It is currently Mon 23 Oct 2017 00:45

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 16 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon 18 Jan 2010 01:33 

rpm wrote:
Men jeg ser ikke helt kosen...

For de av oss som er bitt av vintercab-basillen, så finnes det knapt noe koseligere enn skikkelige vinterveier, litt varm påkledning og himmelen som tak. Undertegnde regner f.eks en tur-retur Kristiansand-Rondane i månedskiftet oktober/november i en gammel åpen Morgan uten varmeapparat som min fineste bilopplevelse noensinne (selv ikke ei helg alene i en fin Alfa Romeo Montreal eller en prøvekjøring av en Alpina B10 topper dette). På returen kjørte vi over Valdresflya i minusgrader på noen cm stålis, på sommerdekk. Og koste oss i den lave sola. Vi hadde selvsagt skinnhjelm og lange underbukser, men kosen var framifrå.

Jeg hadde en X1/9 som helårsbil i flere år, også i den tok jeg av taket så ofte som mulig. Bl.a tur-retur Kristiansand-Bergen via kystveien i forbindelse med juleferie. Altså i slutten av desember. Men X1/9ern hadde jo en luksusdetalj i denne sammenheng: Varmeapparat. Det ga en lun lunk nede ved beina.

Jeg har også deltatt på Helårsklubbens arrangement en gang (1994), da var det tolv minus:
Image

Profile  

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 16 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 1 hour [ DST ]