It is currently Thu 29 Jun 2017 03:55

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Goodwood Revival - tips?
PostPosted: Tue 03 Feb 2015 20:19 

I år planlegges jomfruturen til Goodwood Revival, 11-13 Sept.
Tenkte det kunne være greit å være "tidlig" ute, med tanke på hotellreservasjoner.

Jeg har alltid hatt et stort ønske om å få med meg evenementet, men dessverre
passer det seg svært dårlig at kona og jeg drar bort på denne tiden av året.
Men, i år skal vi overlate jobbansvaret til noen andre denne ene helgen, og komme oss avgårde.

Kom gjerne med hotellerfaringer, transport fra flyplass erfaringer, og evt. andre erfaringer :)

På forhånd takk

Profile  

PostPosted: Wed 11 Feb 2015 20:28 

Tja. Mine erfaringer er fra FOS som jo er et noe større arrangement. Den helgen er det umulig å få tak i noe som helst hotell i noenlunde nærhet, men det er iofs ikke så farlig. Finn et hotell i rimelig avstand til stasjon på toglinjen sørover fra London, ta toget til Chichester og så taxi (eller muligens oppsatt buss, det går i alle fall under FOS) til banen.

Transport fra flyplass (Gatwick, antakelig?) kommer jo an på hvor langt av gårde hotellet er (vi har pleid å bo i nærheten av Gatwick) men taxi, en av områdets minibuss-servicer eller rett og slett tog (Southern line). Enjoy, og husk noenlunde tidsriktige klær siden dette jo er sånn halvveis kostymeparty :)

Profile  

PostPosted: Wed 11 Feb 2015 21:47 

Vi hadde leiebil når jeg var der for et par år siden. Jeg tror vi kjørte ca en time fra en liten by(edit: Portsmouth) der det var et kjedelig lite hotell med en pub i passelig gangavstand.

Litt mye kø og sånt for å komme inn men FOR en kø. Der var det mye lekkert å se.
Det er egen parkeringsplass for biler eldre enn 1965 eller 9 eller noe og der er det lett å bruke et par timer. Der er det enormt mye fint.

Den beste plassen langs banen, syns vi var på gressbakken i utgangen av første sving etter tribunen. Der var det og do og mat rett i nærheten.

Tidsriktige klær er et must, men husk sko som er gode å gå i. Det kan bli langt i løpet av en helg.

Gled deg. Det blir en opplevelse, både løpene og stemningen.

Profile  

PostPosted: Thu 19 Feb 2015 00:56 

Leieebil (og noen til å kjøre den, så du kan ha deg noen grumsete pint i løpet av dagen) samt bo i en times radius av banen er mitt stalltips. Gode sko, varme tidsriktige klær og sist men ikke minst! regnfrakk på lur, utrolig kjedelig å få dagen ødelagt av en liten skur. Kikkert er heller ikke dumt. Tvers over fra tribunen er det bra utsikt og mindre folk om man skal kikke på racing, servering like ved. Ellers er menneskekikking nesten like moro som bilene.
Sist jeg var der satt jeg på ned med kompis i Xantia, vi forsøkte henge på en førkrigs racer på veien men måtte bite i gresset. Er du nerdete type veldig er du tidlig ute og stopper ved en veilomme på innfartsåren for å spotte/lukte/høre godbiter som flerrer forbi.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]