"Leaving Las Vegas" : Nicolas Cage spiller en mann hvis konen forlot så han ble alkoholiker. En tankevekker og en bra film. Treffer ømme punkt på folk som måtte ha alkoholikere i famlien el.l
"Et kongerike for en Lama"(animasjon) : Her er jeg muligens litt barnselig, men denne filmen er faktisk utrolig morsom og jeg vil si det er god underholdning for hele familien. En prins blir til en lama....
"Black Hawk Down": Trolig en av de beste krigsfilmene jeg noen gang har sett.
"Clerks": Denne filmen ble produsert på 25 overtrukkene kredittkort. Tatt i betrakning av den begrensede tilgangen på ressurser er denne filmen utrolig bra. Dette er så vidt jeg vet den første filmen som "Jay and silent Bob" dukket opp i (Bob spilles av direktøren, produsenten, skribenten og skuespilleren Kevin Smith for de som kjenner navnet).
"Vanishing Point": Gammel kultfilm på sitt beste!!
"Reservoir Dogs": Lurer på om dette er filmen som gjorde Quentin Tarantino kjent. Mye samme konsept som Pulp Fiction men denne kom først. Skuespillere er blandt annet; Harvey Keitel, Tim Roth, Michael Madsen, Chris Penn og Steve Buscemi.
"Life of Brian": Denne krever vel ingen forklaring... Monty Python på sitt beste