begår karriereselvmord er det nok noen her, som i de øvrige lag av befolkningen og i likhet med "Vredens Gnag", synes. Det er trolig fordi hun blir assossiert som "politi" og ikke som "mor" i denne "saken". Ja, jeg skriver "sak" i anførselstegn fordi jeg ikke kan fatte og begripe hvorfor dette er i offentlighetens interesse.

Det er et par ting man ikke skal latterliggjøre, og det ene er en mors vilje og evne til å sørge for sine barns helse og fremtid, og herunder hører nok letingen etter andre løsninger når skolemedisinen verken kan eller vil hjelpe, det andre er placeboeffekten. Hvis man tror at det virker, så virker det.

Er ikke dette en privatsak? Ville vært fint om VG hadde snoket rundt i privatlivet deres etter slikt som dette hvis dere hadde hatt en offentlig stilling dere forøvrig uførte på en glimrende måte? Det viktigste er at guttungen har blitt frisk, ikke hvordan!

Profile  

PostPosted: Fri 09 Mar 2012 23:38 

Slutt å kjøpe VG. Problem løst.

Image

Profile  

PostPosted: Fri 09 Mar 2012 23:47 

dr.lazzaroni wrote:
Slutt å kjøpe VG. Problem løst.

Image

Juist precies! :lol:

Profile  

PostPosted: Sat 10 Mar 2012 13:42 

De Nedernoor wrote:
De brente gjerne kvinner man mente hadde befatning med det okkulte, paranormale, djevelske eller ukristelige. Hva som faller under dette er gjerne (hvite) middelaldrene menn og folk som er glad i tyske biler som bestemmer. Dette er ikke middelaldersk, det er "New Age", altså noe fra vår tid.

Pointe var at slik sludder tar oss langt bak i tid. Det har ingenting med middeladrende menn og hvilken bil de kjører. Folk med en smule sunn fornuft og kritisk sans ser at det er tull. Dette er faktisk mye mer alvorlig en mange forstår,og enkelte blir selvsagt fornerma hvis noen våger og sette spm med hva de tror på.

De Nedernoor wrote:
Ja, jeg skriver "sak" i anførselstegn fordi jeg ikke kan fatte og begripe hvorfor dette er i offentlighetens interesse.

Kanskje fordi det opprører enkelte at vi har mennesker med høye stillinger i samfunnet som har så til de grader urassjonelle tanker. Da setter en spm om de er kompetente til og ta viktige avgjørelser basert på rasjonell tankegang i sin stilling.

De Nedernoor wrote:
Det er et par ting man ikke skal latterliggjøre, og det ene er en mors vilje og evne til å sørge for sine barns helse og fremtid, og herunder hører nok letingen etter andre løsninger når skolemedisinen verken kan eller vil hjelpe, det andre er placeboeffekten.

Vel jeg personlig finner ingenting beundringsverdig med denne personen sine valg for sitt barn. Mer som en desperat og lite gjennomtenkt avgjørelse. Mange syke søker alternativer både i Norge og i utlandet,men behandlingene er ofte dyre og krevende,og kan gi et falskt håp om å bli frisk og i værste fall få fatale følger. Det kan ikke være slik at en skal gå i en slags offerolle og kalle ting latterliggjøring bare for en setter spm ved ting.

De Nedernoor wrote:
Hvis man tror at det virker, så virker det.

100 år med forskning på området forteller at du tar feil.

De Nedernoor wrote:
Det viktigste er at guttungen har blitt frisk, ikke hvordan!

Hvordan betyr mye. Slik mediaomtale gir vann på mølla til de som tilbyr bullshit til blodpris som er vitenskapelig bevist og ikke ha noe virkning. Det gir samfunnet en beskjed om at slik tullball er helt stuerent. Og sende barn til sjarlataner syns jeg grenser til omsorgssvikt.

Profile  

PostPosted: Sat 10 Mar 2012 21:13 

OM167: Jeg kan bare fastslå at du har 100% rett og at jeg derfor må ta 100% feil.

Profile  

PostPosted: Sat 10 Mar 2012 21:57 

De Nedernoor wrote:
OM167: Jeg kan bare fastslå at du har 100% rett og at jeg derfor må ta 100% feil.

Ironi er morro :) Litt vass og og bastant kanskje,men der er ganske store utfordringer i forhold til dette tema. Da Norge sa opp kvakksalverloven har vi blitt et fristed for udokumentert sludder. Hvis det er hold i 5% av påstander som ytres av gubben fra Snåsa vanker det Nobelpris i fysikk x 4. Misforstå meg rett,han er sikkert en trivelig kar med omtanke for mennesker,han skal ha respekt for medmenneskelighet (Her har leger i skolemedisin mye og lære) men ikke for det han tror på.

Profile  

PostPosted: Mon 12 Mar 2012 00:31 

Image

http://www.dagbladet.no/2012/03/11/nyheter/utenriks/tv/avhengighet/20641511/

Avhengig av bensin, faktisk. Får håpe hun ikke røker...

Profile  

PostPosted: Mon 12 Mar 2012 13:59 

Mye rart der ute! :)

Profile  

PostPosted: Sun 18 Mar 2012 03:05 

Charter-Svein er skeptisk til oljeleting på grisefestøyene.

For det andre driver vi og tukler med jordkloden. Jeg ser oljen som smøring av jordkloden. Vi har for eksempel blod, bilen har olje. Det er en grunn til at olja er her, også skal vi drive og tyne den ut.

:D

http://e24.no/makro-og-politikk/spania-vil-lete-etter-olje-paa-kanarioeyene/20175249

Profile  

PostPosted: Sun 18 Mar 2012 15:11 

Hva er denne Charter-Svein's daglige virke?

Profile  

PostPosted: Sun 18 Mar 2012 16:21 

Skogens Baron wrote:
Hva er denne Charter-Svein's daglige virke?

Image

:mrgreen:

Profile  

PostPosted: Tue 20 Mar 2012 11:18 

Så han er student?` :wink:

Profile  

PostPosted: Tue 20 Mar 2012 11:20 

Stolthet har overtatt etter harry-stempel i Drammen

Quote:
– Før sa jeg at jeg kom fra «litt sør for Oslo», sier den 66 år gamle drammenseren, som ikke vil si hva han heter. Vi møter ham på byens nye landemerke, Ypsilon-broen. – Nå sier jeg Drammen. Med stolthet.

Profile  

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 904 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 61  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]