Remi Løvhøiden
Kapellveien 21
0487 Oslo
tlf 926 22 577
remi.lovhoiden@abarthfan.com
Hei!
Har en flowoptimert 130 TC Abarthtopp liggende med mye arbeid nedlagt.
Data:
Planslipt 0.15 mm.
Innsugskanal 36 mm paralell med materiale kun fjernet fra tak og vegg. Finish i 80 grit for at bensinen skal feste seg i kanal og jevne ut "feil". Denne effekten forsvinner ved polering...
Nye spissede bronsjestyringer - flexhonet for lang levetid og smøring.
Radius ned mot ventilseter rundet av, og alle ujevnheter i kanalene fjernet.
Eksoskanal er 34 mm fra ventilsetet og hele veien ut.
Innsugsventiler er av den store typen 45.5 mm, i motsetning til 131/124/Beta etc som har "normale" 41.8mm ventiler. Ventilene er kuttet 30` backcut, samt er det lagt inn 60` vinkel på siden mot forbrenningskammer for å hindre tilbakestrømming til innsugskanal. Ventilstamme slanket til 6.5 mm i innsugskanal. Kontaktflate mot ventilsete er nå 1.8 mm i ventilens ytterkant.
Ventilseter er slipt og tilpasset ventilen. Top cut på 30`, 1.8 mm kontaktflate mot ventil 45`, 70 grader kutt inn mot kanal. Ventilsetets indre diameter på innsugssiden er 39.5mm mot 37mm(?) på de fleste andre modeller.
Oppgraderte og sterkere ventilfjærer som har lavere motstand ved lave løft, men er rate som gjør at høyere turtall kan benyttes. Sikker til rpm 7500 med racekammer.
Forbrenningskammer "renset opp" spesielt rundt ventilsete for optimal flow.
8 nye ventilpakninger er selvfølgelig installert.
Bolt on Abarth performance topp for gate eller racing. Passer alle 84 mm Lancia/Fiat med "riktig" vendt innsug.
Ytterligere info omkring topp, samt referanser oppgis gjerne ved seriøs interesse.
Mvh Remi
Forbrenningskammer (IDF innsug er ikke til salgs)
Forbrenningskammer closeup - legg merke til ventilseter med klare 30/45/70 kutt. Bronsjestyring er kortere og smalere enn orginalt, samt leder varme bedre.... og de knekker ikke!!
Innsugskanal sett fra innsiden
Innsugskanal sett fra utsiden
Eksoskanal
Topp sett fra oversiden (IDF manifold ikke til salgs)
Kanaler og seter er laget for mye luft i stor hastighet

..... slake kurver, jevne overganger, minst mulig hindringer...