It is currently Tue 21 Nov 2017 17:25

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 605 posts ]  Go to page Previous  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41  Next
Author Message
PostPosted: Thu 28 Nov 2013 19:18 

Image

Annonseteksten her:
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45419361

2013 Twizy
2014 Cactus

Profile  

PostPosted: Wed 08 Jan 2014 18:55 

En ting jeg registrerer oftere og oftere i bilannonser er "det tas forbehold om feil i annonseteksten."

Hva menes med dette, og spesielt når det er privatpersoner som annonserer? Betyr det noe som helst eller er det bare noe en sier "Ja, det høres bra ut, sånn avslutter jeg annonsen"? Det beste forbeholdet man kan ta er vel å være påpasselig med at annonseteksten ikke inneholder feil?

Profile  

PostPosted: Wed 08 Jan 2014 23:22 

Høres bedre ut enn "Hvis det er sånn at du tror du kan heve kjøpet eller be om penger tilbake fordi bilen mangler stoffmatter/elheiser på bakdørene/tiptronicfunksjon på automatgiret/en av felgsenterkoppene/whatever fordi jeg blingset og haket av for det i det standardiserte Finn-skjemaet, selv om den blindeste løkrull lett kan se at de mangler på de 196 bildene av bilen. Så kan du ta rennafart og ta deg et stev på det, for her kommer forbeholdet mitt mot feil i annonsen." Sånn omtrent.

Kortere også.

Litt ammo mot alle luringene som tror Forbrukerkjøpsloven med fem års angrerett gjelder for bruktbilsalg mellom private, that's all. Men jo, det beste er selvsagt at all info er rett.

Profile  

PostPosted: Thu 09 Jan 2014 11:18 

Deluxe wrote:
En ting jeg registrerer oftere og oftere i bilannonser er "det tas forbehold om feil i annonseteksten."

Hva menes med dette, og spesielt når det er privatpersoner som annonserer? Betyr det noe som helst eller er det bare noe en sier "Ja, det høres bra ut, sånn avslutter jeg annonsen"? Det beste forbeholdet man kan ta er vel å være påpasselig med at annonseteksten ikke inneholder feil?

Sjekk og vær obs på kyrilliske bokstaver i vognkortet, tellertukling, sparkel, jallatrim, rammenummermikk, tektylert knekkebrød, knaselyder, blårøk, antall sylindre, heftelser for både regnummeret foran og bak osv.

Profile  

PostPosted: Thu 09 Jan 2014 11:37 

Kjøpt bruktbil i Murmansk, Ingve? :lol:

Profile  

PostPosted: Mon 13 Jan 2014 08:28 

Sitat fra http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=46127206

"DET ER NÅ 30 ÅR SIDEN DENNE FLOTTE ALFA ROMEO GTV6 RULLET UT AV MILANO FABRIKKEN.VETERANBIL NÅ.HAR HATT BILEN LAGRET I FLERE ÅR,OG GITT DEN EN LETT RESTAURERING DA BILEN ER RUSTFRI.BILEN HAR VÆRT STRIPPET NED.FÅTT NY GIRKASSE,NY CLUTCH,ALT AV SLITEDELER SAMT REG.REIM NYTT.NYE BREMSER RUNDT HELE. OG MASSE MER.SE BILDER OG TA GJERNE KONTAKT FOR MER INFO.BILEN SELGES GRUNNET FOR MANGE GUTTE-MANNEBILER.DETTE ER EN BIL MAN SJELDEN SER PÅ VEIEN,PRISENE STIGER I UTLANDET,TOP GEAR SJEFEN CLARKSON HAR OGSÅ MAKEN BIL.MOTORLYDEN I DENNE ER NOE AV DE RÅÅÅESTE LYDER MAN OPPLEVER I BIL.....
TLF.90078011 Michael "

Litt vanskelig å forholde seg til "lett restaurering" og "strippet ned" i påfølgende setninger. Selger referer dessuten til Jeremy Clarkson, som kanskje ikke er helt heldig. Clarkson, som hadde en slik på åttitallet, nominerte GTV 2,5 til "Worst car in the history of the world, all things considered" i en Top Gear spesial i fjor høst, basert på egne erfaringer. Tvilsomt om han, som ikke akkurat fremstår som noen klassiker-entusiast, fortsatt eier en. En smakebit fra Top Gear spesialen forresten: http://www.youtube.com/watch?v=nenQI4HrUhk

Bilen ser for øvrig veldig fin ut. Tror imidlertid selger ville gjøre salgsjobben adskillig lettere om han tar seg bryet med å få den registrert.

Profile  

PostPosted: Mon 13 Jan 2014 11:18 

Jøss, er det virkelig noen som fremdeles hører etter hva brødhølet til klarkson lirer av seg av eder og galle..?? :shock:

Den ene dagen slaktes bilen, den neste dagen skryter han uhemmet av samme bil. Elendig! Rett og slett elendig!

Profile  

PostPosted: Mon 13 Jan 2014 15:03 

Quote:
Den ene dagen slaktes bilen, den neste dagen skryter han uhemmet av samme bil. Elendig! Rett og slett elendig!

