It is currently Thu 14 Dec 2017 08:01

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Sardinia i Oktober
PostPosted: Thu 18 Sep 2014 21:28 

Jeg, min tilkommende og vår sønn på snart 1,5år tar en tur til Sardinia etter bryllupet, en drøy uke i begynnelsen av Oktober. Vi har vært endel rundt i Italia og en rundtur på Sicilia så vi er ikke helt blodferske med Sardinia vet vi fint lite om.

Vi har leid bil for hele turen men siden vi reiser med barn har vi tenkt å begrense fartingen. Satser på å ha to-tre "baser" underveis.

Er det noen som har anbefalinger?

Profile  

Post subject: Re: Sardinia i Oktober
PostPosted: Thu 18 Sep 2014 22:07 

Ville nok brukt mesteparten av tiden nord og nordøst på øya, Costa Smeralda og archipelagio Maddalena. Kjøpers marked i oktober! Båtutleie flere steder på østkysten, spektakulære strender og klipper i bil- og veifritt nasjonalparkområde.

Profile  

Post subject: Re: Sardinia i Oktober
PostPosted: Thu 16 Oct 2014 02:25 

Sardinia bød på en fin liten ferie. Oppover fra Cagliari til Cuglieri, videre oppover langs kysten innom Bosa opp til Algero. Innover i landet via Pattada til San Teodoro og så sørover igjen og et par netter i Cagliari.

Stedene vi var innom bar noe preg av at høysesongen nettop var avsluttet. Mange av de mest populære restaurantene var stengt. Jeg hadde gledet meg til spedgris, lam og geitekillinger grillet på spidd men det er vist ikke så vanlig utenfor høysesong. Sjømaten derimot var det mye godt av. En av de positive overaskelsene var liten trafikktetthet og forholdsvis fine veier.

Kanskje litt urettferdig å sammenligne med Sicilia men hos meg nådde ikke Sardinia helt opp. Mindre spennende arkitektur, færre spennende biler, ikke fullt så god mat, mindre spetakukær natur. Mulig det er til pass for meg når vi ikke fulgte dr.lazzaroni sitt råd om å holde oss nord og nordøst på øya.

Når det er sagt er Sardinia helt overlegen på strender. Jeg tror faktisk jeg fant min favorittsandstrand ved Aruttas på vestkysten. Hemmeligheten er at den består av hvite rullestein på størrelse med lakserogn. Genialt for meg som hater vanlige sandstrender

Image

Profile  

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 3 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]