It is currently Sat 21 Oct 2017 17:44

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 6 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sun 14 Sep 2014 20:39 

Vi skal en tur til Sardinia i Oktober og trenger leiebil. Den bilen jeg har mest lyst på og som er billigst er Panda men jeg er usikker på om den er stor nok.
Vi har en gutt på halvannet år som sitter i bakovervendt sete og som fremdeles trenger barnevogn. I tillegg genererer jo et barn endel annen bagasje.

Vil dette fungere greit?

Profile  

PostPosted: Sun 14 Sep 2014 20:59 

Det tror jeg går bra!

Feriebagasje for Norgestur: Klær og sko for det meste, soveposer, telt, ryggsekker, fiskeutstyr osv for to voksne og to barn.

Image

Profile  

PostPosted: Mon 15 Sep 2014 22:01 

Det der så jo lovende ut!

Det som bekymrer meg litt er at Panda er klassifisert som "miniklasse" og i den klassen har bilene i utgangspunktet 2 dører.
Jeg har bestilt "Panda eller lignende de tre siste gangene jeg har vært i Italia og jeg har alltid fått utlevert noe helt annet. En sjarmerende 500, en helt ok Clio og på Sicilia en helt bedriten Micra. Denne gangen trenger vi den ekstra plassen og de ekstra to dørene pandaen har i forhold til for eksempel Citroen C1 eller Renault Twingo.

Profile  

PostPosted: Mon 15 Sep 2014 22:19 

Om du insisterer på "targarent" gjennom f.eks eleiebil og ikke bryr deg om potensiell slett service er du garantert noe fra FIAT-gruppen da disse meg bekjent eier nevnte uteleiselskap. Har fungert hver gang jeg har benyttet de - Punto har blitt til Delta og Panda til Punto, eller ikke hatt noe problemer med de ellers.

Profile  

PostPosted: Thu 18 Sep 2014 20:51 

Targarent kom ikke opp på søket på eleiebil(rentalcars). Om de er skjøvet ut i kulden eller ikke er etablert på Sardinia vet jeg ikke.

Jeg feiga ut og valgte en Peugeot 308 stasjonsvogn(eller lignende :roll: ) fra Goldcar. Akkurat som Targarent skal det være et skikkelig drittselskap.

Profile  

PostPosted: Thu 16 Oct 2014 02:19 

Men så ble det Fiat likevel, en 500L

Jeg ble først litt sur siden den har langt mindre bagasjerom enn 308SW. Den er heller ikke den mest spennende italienske bilen i mine øyne. Jeg ble ikke direkte glad i den men jeg må inrømme at den overasket positivt. Jeg hadde barn i bilen så kjøringen var forholdsvis rolig men jeg mener likevel kjøreegenskapene var fine. Lett understyrt slik jeg er vant med fra franske biler. Mye krenging, nesten så den minnet meg om min første bil en R5. God bakkeklaring og lite overheng gjorde at vi kunne kjøre på endel ganske drøye steder.

Ellers vil jeg advare mot å bruke Goldcar. Isteden for den vanlige ordningen med at bilen skal både hentes ut og leveres med full tank tar Goldcar seg betalt for full tank+42euro i gebyr ved uthenting. I utgangspunktet skal de tilbakebetale for det som evt er igjen på tanken ved tilbakelevering(inntil 93euro). Jeg leverte den igjen med nålen godt nede på rødmerkingen men det var sikkert 10L igjen. Jeg regner ikke med å se noe penger. Genialt opplegg. Fingere en ekstra høy pris ved tanking, ekstra lav pris ved evt tilbakebetaling eller bare drite i å betale tilbake.

Å kjøpe egenandelsbeskyttelse ved uthenting av bil visste jeg var dumt men jeg feiga ut i siste sekund. Da jeg bestilte bilen kom det ikke opp ekstra sjafør som alternativ så det ble også kjøpt ved uthenting.
Alt i alt ble 10dagers leie godt over dobbelt så dyrt som prisen som ble oppgitt på Rentalcars(eleiebil) :evil:

Profile  

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 6 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]