Synes Top Gear er god underholdning jeg, problemet er vel at mange tar det for å være noe mer enn nettopp bare underholdning.

Når det gjelder GTV'en så mente han jo at det var en fantastisk bra bil, bare at kvaliteten ikke var det en burde forvente.

Image

Profile  

PostPosted: Tue 14 Jan 2014 14:51 

Evo16V wrote:
Quote:

Synes Top Gear er god underholdning jeg, problemet er vel at mange tar det for å være noe mer enn nettopp bare underholdning.

Når det gjelder GTV'en så mente han jo at det var en fantastisk bra bil, bare at kvaliteten ikke var det en burde forvente.

Selvsagt er det underholdning, men veldig dårlig underholdning spør du meg. :x

Takke meg til et bilprogram der programlederne kan kjøre bil!

Kvaliteten på gtv6 er absolutt ikke noe å klage på. Sjelden jeg har følt meg så trygg på motor og driverk i noe annen bil. Med olje og vann så går en alfa v6 hundre tusener av km med knallhard grisekjøring uten en minste protest. Tror ikke fiat, ferrari, maserati eller Lancia har en motor som kan matche en 12 ventilert alfa v6 på holdbarhet.

Litt rustproblemer er det jo, men det er vel ikke noe uvanlig på biler fra tidlig 80 tall uansett merke og land.

GTV6 er en kongebil! :wink:

Profile  

PostPosted: Tue 14 Jan 2014 15:27 

Enig med Ola i dette med motor. 12v AlfaV6 er skuddsikker.

Girkassene kan man ikke si det samme om, selv om de fleste feil skyldes for raske giringer med kald kasse. Om dette er førerfeil eller om kassene faktisk skulle håndtert det kan diskuteres, men det ga i alle fall merket et dårlig rykte. At den lange giroverføringen ga en følelse av å røre i en grøtbolle når bilen var brukt noen år hjalp ikke på kvalitetesfølelsen. Oss entusiaster bygger bare om til den nyere og oppgraderte overføringen, men igjen var dette noe som det ble reagert negativt på.

Rust er jo en ting, og her var GTV blant de beste i klassen, selv om mange andre merker på 80-tallet også rustet friskt. "Den opplevde kvaliteten" på brytere, instrumenter og intriørdetaljer blir fort fortrengt når dørhåndtakene først fryser i lukket posisjon, for deretter å fryse i åpen posisjon når man endelig kommer inn. Det var vel helst slike ting som dro kvalitetsinntrykket ned.

Sammenlign en GTV6 med en BMW 323i og man ser fort at den ene har langt bedre kjøreegenskaper, motorlyd og rå kjøreglede, men den andre bare er en bedre bil. Jeg har hatt fine eksemplarer av begge, men skulle jeg noengang hatt en igjen måtte det bli GTV6, med alle feilene som følger med.

Tror Clarkson har noen gode poeng, selv om jeg også her er enig med Olas oppsummering.

Profile  

PostPosted: Tue 14 Jan 2014 18:04 

Vil ikke kalle 116 girkassa dårlig. Den krever god kjøreteknikk, men da er den også veldig solid. Personlig syns jeg girkassa i en gtv6 er milevis bedre enn i en 323. Men hvis man dømmer en girkasse ut fra om man kan røske og rive i spaken så vinner selvsagt BMW.

Det dårligste på GTV6 er vel kanskje dørhåndtak, dørpakninger utlufting av cupeen og slike ting. Helt uvesentlig hvis man bruker bilen som en entusiastbil.

:)

Profile  

PostPosted: Tue 14 Jan 2014 18:29 

Veglia Borletti. wrote:

Det dårligste på GTV6 er vel kanskje dørhåndtak, dørpakninger utlufting av cupeen og slike ting. Helt uvesentlig hvis man bruker bilen som en entusiastbil.

:)

Jepp, nå ja, men da bilene var nye skulle de konkurere mot bilmerker som var ment å brukes hele året. Det er endel italienske konstruksjoner som aldri var testet nord for Varese.

Vi er alle enige at det er gode vogner :D

Profile  

PostPosted: Wed 15 Jan 2014 22:58 

"Woww !"

Bilen trenger visstnok ikke mer omtale, og alle fire bildene taler nok for seg selv..
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46170583

Profile  

PostPosted: Wed 15 Jan 2014 23:36 

alfetta76 wrote:
"Woww !"

Bilen trenger visstnok ikke mer omtale, og alle fire bildene taler nok for seg selv..
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46170583

Post nr. 2380 og palmer?

Image

Profile  

PostPosted: Thu 16 Jan 2014 00:53 

Er det lissom ikke palmer i Brumunddal heller nå! :mrgreen:
Den er visst nylig momset inn fra Florida, så sjappa har nok bare brukt "gamle" bilder og en noe tynn beskrivelse for å få den ut på Finn asap.

http://www.jenkinsautosales.com/web/use ... /11296288/

Profile  

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 605 posts ]  Go to page Previous  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]